2

اقدام عجیب هواداران پ ک ک

  • کد خبر : 90793
  • ۰۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۸

گروهی از جوانان هوادار پ‌ک‌ک با تاسیس نهادی به نام انتظامات شهری، در حالی که چهره‌های خود را با نقاب پوشانده بودند، در مرکز شهر جیزره، به کنترل شناسنامه و هویت عابران پرداختند.

شب گذشته و در بخش اخبار شبانگاهی شبکه‌های تلویزیونی ترکیه، تصاویری از یک شهر کردنشین نشان داده شد که موجب تعجب اغلب تحلیلگران سیاسی و رسانه‌ای این کشور شد.

ماجرا از این قرار است که در شهر جیزره در استان «شرناخ»، یک گروه از جوانان و نوجوانان کُرد که چهره‌های خود را با نقاب و دستمال پوشانده و تصویری از اوجالان روی تیشرت‌های آنها چاپ شده بود، در مرکز شهر، اقدام به متوقف کردن خودروها و کنترل مدارک رانندگان و سرنشینان خودروها و عابران کردند.

این گروه که خود را جنبش جوانان میهن دوست و دموکرات (YDG-H) نامیده‌ و تصاویری از آموزش‌های نظامی گروه بدون سلاح خود را منتشر کرده و اعلام کرده‌اند: «با اعلام جنبش آزادی و رهایی دموکراتیک در پیام نوروزی دیاربکر، قبول موجودیت کُرد و کردستان، بخش مهمی از شرایط صلح است و در این راستا وظیفه خود می‌دانیم که به منظور برقرای انتظامات و ارتقای سطح توان دفاع از خود، جنبش جوانان میهن دوست و دموکرات را تاسیس کنیم.»

وحدالدین اُزکان استاندار شرناخ در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی گفت:«ما در حال حاضر در حال بررسی همه عکس ها و تصاویر ویدیویی مزبور هستیم. بدون شک چنین اقداماتی را غیرقانونی می دانیم و نتیجه تحقیقات خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اطلاع مردم می رسانیم.»

انتشار این تصاویر بازتاب گسترده‌ای در رسانه های ترکیه پیدا کرده و این اقدام در دوران مذاکرات صلح بین پ‌کک و ترکیه، عجیب و خطرناک توصیف شد.

چند روز پیش نیز پلیس دیاربکر، راهپیمایی هواداران حزب صلح و دموکراسی به منظور محکوم نمودن فحشا و اعتیاد را به خاطر حضور گروهی از جوانان نقاب پوش در جمع راهپیمایان متوقف کرده و به آنها اجازه حرکت نداد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=90793

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]