2

در حال حاضر حل مشکلات اقتصادی و کاهش آنها یکی از اولویت‌ها است

  • کد خبر : 91428
  • ۰۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه جریانی می‌خواهد روحانی را در کسب رای وامدار خود بداند، گفت: روحانی باید این مقاومت خود را در برابر این جریان ادامه داده و صحبت‌های روز گذشته او در همایش افق رسانه نیز مؤید این امر بود.

خبرگزاری فارس: روحانی به مقاومت خود در برابر جریانی که او را وامدار می‌خواهد ادامه دهد

مهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، در خصوص اولویت‌‌های دولت یازدهم اظهار داشت: در رقابت‌های انتخاباتی اولویت‌های کشور مشخص شد و آقای روحانی نیز بر اساس اولویت‌هایی که برای مردم مطرح کرد رای آورد.

فضائلی بر همین اساس به طرح اولویت‌های اصلی کشور پرداخت و تصریح کرد: در حال حاضر حل مشکلات اقتصادی و کاهش آنها یکی از اولویت‌ها است و نباید توقع داشت که روحانی بتواند همه مشکلات اقتصادی را حل کند؛ اما در حوزه معیشتی، تورم و گرانی‌ها باید اقدامات اساسی صورت گیرد.

این کارشناس مسائل سیاسی اولویت دیگر دولت تدبیر و امید روحانی را مسائل فرهنگی عنوان کرد و گفت‌: مسائل فرهنگی باید به صورت همزمان با کاهش مشکلات اقتصادی مورد توجه قرار گیرد و در همین زمینه باید به رفع سیاست‌زدگی از عرصه فرهنگ توجه شود.

وی تاکید کرد: ما در حوزه فرهنگی باید از مدیرانی استفاده کنیم که رویکرد فرهنگی و دغدغه ارزش‌های انقلابی را داشته باشند و ضمن شناسایی چنین مدیرانی، ما نیاز به ایجاد بانک اطلاعاتی در حوزه فرهنگ داریم چرا که برای ارائه آمار، اطلاعات فعلی در این عرصه دقیق نیست.

فضائلی در ادامه در خصوص تلاش جریان اصلاح‌طلب برای وامدار کردن روحانی خاطرنشان کرد: نکته مهمی که در اینجا باید مورد توجه قرار گیرد این است که جریانی می‌خواهد به آقای روحانی فشار آورد و او را در کسب رای وامدار خود بداند و از این رو مطالباتی را نیز متوجه وی کند که روحانی باید مقاومت فعلی خود را در برابر این جریان داشته باشد و صحبت‌های روز گذشته او در همایش افق رسانه مبنی بر اینکه وامدار هیچ جریان و جناحی نیستم، مؤید این امر بود.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه این گفت‌وگو در خصوص دولت‌های هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد و توجه روحانی به نقاط قوت آنها گفت: هر کدام از دولت‌‌های گذشته نقاط قوت و ضعف خاص خود را داشتند و ما می‌توانیم توقع داشته باشیم که دولت یازدهم از اکثر نقاط قوت و حداقل نقاط ضعف آنها برخوردار باشند.

وی در تشریح نقاط ضعف دولت‌های قبلی یادآور شد: در دولت هاشمی با توجه به اینکه ما دوران بازسازی را سپری می‌کردیم علیرغم اقدامات خوبی که صورت گرفت علمکرد دولت فاقد دیدگاه متقن اقتصادی بود و الگوی توسعه غربی نیز دنبال می‌شد که در نهایت نیز  به شکل گیری یک طبقه جدید و جریان اشرافی‌گری منجر شدکه آسیب‌زا بود.

فضائلی مهمترین آسیب دولت خاتمی را سیاست‌زدگی افراطی با اولویت توسعه سیاسی و غافل شدن از مسائل مهم اقتصادی عنوان کرد و گفت که در آن دوران نیز عملکرد دولت مبتنی بر اندیشه‌های وارداتی بود و همین امر باعث شد ما همانند دوران سازندگی از اندیشه‌های انقلاب فاصله بگیریم.

این کارشناس مسائل سیاسی در جمع بندی خود به نقاط ضعف دولت احمدی‌نژاد اشاره کرد و افزود: ما در دولت احمدی‌نژاد نیز با اشکالات متعددی همچون عدم قانون‌گرایی و توجه به آرای نخبگان و همچنین سوء استفاده از نظرات دینی مواجه بودیم و از این رو از آقای روحانی توقع داریم در دولت خود مراقبت‌های لازم را برای دچار نشدن به این نقاط ضعف، انجام دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=91428

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر