0

ولایتی:ما هیچ مکتبی را جز اسلام نمی پذیریم

  • کد خبر : 85146
  • ۰۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۸:۰۹

ولایتی گفت:سقوط استبداد و قطع ید استعمار مهمترین واقعه ای بود که در ایران رخ داد و حکومت اسلامی جایگزین ان شد .

علی اکبر ولایتی گفت:سابقه انقلاب اسلامی به قدمت تاریخ اسلام و ریشه آن در باورهای مردم ما نهفته است .
نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع نمازگزاران مسجد انصارالحسین(ع) در شهرک محلاتی با بیان اینکه در دوران بعد از غیبت انقلاب اسلامی به این فراگیری بوقوع نپیوسته است افزود : سقوط استبداد و قطع ید استعمار مهمترین واقعه ای بود که در ایران رخ داد و حکومت اسلامی جایگزین ان شد .

وی با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) دست استعمار پس از حدود ۲۰۰ سال از این کشور قطع شد گفت : امام (ره) با این فرمایش که حکومت اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد مسیر حرکت را از نماد کفر در جهان که سردمدار ان در شرق کمونیسم و در غرب لیبرالیسم بود جدا کرد .

ولایتی افزود : برخی گفتند جمهوری و برخی دیگر جمهوری دموکراتیک اسلامی اما امام گفتند نام اسلام را ازآن نگیرید و دموکراتیک به ان اضافه نکنید ، جمهوری یعنی رای مردم و اسلامی یعنی مقیدات اسلامی و لذا حکومت ایران جمهوری اسلامی شد .

وی با بیان اینکه شاید عده ای امروز بگویند کمونیسم وجود خارجی ندارد گفت : منظور از نه شرقی نه غربی نفی سلطه خارجی بود ، انروزها برخی کمونیسم و برخی لیبرالیسم بودند و امروز هم این موضوع مصداق دارد به این معنی که ما هیچ مکتبی را جز اسلام نمی پذیریم .

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود : اولین انقلابی که بدون تکیه به شرق و غرب پیروز شد در ایران اتفاق افتاد و چون مردم از سر اعتقاد از انقلاب دفاع می کردند لذا توانستند بدون کمک خارجی انرا حفظ کنند .

ولایتی در ادامه سخنان خود به موضوع جنگ و فشارهای بین المللی و حاکمیت دیپلماسی ظالمانه اشاره کرد و گفت : پاسخ دیپلماسی ظالمانه مقاومت بود چرا که سازمان ملل و قدرت های بزرگ در حالیکه عراق در روزهای نخست جنگ خاک ما را اشغال کرده بود از ما می خواستند اتش بس را پذیرفته و مذاکره را شروع کنیم اما ما مقاومت کردیم و این ادامه یافت تا ازادسازی خرمشهر و از ان به بعد بود که هرجا می رفتیم می گفتند جنگ را تمام کنید حتی صدام حسین به التماس افتاده بود ولی ما می گفتیم مادامیکه اخرین نیروهای عراق خاک ایران را ترک نکرده اند مذاکره معنی ندارد .

وی افزود : ما کاری کردیم که وقتی دبیرکل وقت سازمان ملل در جلسه شورای امنیت با حضور ۱۵ کشور عضو عراق را متجاوز اعلام کرد هیچ یک از انها اعتراض نکردند .

ولایتی گفت : بهانه جنگ این بود که صدام در برابر روزنامه نگاران قرارداد ۱۹۷۵ را پاره کرد و گفت انزمان که این قرارداد امضا شد ایران قوی بود ولی امروز ما قوی هستیم اما نتوانست کاری از پیش ببرد و ما توانستیم در برابر عراق و قطعنامه های تحمیلی بایستیم .

وی افزود : ایران در فلسطین و در حمایت از حزب الله لبنان از مواضع انقلابی خود دست نکشید ، ایران در تاسیس حزب الله و تقویت ان کمک کرد و حزب الله توانست قدم به قدم صهیونیست ها را بیرون کند .

ولایتی با بیان اینکه با کمک ایران غزه ازاد شد و جنبش جهاد اسلامی با موشک والفجر ۵ تل اویو را هدف قرار داد گفت : دوستان ما دیپلماسی رایج در سازمان ملل را که طرفدار ظالم و علیه مظلوم است نپذیرفتند و از ارمان فلسطین دفاع کردند ،‌ ما از مسلمانان بوسنی حمایت می کردیم و علی عزت بگویچ می گفت اگر اینها یعنی جمهوری اسلامی ایران نبود بوسنی از بین رفته بود .

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود : حفظ مواضع انقلابی در داخل کشور با حضور مردم تضمین شده است و در صحنه بین المللی هم با حضور مقام معظم رهبری حضرت ایت الله خامنه ای در راس سیاست خارجی و دیپلماسی ما هیچ جای نگرانی نیست و همچنان در صحنه بین المللی جمهوری اسلامی مواضع انقلابی خود را دارد .

وی گفت : برگزاری ۶ اجلاس بین المللی بیداری اسلامی در ایران نشان داد که مقام معظم رهبری پرچمدار این حرکت در جهان هستند .

گفتنی است که در پایان سخنرانی ، اقای ولایتی به تعدادی از سئوالات پیرامون مسائل داخلی و بین المللی و ائتلاف ۲+۱ پاسخ داد .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=85146

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]