3

جنجال یک مادر در عربستان

  • کد خبر : 88551
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۹

مادر یک فعال عربستانی که از یک سال پیش در بازداشت به سر می برد و از ۹ ماه پیش هیچ گونه اطلاعی از وی در دسترس نیست، با انتشار ویدئویی، خواستار اطلاع از سرنوشت فرزندش شد.

به نقل از العالم، مادر “محمد البجادی” فعال عربستانی با انتشار ویدیویی در اینترنت از وزیر کشور خواست محل بازداشت فرزندش را به وی نشان دهد.
فایننشال تایمز دراین باره نوشت: مادر این فعال در حالی که روی زمین نشسته خطاب به وزیر کشور عربستان می گوید “پسرم کجاست؟ ما هیچ اطلاعی درباره وی، حتی درباره زنده یا مرده بودن او نداریم؛ تو به درخواست ها و فریادهای ما پاسخ نمی دهی؟ به ما بگویید پسرمان کجاست؟.”

انعکاس اظهارات مادر البجادی در شبکه های اجتماعی و اینترنت به حدی بود که وزیر کشور عربستان مجبور به پاسخگویی درباره این موضوع شد.

“محمد بن نایف” وزیر کشور عربستان مدعی شد: “شماره این مادر به زندان محل نگهداری فرزندش داده شد، اما البجادی از دیدار با خانواده اش خودداری کرد.”

“منصور الترکی” سخنگوی وزارت کشور عربستان نیز ادعا کرد: “در عربستان، زندانیان به صورت مخفیانه نگهداری نمی شوند.”

فایننشال تایمز در ادامه نوشت: عربستان نیز مانند سایر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تلاش کرد با مقابله با فعالان منتقد نظام پادشاهی، از ایجاد انقلاب در این کشور جلوگیری کند.”

این روزنامه انگلیسی خاطرنشان کرد: “محمد البجادی به علت حمایت هایش از خانواده زندانیان سیاسی عربستانی که بدون محاکمه در زندان به سر می برند، بازداشت شده است.”

یک فعال سیاسی عربستانی نیز در این باره گفت: مقامات سعودی بر این باورند که فعالان سیاسی، خطرناک تر از القاعده هستند؛ زیرا هیچ کس القاعده را تأیید نمی کند زیرا این گروه بین مردم محبوبیت ندارد.

مشرق

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=88551

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر