1

قتل سارق در ساختمان نیمه کاره!

  • کد خبر : 88209
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۵

کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت، نگهبان ساختمان نیمه‌کاره‌ای که با ضربات چاقو سارق آهن‌آلات را به قتل رسانده بود، دستگیر کردند.

وقوع یک فقره درگیری در خیابان میثم در ساعت ۵:۳۰ بامداد روز ۱۴ خردادماه سال‌جاری از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به کلانتری ۱۱۴ غیاثی اعلام شد که با حضور ماموران کلانتری مشخص شد فردی به نام «احمد» ۳۸ ساله غرق در خون روی زمین افتاده و فرد دیگری به نام «داود» ۲۴ ساله و تبعه کشور افغانستان، در فاصله چند متری از احمد در حال قدرت‌نمایی با سلاح‌سرد است.
ماموران با مشاهده صحنه قصد دستگیری داود را داشتند که وی با تهدید سلاح‌سرد عنوان کرد که در صورت نزدیک‌شدن ماموران با آنها درگیر و خودکشی خواهد کرد، با توجه به حساسیت موضوع، واحدهای کمکی در محل حاضر و داود در یک عملیات غافلگیرانه و قبل از هرگونه امکان استفاده از سلاح‌سرد، دستگیر و احمد نیز بلافاصله به بیمارستان منتقل شد.
با وجود انجام اقدامات درمانی، احمد به علت شدت جراحت‌های وارده فوت می‌کند، پرونده با موضوع قتل عمد تشکیل و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفت و با آغاز رسیدگی به پرونده، داود در اظهارات اولیه به کارآگاهان گفت: مقتول می‌خواست از ساختمان نیمه کاره‌ای که من در آن نگهبان بودم اقدام به سرقت آهن‌آلات کند که من با او درگیر شدم. من هیچ نقشی در مرگش نداشتم و او به خاطر زمین خوردن فوت کرده است.
با توجه به اظهارات اولیه متهم مبنی بر عدم ارتکاب جنایت و در شرایطی که نظریه پزشکی قانونی نشان از ارتکاب جنایت با جسم تیز و برنده داشت و ماموران کلانتری نیز متهم را به همراه چاقوی خون‌آلود دستگیر کرده بودند، با این وجود کارآگاهان با مراجعه به محل جنایت به تحقیق از شاهدان صحنه جنایت پرداختند.
تمامی شاهدان صحنه جنایت عنوان داشتند که متهم را در حالی که روی سینه مقتول نشسته بود، در حال زدن ضربات چاقو به بدن مقتول مشاهده کرده‌اند.
یکی از شاهدان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت ابتدا صدای داد و بیداد و فریاد شنیدم. داخل کوچه را از پنجره نگاه کردم، اول چیزی ندیدم اما یک لحظه مقتول را دیدم که از ساختمان نیمه‌کاره به بیرون پرید و متهم نیز با چاقو وی را دنبال کرد. وقتی مقتول زمین خورد، متهم با چاقویی که در دست داشت به وی حمله‌ور شد و روی سینه‌اش نشست و در حالی که مقتول درخواست کمک می‌کرد، قاتل شروع به زدن چاقو به وی کرد، بسیار ترسیده بودم، بلافاصله به ۱۱۰ زنگ زدم.
در شرایطی که داود در اظهارات اولیه منکر هرگونه ارتکاب جنایت شده بود، اما با توجه به دلایل، مدارک و اظهارات شاهدان صحنه جنایت به ناچار لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنایت اعتراف کرد اما همچنان مدعی شد که مقتول قصد سرقت آهن‌آلات از ساختمان نیمه‌کاره را داشته است.
متهم در اظهارات جدید به کارآگاهان گفت: حوالی ساعت ۲ نیمه شب، مقتول به همراه دو تن دیگر از دوستانش و در پشتِ ساختمان که من نگهبان آن بودم، در حال خوردن مشروب و کشیدن حشیش بود، به آنها نزدیک شده و یک سیگار از مقتول گرفتم، حتی مشروب هم گرفته و خوردم، بعد آنجا را ترک و در حالی که مقتول و دوستانش همچنان در محل بودند، به محل نگهبانی خود آمدم.
متهم در ادامه اظهارات خود و درباره نحوه ارتکاب جنایت به کارآگاهان گفت: خودروی نیسان مقتول داخل کوچه پارک بود، قبلا دیده بودم که مقتول اقدام به سرقت آهن‌آلات ساختمان‌های تخریب شده و در حال ساخت می‌کند و حدود ساعت ۵ بود که مقتول به همراه دوستانش وارد ساختمان شدند. من فریاد زدم دزد اما کسی نبود که کمک کند.

مقتول شروع به فحاشی کرد و قصد داشت مرا ساکت کند که با یک لیوان، ضربه‌ای را به سرم کوبید؛ با یکدیگر درگیر شدیم و من نیز با چاقویی که همراهم بود وی را تهدید کردم که مقتول از ساختمان فرار کرد. او را دنبال کرده و در حالی که مقتول داخل کوچه روی زمین افتاده بود، روی سینه‌اش نشسته و با چاقو چندین ضربه به سینه و بدنش وارد کردم.
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ، در ادامه اعلام این خبر با اشاره به کشف خودرو نیسان متعلق به مقتول در نزدیکی محل جنایت و همچنین تست مثبت الکل در خون متهم، گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم مبنی بر ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی و همچنین بررسی صحت اظهارات، در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفته است.

جام

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=88209

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر