2

خصوصی سازی سازمان میراث فرهنگی تخلف بزرگی است

  • کد خبر : 92552
  • ۱۶ تیر ۱۳۹۲ - ۹:۱۳

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ارتباط با خصوصی سازی میراث فرهنگی گفت: مجلس از خصوصی سازی میراث فرهنگی به عنوان تخلفی بزرگ و غیرقانونی جلوگیری می‌کند.

“بیژن نوباوه وطن” نماینده مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ارتباط با خصوصی سازی میراث فرهنگی به خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران، گفت: ما قبلا اعتراض خود را طی نامه ای به سازمان میراث فرهنگی اعلام کرده ایم چرا که این مسئله غیرقانونی بوده و جلوی آن را خواهیم گرفت.
وی ادامه داد: خصوصی سازی میراث فرهنگی منطقی ندارد و با عجله صورت می گیرد همچنین این مسئله تخلف بزرگی است که مجلس از اجرای آن جلوگیری می کند.
“نوباوه” تصریح کرد: زمانیکه فقط چند ماه به پایان دولت دهم باقی مانده،‌ خصوصی سازی میراث فرهنگی و گردشگری کاری بی معنی و بی منطق است.
وی با اشاره به وضعیت ابنیه های تاریخی و نوسازی شهری گفت: توسعه شهری بهانه ای شده برای از بین بردن ابنیه های تاریخی که اوج این موضوع اکنون در یزد اتفاق افتاده است.
“نوباوه” در خصوص ویژگی بناهای تاریخی یزد بیان کرد: ما می توانیم میلیاردها تومان درآمد از معماری ویژه شهر تاریخی یزد داشته باشیم اما متأسفانه اکنون شاهد تخریب بناها هستیم و هر روز این بناها مورد تهدید بوده و ممکن است از فهرست آثار جهانی هم  خارج شوند.

وی افزود: سازمان میراث فرهنگی در دولت نهم و دهم بسیار ناکارآمد بود چرا که حداقل در این مدت ۴ مدیر تغییر کردند اما امیدواریم در دولت جدید این بی توجهی به میراث فرهنگی جبران شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=92552

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]