1

این یک حاج خانم ایرانی نیست+تصویر

  • کد خبر : 91972
  • ۱۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵

او به هیچ وجه ایرانی نیست بلکه تأکید می کنم که جوانی است از یکی از کشورهای عربی. او به طور قاچاقی وارد خاک عربستان شده و هیچ گونه مدارک اقامت ندارد.

چند روزی است که خبری دروغ درباره یکی از حجاج ایرانی، در فضای مجازی و افکار عمومی عربستان سعودی منتشر شده که هر روز در میان مردم این کشور دست به دست می چرخد و از طریق تلفن همراه هم به صورت پیامک و یا با استفاده از دیگر نرم افزارها،‌ رد و بدل می شود.

بر اساس این خبر ساختگی، گفته می شود چند روز پیش یکی از حجاج ایرانی بازداشت شد و اعتراف کرد که با پوشش و لباس های زنانه، در مسجد النبی صلی الله علیه و آله و سلم می چرخیده و نوعی شیرینی از تاریخ مصرف گذشته و ترشیده در میان حجاج و نمازگزاران توزیع می کرد تا آنان را مسموم کند.

در پی انتشار گسترده این خبر و پیامد منفی آن بر وجهه جمهوری اسلامی ایران و حجاج ایرانی در عربستان، سرهنگ “فهد الغنام” سخنگوی فرمانده پلیس مدینه منوره ضمن تکذیب این خبر، حقیقت آن را فاش کرد.

وی در این باره گفت:‌ نیروهای ما چند روز پیش جوانی را بازداشت کردند که با پوشش و لباس های زنانه در بخش زنانه مسجد النبی به جیب بری و دزدی از حجاج و نمازگزاران می پرداخت.

سرهنگ “فهد الغنام” در ادامه افزود: او به هیچ وجه ایرانی نیست بلکه تأکید می کنم که جوانی است از یکی از کشورهای عربی. او به طور قاچاقی وارد خاک عربستان شده و هیچ گونه مدارک اقامت ندارد.

سخنگوی فرمانده پلیس مدینه منوره همچنین گفت: تحقیقات و بازجویی از این جوان عرب ادامه دارد و پس از پایان این مسأله، پرونده او را به دادگاه ارسال خواهیم کرد تا محاکمه و مجازات شود.

سرهنگ “فهد الغنام” در پایان گفت: بهتر است شهروندان گرامی بلافاصله بعد از دریافت اخبار از طریق اینترنت و یا تلفن همراه خود، فورا به آن اطمینان نکنند و بر همین اساس در انتشار بیشتر آن مشارکت داشته باشند بلکه باید ابتدا از صحت و سقم چنین خبری اطلاع یابند زیرا این کار می تواند پیامدهای منفی حتی در سطح منطقه و بین الملل داشته باشد. مردم بهتر است اخبار را فقط از طریق رسانه های موثق دریافت کنند.

شیعه آنلاین

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=91972

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر