2

نامه IOC به کمیته ملی المپیک ایران

  • کد خبر : 91156
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۸

IOC با ارسال نامه‌ای به کمیته ملی المپیک اعلام کرده که فدراسیون‌ها و اساسنامه‌ها پس از گذشت یک سال هنوز هم مشکل دارند و برگزاری‌ انتخابات هنوز زود است.

کمیته بین المللی المپیک با ارسال نامه‌ای به کمیته ملی المپیک اعلام کرده که فدراسیون‌ها و اساسنامه‌ها پس از گذشت یک سال هنوز هم مشکل دارند و برگزاری انتخابات هنوز زود است. متن نامه به شرح زیر است:

جناب آقای محمد علی آبادی

مدیر

و آقای بهرام افشار زاده

دبیر کل

کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران

پیگیری وضعیت جنبش المپیک در کشور شما

آقای رییس

آقای دبیر کل

همان طور که شما نیز به خوبی می‌دانید، بیش از یک سال است که برای مشخص شدن وضعیت جنبش المپیک در کشورتان با شما در حال مکاتبه هستیم. به شکل دقیق‌تر، استقلال NOC و فدراسیون‌های ورزش‌های کشور شما یکی از اساسی‌ترین قانون‌هایی است که در قوانین المپیک آمده است.

بدون شک به خاطر دارید در نامه‌هایی که ۱۷ آگوست ۲۰۱۲ (۲۶ مرداد ۹۱) و ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۲ (۶ مهر ۹۱) برای شما ارسال کردیم، موضوع‌های مهمی را به شما تذکر دادیم و انتظار داشتیم که مشکل‌‌های موجود پیش از انجام انتخابات عادلانه در تمامی سازمان‌های ورزشی رفع شوند. البته از اقدام‌های بسیار خوبی که شما تاکنون در برخی از زمینه‌ها انجام داده‌اید سپاسگزاری می‌کنیم ولی باید اشاره کنیم برخی از کارها هنوز انجام نشده‌اند. اجازه دهید شرایط کنونی را به شکل خلاصه برای شما شرح دهیم:

۱٫ اساسنامه NOC: پروسه بازبینی آن در حال پایان است. NOC کشور شما مجمعی را در تاریخ ۱۰ ژوئن ۲۰۱۳ (۲۰ خرداد) برگزار کرده تا طرح نهایی اساسنامه که در چند ماه گذشته به تایید نهایی IOC رسیده‌ است را مورد پذیرش قرار دهد. IOC نامه شما را در تاریخ ۱۳ ژوئن ۲۰۱۳ (۲۳ خرداد) دریافت کرده که حاوی اساسنامه‌ جدید است. آنها خیلی زود پاسخ شما را دادند که چطور این اساسنامه به شکل قانونی مورد پذیرش IOC قرار خواهد گرفت.

۲٫ شرایط فدراسیون‌های ورزش در کشور شما: از خبرهایی که شما در تاریخ ۲۷ می ۲۰۱۳ (۶ خرداد) به اطلاع ما رساندید که تشکر لازم را برای آن به عمل می‌آوریم، متوجه شدیم که پروسه بازبینی اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی کشور شما با برخی از فدراسیون‌های بین المللی تفاوت دارند. در هر حال، می‌دانیم که کارهای بسیار زیادی باید بین فدراسیون‌های ورزشی کشور شما و فدراسیون‌های جهانی انجام شوند تا به شکل کامل پروسه بازبینی اساسنامه‌ها انجام شده و اطمینان کاملی از استاندارهای بین المللی در اساسنامه فدراسیون‌های کشور شما و جنبش المپیک به وجود آید.

به علاوه اینکه ما هیچ به روز رسانی‌ در وضعیت جاری کشور شما مبنی بر عدم دخالت دولت در فدراسیون‌های ورزشی ندیدیم. فدراسیون‌های ورزشی بین المللی هم هیچ چیزی در این زمینه به اطلاع ما نرساندند.

۳٫ بازبینی قوانین ورزشی: متاسفانه متوجه شدیم که هیچ اقدامی توسط افراد مرتبط برای بازبینی، اصلاح و یا لغو کردن قوانین ورزشی جنجالی در کشور شما (که باید با همکاری و مشورت NOC و فدراسیون‌های ورزش کشور شما باشد) انجام نگرفته است. این قوانین باید با اصول جنبش المپیک و اصول استقلال همخوانی داشته باشند. مایه تاسف است که پروسه بازبینی و رفع مشکل قوانین با گذشت یک سال هنوز آغاز نشده است. بارها اعلام شده که حل این مشکل‌ها می‌تواند از آسیب بیشتر به جنبش المپیک در کشور شما جلوگیری کند. انتظار داریم در این زمینه اقدام‌های مناسب و به جا توسط مقام‌های مرتبط انجام شده (جهت همکاری با NOC و فدراسیون‌های ورزشی کشور شما) تا پروسه این اقدام‌ها هرچه زودتر به پایان برسد.

در این باره و در مورد کارهایی که هنوز انجام نگرفته است و برای اصول قانونی که تمامی فدراسیون‌های ورزشی کشور شما را زیر مجموعه خود دارد، باید با اصول و اساس جنبش المپیک همخوانی داشته باشد و اجازه دهد که استقلال تمامی ارگان‌های ورزشی مورد احترام قرار بگیرد. ما می‌دانیم که برگزاری هر گونه انتخاباتی در شرایط کنونی بسیار زود است.

پیش از این درخواست شده بود که NOC کشور شما تا پیش از روشن‌ شدن وضعیت خود و برای احترام به مواردی که در بندهای دو و سه آورده شده، انتخاباتی را برگزار نخواهد کرد.

ما امیدواریم که NOC کشور شما به همراه مقام‌های مربوطه و فدراسیون‌های ورزشی کشور بتوانند به مسایلی که تاکنون به آنها رسیدگی نشده رسیدگی کرده و برای کامل شدن این پروسه اقدام‌هایی انجام دهند.

امیدواریم که پاسخی از این زمینه از شما داشته باشیم و از همکاری شما هم سپاسگزاری می‌کنیم.

دوستدار شما

پره میرو

مدیر روابط عمومی NOC

کمیته بین المللی المپیک

حسن المسلم

مدیر کل و مدیر تکنیکی

المپیک آسیا

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=91156

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]