4

آمار مردودی‌های مدارس اعلام شد

  • کد خبر : 87720
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰

رییس مرکز آمار و فناوری وزارت آموزش و پرورش با تشریح آمار مردودی دانش‌آموزان در دوره ابتدایی و راهنمایی در سال تحصیلی ۹۱-۹۰، گفت: در ابتدایی ۱٫۱ درصد و در راهنمایی ۴٫۶ درصد دانش‌آموزها مردود شده‌اند.

یوسف نوری  گفت‌: طبق گزارش مرکز آمار و فناوری، میزان مردودی در سال تحصیلی گذشته برای دوره ابتدایی ۱٫۱، برای دوره راهنمایی ۴٫۶ درصد گزارش شده و در پایه اول متوسطه نیز تعداد دانش‌آموزان مردودی ۱۶۲ هزار و ۷۸۹ نفر اعلام شده است.
وی ادامه داد: بر اساس این آمار، تعداد دانش‌آموزان مردودی در مقطع ابتدایی به تفکیک پایه‌های تحصیلی، ۳۸ هزار و ۳۵۳ نفر در پایه اول، ۱۳ هزار و ۸۳۷ نفر در پایه دوم، ۹۲۴۷ نفر در پایه سوم، ۹۲۹۹ در پایه چهارم و ۶۱۶۴ نفر در پایه پنجم مردود شده‌اند.

رییس مرکز آمار و فناوری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در مقطع راهنمایی نیز ۳۶ هزار و ۳۰۵ دانش‌آموز در پایه اول، ۱۹ هزار و ۸۱۹ نفر در پایه دوم و ۲۴ هزار و ۴۵۳ نفر نیز در پایه سوم مردود شده‌اند.

به گفته نوری، همچنین دانش‌آموزانی که در یک پایه تحصیلی مردود شده و مجدد در آن پایه مشغول به تحصیل شده‌اند، به تفکیک مقطع و پایه تحصیلی، سه درصد پایه اول ابتدایی، یک درصد دوم، ۰٫۸ درصد سوم، ۰٫۹ درصد چهارم و ۰٫۶ درصد پنجم هستند. همچنین سه درصد دانش‌آموزان اول راهنمایی، ۱٫۹ درصد دانش‌آموزان در پایه دوم راهنمایی و ۱٫۴ درصد در پایه سوم راهنمایی مردود و مشغول به تحصیل بوده‌اند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه نظام آموزشی در دوره دبیرستان نظام ترمی محوری است، از پایه دوم دبیرستان به بالاتر مردودی نداریم، چرا که دانش‌آموزان باید واحدهای افتاده را بگذرانند.

رییس مرکز آمار و فناوری وزارت آموزش و پرورش درباره تعداد دانش‌آموزان پایه‌های مختلف تحصیلی نیز گفت: یک میلیون و ۲۳۰ هزار و ۳۹۷ دانش‌آموز در پایه اول ابتدایی، یک میلیون و ۱۵۱ هزار و ۳۹۱ نفر در پایه دوم، یک میلیون و ۱۰۵ هزار و ۸۹۵ نفر در پایه سوم، یک میلیون و ۹۰ هزار و ۸۴۵ نفر در پایه چهارم، یک میلیون و ۶۱ هزار و ۹۹۳ نفر در پایه پنجم مشغول به تحصیل بوده‌اند.

نوری، تعداد دانش‌آموزان اول راهنمایی را در سال تحصیلی گذشته یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۴۰ نفر، دانش‌آموزان دوم را یک میلیون و ۶۵ هزار و ۶۶۱ نفر و سوم راهنمایی را یک میلیون و ۳۵ هزار و ۸۷۴ نفر اعلام کرد.

به گفته وی، یک میلیون و ۹۱ هزار و ۲۳۱ دانش‌آموز نیز در پایه اول دبیرستان در سال تحصیلی ۹۱-۹۰ مشغول به تحصیل هستند.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=87720

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر