4

نطق نماینده مجلس : رئیس مجلس از ریاست فراکسیون انقلاب اسلامی جدا شود تا از ناکارآمدی فراکسیون جلوگیری کنیم

  • کد خبر : 369299
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸

برای بهبود فعالیت های تشکل نمایندگان پیشنهاد می کنم که فراکسیون انقلاب اسلامی در انتخابات جدید رئیس فراکسیون را از رئیس مجلس جدا کند تا از ناکارآمدی که فراکسیون انقلاب اسلامی دچار شده جلوگیری کنیم.

نطق نماینده مجلس : رئیس مجلس از ریاست فراکسیون انقلاب اسلامی جدا شود تا از ناکارآمدی فراکسیون جلوگیری کنیم

ایسنا نوشت : شاکری گفت: برای بهبود فعالیت های تشکل نمایندگان پیشنهاد می کنم که فراکسیون انقلاب اسلامی در انتخابات جدید رئیس فراکسیون را از رئیس مجلس جدا کند تا از ناکارآمدی که فراکسیون انقلاب اسلامی دچار شده جلوگیری کنیم.

اقبال شاکری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دو سال از عمر مجلس انقلابی و یک سال از عمر دولت انقلابی گذشت و محضر حضرت آقا رسیدیم و مجددا مجلس را انقلابی خواندند و دو تذکر فردی و جمعی به ما دادند که انقلابی بمانید و انقلابی عمل کنید. ویژگی هایی که ایشان برای انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن فرمودند باید نصب العین ما در فعالیت های تقنینی، نظارتی و اجرایی در کمیسیون ها و فراکسیون ها و حوزه های نمایندگی باشد.

وی افزود: از هیات رئیسه می خواهم که این منشور را به عنوان منشور دو سال آینده مجلس شورای اسلامی تدوین کرده و نحوه استفاده از آن را در لوایح و طرح ها و اقدامات مجلس ارائه دهند.

نماینده مردم تهران با اشاره به اقدامات مجلس طی دو سال اخیر گفت: مالیات بر خانه های خالی، اقدام راهبردی رفع تحریم ها، جهش تولید مسکن و تولید دانش بنیان، جوانی جمعیت، اصلاح ماده قانون ۱۰۰ شهرداری، درگاه واحد مجوزها، تسهیل کسب و کار و… هر کدام انقلابی در حوزه خود و اقدام راهبردی برای حوزه هایی است که اینها را متاثر کرده است ولی به نظر میر سد که زبان مجلس در ارائه این کارها الکن شده و برای مردم خوب تشریح نشده است و نگرانیم که در اجرا و نظارت ها نیز به خوبی دیده نشود.

شاکری با اشاره به اینکه هیات رئیسه جدید انتخاب شد خطاب به هیات رئیسه جدید خاطرنشان کرد: به نظر می رسد اقداماتی باید انجام دهید که اولین آن هماهنگی بیشتر در بین هیات رئیسه است. بهبود امور مجلس در حوزه تقنینی و نظارتی و استفاده از سامانه، رسیدگی به امور کارکنان و موضوعاتی مثل تبدیل وضعیت ایثارگران همکار مجلس از دیگر اقدامات است.

وی همچین افزود: موضوع مسکن کارکنان مجلس را حل کنید و به این فضای ده ساله ناامیدی پایان ببخشید. برای رانندگان ترابری که بار سنگینی بر دوش دارند موضوعات رفاهی و اداری آنها را حل کنید. در موضوعات اساسی مجلس را بیشتر در جریان قرار دهید و ریاست مجلس از مذاکرات سران قوا و هسته ای بیشتر در مجلس گفت و گو کند و مجلس را در جریان جزئیات قرار دهید.

 

نطق نماینده مجلس : رئیس مجلس از ریاست فراکسیون انقلاب اسلامی جدا شود تا از ناکارآمدی فراکسیون جلوگیری کنیم

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: برای بهبود فعالیت های تشکل نمایندگان پیشنهاد می کنم که فراکسیون انقلاب اسلامی در انتخابات جدیدی که می گذارد رئیس فراکسیون را از رئیس مجلس جدا کند و فراکسیون به عنوان مشاور امین برای ریاست مجلس و هیات رئیسه عمل کند و از ناکارآمدی که فراکسیون انقلاب اسلامی دچار شده جلوگیری کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم خطاب به دولت انقلابی گفت: رای اعتماد برجسته ای از مردم گرفتید، رای بزرگی از مجلس انقلابی گرفتید. آقای رئیسی مردم با ایمان و اعتقاد به شما رای دادند و سفر بی تکلف بین مردم در سراسر کشور را دیده اند و به شما اعتماد کرده‌اند و سطح جایگاه ایران اسلامی را در مذاکرات شرق و غرب ارتقا داده‌اید. نمایندگان در این برهه حساس از کشور و در جریان کار دولت که بیش از یک سال از آن نگذشته است باید تعامل بیشتری داشته باشند و تعامل بین مجلس و دولت را بیشتر کنیم و از همگرایی استفاده کنیم و همانطور که حضرت آقا فرمودند دچار احساسات نشویم.

شاکری با بیان اینکه مجلس با چهار موضوع شدید درگیر است، گفت: این چهار موضوع تحریم، آثار جنگ اوکراین، جراحی اقتصادی و مهم تر آواربردرای از ویرانه های قبل است. به دولت بیشتر فرصت دهید. وزرای انقلابی قدر اعتماد مجلس را بدانید. ما دنبال مچگیری نیستیم ولی از نظارت نمی گذریم. دولت انقلابی به داد معلمان، بازنشستگان، تبدیل وضعیت ایثارگران و ساماندهی نیروهای شرکتی باشد. به داد مسکن برسید و در نیمه راه نماند.

وی افزود: دولت انقلابی به دانشگاه و دانشگاهیان اعتماد کرده و ارتباط بیشتری با آنها برقرار کند. آینده دنیا در دستان فرزندان انقلاب اسلامی است، با قدرت به سوی تمدن اسلامی پیش رویم. قرن پانزدهم قرن ایران اسلامی و تمدن نوین اسلامی است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=369299

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر