1

افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیت های مترو و اتوبوس از فردا

  • کد خبر : 90671
  • ۰۵ تیر ۱۳۹۲ - ۲:۱۵

نرخ بلیت های اتوبوس و مترو بر اساس مصوبه شورای شهر تهران از چهارشنبه ۵ تیرماه افزایش می یابد .

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران قیمت جدید بلیت‌های مترو را که از سوی شورای اسلامی شهر تهران تصویب شده تشریح کرد.

احسان مقدم، در این‌باره گفت: در راستای ابلاغ مصوبه شورای اسلامی شهر تهران و لازم‌الاجرا بودن آن برای شهرداری قیمت جدید بلیت‌های سال ۹۲ مترو تهران و حومه از روز چهارشنبه ۵ تیرماه اعمال می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس قیمت بلیت تک سفره ۴۵۰۰ ریال و قیمت بلیت دو سفره ۶۵۰۰ ریال تعیین شده که از روز چهارشنبه ۵ تیرماه و همزمان با آغاز حرکت‌های مسافری در تمامی ایستگاه‌ها و خطوط مترو تهران و حومه اعمال می‌شود.

به گفته مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران نرخ بلیت تک سفره و دو سفره در سال گذشته به ترتیب ۳۵۰۰ و ۵۵۰۰ ریال بوده است.

مشاور مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران «کارت‌ بلیت‌های اعتباری مبلغ‌دار» نیز شامل افزایش قیمت شده‌ است، افزود: شهروندان می‌توانند همچنان از کارت بلیت‌های اعتباری مبلغ‌دار بدون محدودیت زمان بهره‌مند شوند.

مقدم اضافه کرد: به ازای فروش هر بلیت اعتباری مبلغ‌دار مبلغ ۱۲۰۰۰ریال به عنوان ودیعه به صورت نقدی از خریدار دریافت و بنا بر تقاضای وی میزان مبلغ درخواستی در کارت اعتباری شارژ می‌شود.

وی همچنین ادامه داد: کارت بلیت‌های اعتباری مبلغ‌دار هر ۳۰ دقیقه یکبار قابل استفاده بوده و مخصوص یک نفر است.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران همچنین به مسافران توصیه کرد در صورت استفاده از کارت بلیت مبلغ‌دار در شبکه مترو حتما هنگام خروج از ایستگاه مقصد کارت خود را در دستگاه‌های کنترل ارائه کنند. چرا که در این صورت بهای طولانی‌ترین سفر از اعتبار کارت بلیت آنها کسر می‌شود.

ناحیه سفر

مسافت طی شده در مترو

مبلغ کسر از اعتبار بلیت اعتباری مبلغ دار به هنگام خروج به ازای هر ناحیه

۱

۰ تا ۱۰ کیلومتر

۱۵۴۵ ریال

۲

۱۰ تا ۲۰ کیلومتر

۱۶۵۲ ریال

۳

۲۰ تا ۳۰ کیلومتر

۱۹۰۸ریال
۴

۳۰ تا ۴۰ کیلومتر

۲۰۶۹ ریال

۵

۴۰ تا ۵۰ کیلومتر

۲۴۵۹ ریال

۶

بیش از ۵۰ کیلومتر

۲۴۵۹ ریال

 افزایش ۲۰درصدی بلیت اتوبوس

همچنین در راستای اجرای مصوبات ابلاغی شورای اسلامی شهر تهران نرخ کلیه خطوط ناوگان عمومی و خصوصی پایتخت از مورخه چهارشنبه ۵/۴/۹۲ به میزان میانگین ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اعلام کرد در راستای اجرای مصوبات ابلاغی شورای اسلامی شهر تهران نرخ کلیه خطوط ناوگان عمومی و خصوصی پایتخت از مورخه چهارشنبه ۵/۴/۹۲ به میزان میانگین ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

بر اساس اعلام شرکت واحد اتوبوسرانی بدیهی است نرخ‌های جدید در داخل اتوبوس‌های شرکت واحد نصب و در معرض دید شهروندان قرار گرفته و دستگاه های کارت خوان نیز بر اساس نرخ های مصوب برنامه ریزی شده‌اند.

مهر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=90671

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]