4

فراخوان برای انتخاب شهردار تهران

  • کد خبر : 90276
  • ۰۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۷

منتخب مردم تهران در شورای چهارم با اشاره به نحوه قانونی انتخاب شهردار در پایتخت، گفت: بر اساس آیین نامه شوراها باید فراخوانی در این زمینه داده شود تا افراد ذیصلاح در این رابطه خود را معرفی کنند.

خبرگزاری فارس: انتخاب شهردار بر اساس آیین نامه شوراها/فراخوان برای انتخاب شهردار تهران

اقبال شاکری در نخستین نشست خبری خود پس از انتخابات شورای شهر تهران با بیان اینکه من با حمایت دانشگاهیان وارد عرصه رقابت شوراها شدم، اظهار داشت: حمایت دانشگاهیان از من ادامه دارد  و از نیرو و توان اساتید و دانشجویان و نخبگان دانشگاهی در زمینه موضوعات شهری، ساخت و سازها و … استفاده خواهند کرد.

وی با اشاره به انتخابات شوراها و نحوه معرفی کاندیداها تصریح کرد: اتفاق خوبی که در این دوره افتاد برنامه خواهی و برنامه دادن کاندیداهای ریاست جمهوری و نامزدهای شوراها از طریق لیست‌ها بود.

شاکری خاطر نشان کرد: در این دوره از انتخابات شاهد رقابت سنگینی بین کاندیداها بودیم و  یک هزار و ۷۳۲ نفر برای تصاحب ۳۱ صندلی شورای رقابت پرحجمی را آغاز کردند و در تهران ۲۰ لیست سنگین و شناخته شده و حدود ۶۰ لیست قابل اعتنا وجود داشت.

منتخب مردم تهران در شورای چهارم با بیان اینکه پس از انتخابات باید با رقابت و همکاری از همه پتانسیل‌های موجود برای خدمات رسانی شهری استفاده کنیم، بیان داشت: شورای چهارم صرفاً از محور خدمات رسانی به مردم به مسایل نگاه می‌کند و رقابت لیست‌ها و گروه‌ها از این به بعد تمام شده و رقابت بر سر خدمت گذاری‌ها آغاز شده است ضمن اینکه باید وعده‌هایی که در زمان انتخابات داده‌ایم را به دستاوردهای شهری تبدیل کنیم.

وی گفت: ۱۵ کار گروه در شورای شهر برای توسعه بهتر فعالیت‌های شهری در نظر گرفته شده است که  کار گروه فنی و عمران، مدیریت شهری، تامین مالی و بودجه، اجتماعی و فرهنگی، مدیریت بحران، زیست محیطی، خدمات شهری، معماری و شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک، فناوری اطلاعات و بانک اطلاعات کار گروه‌های پیشنهادی ما برای استفاده بهتر از توان علمی و حرفه‌ای جامعه دانشگاهیان است و ایجاد این کار گروه‌ها از اولویت های ما در شورای چهارم است.

شاکری با اشاره به اینکه شورای چهارم تلاش می‌کند پروژه‌های شهری با کیفیت بهتر، مدت کوتاه تر و هماهنگی بیشتری به سرانجام برسد، گفت: باید مدیریت یکپارچه شهری به وجود آوریم تا بتوانیم با توان و قدرت بیشتری به مردم خدمات رسانی کنیم.

این استاد دانشگاه با تاکید بر تامین منابع مالی پایدار در پایتخت، افزود: نباید مسیرهای قبلی را ادامه داد بلکه باید به سمت تامین هزینه‌ها و درآمدهای تهران از منابع دیگری بود تا کمتر به زمین فروشی، هوا فروشی و خدایی نکرده خلاف فروشی برای تامین نیازهای پایتخت رو بیاوریم.

منتخب مردم تهران با بیان اینکه بودجه پایتخت معادل ۱۰ وزارتخانه است،گفت: این بودجه، بودجه هنگفت و وسیعی است که باید در درازمدت به فکر تامین منابع آن از محل مناسبی بود و دست دلال‌ها و واسطه‌گرها را برای تامین مالی کوتاه کرد و ما می‌توانیم در این زمینه از پتانسیل شورای شهر استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ما باید به سمت ایجاد یک شهر اسلامی برویم، شهر مجموعه‌ای از ساختمان‌ها و شریان‌های زیرساختی نیست بلکه شهر محل سکونت و گذران زندگی شهروندان است و روح و کالبد دارد و در کنار توسعه فیزیکی باید توسعه معنوی را نیز در نظر داشته باشیم همان طور که در تمام شهرهای بزرگ به روح معنوی شهر توجه می‌کنند.

این استاد دانشگاه بیان داشت: تحکیم مبانی خانواده، ارزش‌های دینی کشور و حقوق شهروندی از محورهای مورد تاکید ما در حوزه اجتماعی است و رسیدن به سه شاخص انقلاب یعنی خودباوری، خداباوری و مردم باوری از اهداف ما است.

شاکری با بیان اینکه دیگر زمان آزمون و خطا در شورا به پایان رسیده، گفت: با توجه به افزایش منتخبان تهرانی در شورا باید تعداد کمیسیون‌ها افزایش یابد.

منتخب شهروندان تهرانی در شورای شهر در خصوص کیفیت پروژه‌های فعلی در پایتخت، افزود: آنچه در پروژه های عمرانی مورد تاکید است دقت استاندارد هزینه و فایده است و اینکه  آیا زمان و هزینه مناسبی برای پروژه صرف شده یا نه، پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها معیار کافی نیست.

وی از ایمنی و امنیت به عنوان دیگر شاخصه های پروژه های شهری نام برد و گفت: متاسفانه در این زمینه کدگذاری های لازم انجام نشده و ساختمان‌های امن با نا ایمن تفاوتی ندارند.

شاکری در خصوص نحوه انتخاب شهردار از سوی نیروهای اصولگرای شورا گفت: در آیین نامه شوراها ذکر شده باید فراخوانی در این زمینه داده شود و افرادی که خود را دارای صلاحیت می‌دانند خود را معرفی کنند.

وی اظهار داشت: نمی‌توان قبل از تعیین معیار به سمت مصادیق شهردار منتخب رفت بنابراین باید جلسات شورای شهر تهران برگزار شود که در خصوص این معیارها سخن گفته شود سپس گزینه‌های شهرداری معرفی شود.

منتخب مردم تهران ادامه داد: ممکن است نام‌هایی که در رسانه‌ها برده می‌شود و حتی نام‌هایی که هنوز در رسانه‌ها برده نشده برای معرفی به عنوان شهردار تهران در شورا مطرح شود اما باید فرصت واحدی به تمامی کسانی که برای شهرداری مطرح هستند داده شود تا برنامه‌های خود را ارایه کنند.

وی با اشاره به امکان دیدار اعضای شورای چهارم به دعوت چمران در هفته آینده، گفت: برای ارتباط و تعامل بیشتر درخواست کرده‌ایم که اعضای شورای چهارم با هم دیدار داشته باشند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=90276

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]