2

حمله خونین به زائران ایرانی امیرالمؤمنین(ع)

  • کد خبر : 87779
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۷

«این بمبگذاری تازه ترین مورد از رشته حملاتی است که گفته می شود توسط پیکارجویان سلفی مرتبط با القاعده و با هدف از سرگیری تنش های فرقه ای بین شیعیان و سنی ها در عراق صورت می گیرد.»

انفجار بمب در مسیر دو اتوبوس حامل زائران ایرانی که در روز مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) برای زیارت حضرت امیرالمؤمنین(ع) راهی شهر مقدس نجف بودند، متأسفانه به کشته شدن دست کم ۱۶ زائر و مجروح شدن ۴۴ نفر منجر شد.

 

به گزارش بی بی سی (BBC) به نقل از مقامات پلیس عراق، این بمبگذاری انتحاری در “مقدادیه” نزدیک بغداد، اتفاق افتاده است.

 

بی بی سی اضافه کرد: «این بمبگذاری تازه ترین مورد از رشته حملاتی است که گفته می شود توسط پیکارجویان سلفی مرتبط با القاعده و با هدف از سرگیری تنش های فرقه ای بین شیعیان و سنی ها در عراق صورت می گیرد.»

 

رسانه دولتی انگلیس خاطرنشان کرد: «از دو ماه گذشته تا کنون بر شدت حملات فرقه ای در عراق افزوده شده و از ماه آوریل دستکم دو هزار نفر در این درگیری ها کشته شده اند. این میزان بالاترین رقم کشتار در پنج سال گذشته برآورد شده است.»

 

 

بر پایه گزارش تکمیلی جام نیوز به نقل از اظهارات مشاور رئیس سازمان حج و زیارت، زائران ایرانی از استان‌های همدان و کرمانشاه بوده اند.

 

بر اساس گفته های مشاور رئیس سازمان حج و زیارت، این حمله در منطقه “هارونیه” در استان دیاله عراق، مورد حمله انتحاری قرار گرفته اند. به گفته ایشان، دو اتوبوس حامل زائران ایرانی در حال حرکت بوده اند که یک ماشین دیگر در وسط این دو اتوبوس قرار می‌گیرد و باعث انفجار انتحاری می‌شود.

 

مشاور رئیس سازمان حج و زیارت، آمار شهدا و زخمی ها را نهایی ندانسته و آن را بر حسب اطلاعات اولیه نمایندگان اعزامی به منطقه اعلام نموده است. وی خاطرنشان کرده است: «هم اکنون نیروهای سازمان حج و زیارت در محل مستقر هستند و تیم پزشکی، مجروحان را به بیمارستان انتقال داده است. هنوز اسامی شهدا مشخص نشده است و به محض شناسایی، از طریق رسانه های رسمی به آگاهی ملت شریف خواهد رسید.»

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=87779

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر