1

پرتغالی‌ها هم خواستار برکناری دولت شدند

  • کد خبر : 92595
  • ۱۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۷

مردم پرتغال با برگزاری تظاهرات در لیسبون درخواست برگزاری انتخابات زودهنگام و برکناری دولت را فریاد زدند.

خبرگزاری فارس: هزاران پرتغالی خواستار انتخابات زودهنگام شدند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آلمان، در شرایطی که ائتلاف راست میانه پرتغال از پایان بحران سیاسی خبر می‌دهد، اتحادیه‌های کاری و مخالفان دولت در فراخوانی برای تظاهرات، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

در حالی که دمای هوا بالاتر از ۴۰ درجه بود، هزاران تن روز گذشته در برابر کاخ ریاست‌جمهوری در لیسبون تجمع کردند تا خواسته خود درباره برکناری دولت و برگزاری انتخابات زودهنگام را فریاد زنند.

«آرمنیو کارلوس» رئیس اتحادیه‌های کاری در این مورد گفت: «دولت نمی‌خواهد انتخابات جدیدی برگزاری شود چرا که می‌داند با حضور کم رای‌دهندگان در انتخابات مجازات خواهد شد.»

با این حال «پدرو پاسوش کوئه‌لو» نخست‌وزیر پرتغال، موفق به حصول توافق با کوچکترین حزب ائتلافی در دولت، موسوم به حزب محافظه کار «سی دی اس» شد. توافقی که عدم حصول آن می توانست تهدیدی برای حزب اکثریت سوسیال دموکرات در پارلمان این کشور باشد.

باقی ماندن این حزب در دولت پس از استعفای وزیر دارایی و وزیر امور خارجه پرتغال در اواسط هفته گذشته، در هاله ای از ابهام قرار داشت.

این امر می توانست در اجرای توافق موسوم به طرح نجات اقتصاد پرتغال که میان این کشور، اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول بسته شده، مشکلاتی ایجاد کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=92595

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]