3

جدال بر سر تصاحب یک دانشگاه

  • کد خبر : 92768
  • ۱۷ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱

معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرخواستار بازنگری واگذاری دانشگاه شهید عباسپورشد و گفت: این بازنگری انجام شود که آیا واگذاری دانشگاه شهید عباسپور به دانشگاه شهید بهشتی بهتر است یا دانشگاه خواجه نصیر.

دکتر مهرزاد شمس  درخصوص دلایل عدم تجمیع دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و دانشگاه شهید عباسپور گفت: دانشگاه خواجه نصیر به دنبال تجمیع نبود، برنامه دانشگاه، الحاق با دانشگاه شهید عباسپور بود ، کما اینکه هنوز هم شاهدیم دانشگاه شهید عباسپور به دانشگاه شهید بهشتی واگذار شده و تجمیعی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: بحث الحاق دانشگاه شهید عباسپور به دانشگاه خواجه نصیر از دو سال پیش آغاز شد.

معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی افزود: دانشگاه شهید عباسپور متعلق به وزارت نیرو بود و با الحاقیه دولت به وزارت علوم ملحق شد،  از طرفی دانشگاه خواجه نصیر برای تشکیل یک دانشگاه بزرگتر و جامع تر با توجه به پراکندگی که داشت نیازمند ملحق شدن دانشگاه شهید عباسپور به این دانشگاه بود بنابراین پیشنهاد الحاق را مطرح کرد .

وی ادامه داد: بنابراین قرار شد، دانشگاه شهید عباسپور به دانشگاه خواجه نصیر ملحق شده و به عنوان یکی از پردیس های این دانشگاه فعالیت کند، دانشگاه خواجه نصیر با ۷ هزار و ۵۰۰ دانشجو  نسبت به دانشگاه شهید بهشتی که ۲ هزار نفر  بیشتر دانشجو ندارد ، در اولویت قرار داشت و دانشگاه بزرگی تری را تشکیل می داد.

شمس افزود:  بنابراین کار کارشناسی توسط گروه‌های مختلف در ابعاد پژوهشی،  آموزشی و دانشجویی انجام شد که یکباره بحث مذکور مسکوت ماند و بعد از ۶ ماه مطلع شدیم دانشگاه شهید عباسپور به دانشگاه شهید بهشتی واگذار شده است.

معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی افزود:  از این تصمیم شگفت زده شدیم انتظار نداشتیم چنین تصمیمی اتخاذ شود و من فکر می کنم این تصمیم جای بازنگری دارد که این واگذاری به دانشگاه شهید بهشتی بهتر است یا دانشگاه خواجه نصیر .

  دانشگاه صنعت آب و برق (شهید عباسپور) مجموعه ای متعلق به وزارت نیرو بود که با منتقل شدن به وزارت علوم بحث تجمیع آن با یکی از دانشگاههای بزرگ کشور یعنی دانشگاه شهید بهشتی مطرح شد و در حال حاضر واگذاری این دانشگاه به دانشگاه شهید بهشتی تحت عنوان پردیس فنی و مهندسی از سوی وزارت علوم تصویب شده است.

مهر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=92768

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر