1

حریف خودروسازان نمی شویم /قوه قضائیه دخالت کند

  • کد خبر : 85597
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۲

عضو شورای رقابت با بی نتیجه خواندن جلسه دیروز این شورا درباره تعیین قیمت برخی خودروهای باقی مانده ، اعلام کرد: خودروسازان از قانون تبعیت نمی کنند و زور ما نیز به آنها نمی رسد.

‘محمدعلی مددی ‘ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: خودروسازان نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی را قبول ندارند و آن را غیرواقعی می خوانند ، بنابراین کاهش قیمت ها را اعمال نمی کنند.
وی افزود : برای مشخص شدن این وضعیت از بانک ملی خواسته ایم تا مکانیزم محاسبه نرخ تورم را اعلام کند تا با تعیین نرخ تورم جدید ، قیمت خودروها دوباره محاسبه شود.
وی با بیان این که به این ترتیب قیمت های قبلی همه زیر سوال است ،ادامه داد: براساس اسناد و مدارک موجود، اظهارات انجمن خودروسازان و خودروسازان در مورد ضرردهی را قبول نداریم و معتقدیم زیانی که از آن سخن می گویند ضرر از سود است.
این عضو شورای رقابت تاکید کرد که تمام قیمت های اعلام شده براساس محاسبات دقیق و کارشناسی است، اما خودروسازان حاضر به تبعیت از قانون نیستند.
وی خاطر نشان کرد : بازار خودرو در ماه های گذشته با چالش های زیادی مواجه شده است و تا زمان ورود شورای رقابت به قیمت گذاری خودرو، این بی ثباتی ادامه داشت .
وی گفت: پس از اعلام قیمت ها براساس فرمول کارشناسی شورای رقابت ، انتظار می رفت خودروسازان از این موضوع تبعیت کرده و نسبت به کاهش قیمت ها و افزایش تولید اقدام کنند ، اما گویا با این کار منافع عده ای به خطر می افتد، بنابراین خودروسازان از عمل به دستورالعمل شورای رقابت سرباز می زنند.
مددی تصریح کرد که ابزار اجرایی کافی برای اجبار خودروسازان به اطاعت از قانون را نداریم ، بنابراین از قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور می خواهیم وارد عمل شوند.
وی گفت: از مردم نیز می خواهیم زیربار قیمت های کذایی نروند و شکایات خود را نسبت به گران فروشی خودروسازان به مراجع قضائی و سازمان های ذیربط اعلام کنند.
وی تاکید کرد که شورای رقابت تا آخر برای دفاع از حقوق مردم ایستاده است و در نهایت اگر خودروسازان خود را ملزم به رعایت قانون ندانند ،شورای رقابت با انتشار اطلاعیه نسبت به روشن سازی افکار عمومی در خصوص نحوه عملکرد آنان اقدام می کند.
یادآور می شود، خودروسازان در ماه های گذشته با کاهش تولید و عرضه ، موجبات افزایش قیمت ها در بازار را فراهم کردند که پس از ورود شورای رقابت به قیمت گذاری خودرو ، قرار شد قیمت های تعیین شده از سوی این شورا را خودروسازان اعمال کنند و به میزان تولید خودروسازان نیز افزوده شود.
اما پس از گذشت مدت ها از ابلاغ مصوبه شورای رقابت هنوز خودروسازان نسبت به اجرای آن اقدام نکرده اند . گفتنی است، قیمت های تعیین شده از سوی شورای رقابت تفاوت چندان زیادی با قیمت های خودروسازان ندارد، اما خودروسازان حاضر به این کاهش اندک نیز نیستند و از قدرت و پول خود بعنوان اهرم فشار بر روی مصرف کننده و اطلاعت نکردن از قانون استفاده می کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=85597

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر