1

باید از انتخابات مردمی صیانت کرد

  • کد خبر : 88233
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰

رئیس مجلس تاکید کرد:انتخابات شوراها نباید تحت الشعاع انتخابات ریاست جمهوری قرار گیرد زیرا انتخابات شوراها اهمیت زیادی در توسعه و آبادانی شهرها و روستاها دارد.

علی لاریجانی در همایش ناظرین انتخابات شورای اسلامی استان قم، با تاکید بر ضرورت دقت نامزدهای ریاست جمهوری در روند تبلیغات گفت: هر یک از مسئولان و به ویژه کاندیداهای ریاست جمهوری باید تلاش کنند، نقشه‌ها و تلاش دشمنان خنثی شود و شرایطی به وجود نیاید که دشمن از آن سوء‌استفاده کند.

رییس مجلس تصریح کرد: در شرایط فعلی در یک فضای انتخاباتی قرار گرفته‌ایم که انتخابات ریاست جمهوری و شوراها همزمان برگزار می‌شود، و اینطور تصمیم‌گیری شد تا فضای کشور درگیر تبلیغات پی در پی نباشد.

وی با اشاره به وجود دو نوع سیستم نظارتی و اجرایی در انتخابات پیش رو اظهار داشت: ممکن است در آینده سیستم‌های نظارتی را یکی کرده و فضای موجود را ساماندهی نمائیم اما آنچه دارای اهمیت است رفع مشکلات سیستم نظارتی است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات موجود، سایه انداختن تبلیغات ریاست جمهوری بر شوراها است در حالی که نباید تبلیغات شوراها تحت الشعاع قرار گیرد و رسانه ها باید تلاش کنند مردم با کانداهای شوراها نیز آشنا شوند.

وی تاکید کرد: همچنین باید حیطه وظایف شوراها را در آبادانی و توسعه شهر ها و روستاها افزایش دهیم زیرا جنس کار شوراها سیاسی نیست و در حقیقت مردم عهده‌دار آبادانی شهرها و روستاهای خود هستند.

نماینده مردم قم در مجلس گفت: باید از انتخابات مردمی صیانت کرد، زیرا این انتخابات نشانه مردم سالاری دینی است و برای اینکه مردم‌سالاری دینی تحقق یابد ستون انتخابات باید صیانت شود و ناظران در این صیانت نقش مهمی دارند.

وی بر انجام آداب انتخاباتی تاکید کرد و افزود: باید در راستای صیانت از انتخابات تلاش شود، آداب انتخابات نیز مورد توجه قرار گیرد همان طور که نماز نیز دارای آداب ویژه‌ای می‌باشد، انتخابات با آدابش برگزار شود تا دلبستگی مردم نسبت به نظام قوی تر شود.

رئیس مجلس ادامه داد:در قم ۲۷۷ نفر نامزد انتخابات شورای اسلامی شهر و روستاها وجود دارد که این امر وظیفه ناظران را دشوارتر و با ارزش‌تر می‌کند و همان‌گونه که در نصوص اسلامی آمده خیانت به مردم بدترین نوع خیانت است و انتخابات به عنوان ستون مردم‌سالاری دینی نباید مورد خللی واقع شود زیرا خیانت به آن گناهی عظیم است.

وی انتخابات پیش رو را دارای حساسیت های قابل توجهی دانست و گفت: فشارهای بین المللی و مشکلات اقتصادی و شیطنت‌های تبلیغاتی حساسیت این انتخابات را نشان می‌دهد و باید فضایی ایجاد شود که دشمن در بازی خود شکست بخورد.

لاریجانی انتخابات را زمینه ساز بلوغ سیاسی کشور دانست و عنوان کرد: ملت ایران همچون انتخابات سال های گذشته با سرافرازی در این حماسه سیاسی شرکت می‌کنند، اگرچه مراقبت‌هایی نیز لازم است و در این زمینه ناظرین دارای وظیفه سنگینی هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها بر عهده مردم است اما در انتخابات ریاست جمهوری احراز صلاحیت بر عهده شورای نگهبان قرار دارد.

وی بیان داشت: صداقت و امانت داری از مشخصات انبیای الهی به ویژه پیامبر گرامی است که باید ناظران در این زمینه با حفظ امانت‌داری و صداقت مسئولیت خود را انجام دهند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=88233

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر