4

فرصت طلبی بانکهای مرکزی جهان از کاهش قیمت جهانی طلا

  • کد خبر : 85482
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۸

تازه ترین گزارش صندوق بین المللی پول نشان می دهد که بانک های مرکزی روسیه، قزاقستان و ترکیه همچنان به خرید طلا ادامه می دهند.

بلومبرگ: کاهش شدید قیمت طلا در هفته های گذشته موجب شده تا بانک های مرکزی روسیه و قزاقستان برای هفتمین ماه متوالی میزان ذخایر طلای خود را افزایش دهند.

 

بر اساس این گزارش، میزان ذخایر طلای روسیه در ماه آوریل با ۸٫۴ تن افزایش به بیش از ۹۹۰ تن رسیده است. روسیه هفتمین ذخایر بزرگ طلای جهان را در اختیار دارد. میزان ذخایر طلای روسیه از ابتدای امسال تا کنون ۳٫۴ درصد رشد داشته است. این رقم در سال ۲۰۱۲ میلادی نیز بیش از ۸٫۵ درصد افزایش یافته است.

 

بر این اساس، میزان ذخایر طلای قزاقستان نیز طی ماه آوریل بیش از ۲٫۶ تن افزایش یافته و به بیش از ۱۲۵٫۵ تن رسیده است. ذخایر طلای این کشور نیز پس از رشد ۴۱ درصدی در سال ۲۰۱۲ از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۸٫۹ درصد رشد داشته است.

 

قیمت طلا اواسط ماه آوریل به کمتر از ۱۳۲۱ دلار رسید و روند نزولی قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۱۳ همچنان ادامه داشته است. این فرصت مناسبی را برای بانک های مرکزی جهان به وجود آورده است تا ذخایر طلای خود را افزایش دهند.

 

قیمت طلا پس از رشد متوالی در ۱۲ سال گذشته از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۷ درصد کاهش داشته است. بانک های مرکزی جهان طی سال گذشته بیش از ۵۳۴ تن طلا خریداری کرده اند که این بیشترین رقم از سال ۱۹۶۴ به شمار می رود.

 

میزان طلای خریداری شده توسط بانک های مرکزی جهان در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵٫۲ درصد کاهش داشته ولی به بیش از ۱۰۰ تن رسیده است.

میزان ذخایر طلای ترکیه نیز با ۱۸٫۲ تن افزایش به بیش از ۴۲۷٫۱ تن رسیده است.

طلا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=85482

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر