4

حمله پلیس انگلستان به معترضان به اجلاس جی ۸

  • کد خبر : 88787
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۹:۰۱

پلیس لندن در آستانه برگزاری نشست سالانه سران هشت کشور صنعتی جهان، موسوم به گروه هشت، دستکم ۵۷ از معترضان به این نشست را بازداشت کرد.

سایت بی بی سی فارسی(BBC Persian) نوشت: «گروهی از معترضان به اجلاس هفته آینده سران هشت کشور صنعتی جهان، در مرکز لندن تظاهرات کردند. در جریان این اعتراض‌ها دستکم ۵۷ نفر دستگیر شده‌اند. معترضان در لندن با نام “جلوی جی ۸ را بگیرید”، این اعتراض‌ها را سازمان داده‌اند و اعتراض‌های خود را “کارناوال علیه سرمایه‌داری” خوانده‌اند.»

گزارش شده است که ۷۰ پلیس ضد شورش، برای مقابله با این اعتراض‌ها اعزام شده بودند و مواردی از کشمکش بین این نیروها با معترضان رخ داده است.

در گزارشی دیگر آمده که بیش از ۱۰۰ مامور پلیس دو ساختمان را در مرکز لندن که گزارش شده به تصرف معترضان در آمده، محاصره کرده‌اند. در گزارش‌های دیگر، شمار ماموران به‌ کار گرفته‌ شده تا ۱۲۰۰ نفر ذکر شده است.

گزارش شده است که معترضان یک بلوک ساختمانی شامل دفاتر بی ‌استفاده را در خیابان بیک لندن تصرف کرده‌اند و آن را “پایگاه موقتی” خود کرده‌اند. پلیس لندن اعلام کرده است که مجوز بازرسی از این محل را دارد.

ماموران پلیس گفته‌اند که به آنان اخطار داده شده معترضان مستقر در ساختمان تصرف‌شده، اسلحه دارند و قصد دارند به این ساختمان خسارت بزنند. پلیس گفت که باخبر شده این معترضان قصد دارند “بمب‌های رنگی” درست کنند.

گروه “جلوی جی ۸ را بگیرید” می‌گوید خیلی از “بی‌رحم‌ترین و آلوده‌ترین شرکت‌های جهان” و همچنین دفاتر دولتی و “کلان‌ثروتمندان” در منطقه “وست‌ اند” لندن قرار دارند.

نشست سالانه سران کشورهای گروه هشت معروف به “جی ۸” دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده، ۱۷ و ۱۸ ژوئن، در ایرلند شمالی برگزار می‌شود. این هشت کشور صنعتی، عمده اقتصاد جهان را در دست دارند و شامل فرانسه، آلمان، بریتانیا، ایتالیا، ژاپن، ایالات متحده آمریکا، روسیه و کانادا هستند.

گروه “جلوی جی ۸ را بگیرید” ماه گذشته نقشه‌ای منتشر کرده و روی آن ۱۰۰ نقطه را برای معترضان مشخص کرده تا “خشم خود را نشان دهند”. این گروه ضد سرمایه‌داری، دفاتر سازمان‌های مالی همچون بانک‌ها، کارخانه صنایع دفاعی، و شرکت‌های معدن و انرژی از جمله بی‌پی را هدف قرار داده است.

عملیات امنیتی گسترده‌ای پیش از برگزاری اجلاس سران هشت کشور صنعتی جهان صورت گرفته و گزارش شده است که بیش از ۳۵۰۰ مامور به محل برگزاری آن فراخوانده شده‌اند.

در جریان این اجلاس در ایرلند شمالی، بخش‌های از این منطقه پرواز ممنوع اعلام شده و از پهپاد برای نظارت بر نقاط کلیدی استفاده می‌شود.

در سال ۲۰۰۹ و در جریان اعتراض‌ها ده‌ها هزار نفری به اجلاس گروه بیست (جی۲۰) در لندن که به خشونت کشیده شد، پلیس بریتانیا بیش از ۱۰۰ نفر را بازداشت کرد.۱۰۶

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=88787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر