1

این مرد ۲ بار در یک روز ترور شد! +تصویر

  • کد خبر : 87095
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۹

یکی از مقامات عراق که از سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری قطر، عربستان و ترکیه برای اقدامات تروریستی در عراق خبر داده بود، هدف اصلی اقدامات تروریستی است.

 

احمد عبدالله الجبوری استاندار صلاح الدین یکی از مقامات عراقی است که بیشترین تهدیدها و عملیات‌ها برای ترور وی انجام شده است. این تهدیدات تقریبا به صورت روزانه بر اساس دستورالعمل های خارجی و گروهک‌های تکفیری داخلی دنبال می‌شود.

ناظران در بررسی تمرکز تهدیدات و عملیات‌های تروریستی علیه وی معتقدند که وی به علت شجاعتی که در افشای توطئه های خارجی در عراق دارد، جزو اهداف اصلی تروریست‌ها واقع شده است.

جبوری در کنفرانس عشایر در صلاح الدین درباره شدت ترورها علیه خود گفت: به قرآن قسم می خورم که ۴ شیخ را می‌شناسم که اموالی بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار از قطر دریافت کرده اند تا تروریست ها و عوامل انتحاری را برای انجام ترورها در عراق جذب کنند.

تعداد عملیات‌ها برای ترور وی به حدی است که الجبوری حتی در یک روز دو بار ترور شده است، یکی در اوایل صبح و بار دوم نیز بعد از پایان کار خود در پایان روز. عملیات اول با بمب دست ساز انجام شد که خسارت‌هایی به بار نیاورد، عملیات دوم نیز از طریق دو خودروی بمب گذاری شده صورت گرفت که کاروان وی را در شمال تکریت هدف قرار داد، در این حمله سه نفر از محافظان وی زخمی شدند.

منزل وی نیز با گلوله‌های توپ هدف قرار گرفته بود که دو نفر از عناصر حفاظتی وی زخمی شدند.

الجبوری همچنین از برخی سیاستمداران عراقی سخن گفته که حمایت‌های منطقه‌ای را دریافت می‌کند تا عراق را تجزیه کرده و وحدت آن را از بین ببرند.

۵۹۸

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=87095

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر