، کیانوش پورمجیب معاون کیفیت ایران خودرو با بیان این مطلب گفت :این درحالی است که کفیت محصولات تولیدی این شرکت ازروند روبه رشدی برخورداراست به طوری که میانگین کیفیت محصولات درسال ۹۰ نسبت به سال ۸۸ به میزان ۴۴ درصد بوده است .
وی افزود: مستندات و عملکردگروه صنعتی ایران خودرو از سال ۸۸ تا کنون گویای این نکته است که مجموعه برنامه ریزی ها و جهت گیری های کیفی در تعریف پروژه ها منجر به دستاردهایی معین در زمینه ارتقا کیفیت محصولات تولیدی شده است.
پورمجیب ادامه داد: بهبود کیفی محصولات ایران خودرو در سال ۹۱ براساس شاخص آدیت ترکیبی به شکلی است که در حال حاضر همه خودروهای تولیدی این شرکت در سطوح کیفی خوب و خیلی خوب قرار دارند . این امر نشانگر این است که ایران خودرو نسبت به اهداف آئین نامه ارتقا کیفی خودروها، ابلاغی توسط وزارت صنایع سابق پیشی گرفت است.
وی با بیان اینکه از نظر ما پراهمیت ترین شاخص برای سنجش کیفیت محصولات، نظر مصرف کنندگان و مشتریان نهایی است که توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران انجام می شود، تصریح کرد: خشوبختانه محصولات ایران خودرو در این شاخص همواره راه بهبود را پیموده اند و با پروژه هایی که در دست اجرا داریم امیدواریم این بهبودها تا رسیدن و حفظ بهترین جایگاه در بین سایر محصولات تولیدی در کشور ادامه یابد.
به گفته معاون کیفیت ایران خودرو براساس آخرین وضعیت منتشر شده شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در حوزه شاخص رضایت مشتریان از محصولات در سطح قیمتی ۲۰ تا ۴۰ میلیون ریال رتبه اول مربوط به خودروی پژو ۲۰۶ صندوق داراست.