1

پر هزینه‌ترین کودک انگلیس به دنیا آمد+تصاویر

  • کد خبر : 94675
  • ۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۵

نوزادی در انگلیس متولد شده است که به گفته دربار سلطنتی قرار است میلیون‌ها دلار به اقتصاد رو به زوال این کشور کمک کند(بار مالی روی دوش مردم انگلیس اضافه کند). در حالی که بسیاری از کودکان در سر تا سر این کشور دچار فقر و گرسنگی هستند، تولد این نوزاد میلیون‌ها دلار هزینه دارد و آنها از این هزینه‌های هنگفت بعنوان سود و کمک به اقتصاد یاد می‌کنند. هزینه‌های هنگفتی که به جای اصلاح اقتصاد جامعه، صرف خوش‌گذرانی خاندان سلطنتی می‌شود.

“انگلیس” کشوری با بالاترین آمار فقر در جهان

باشگاه خبرنگاران، کشور انگلیس بالاترین آمار فقر را در میان کشورهای صنعتی جهان به خود اختصاص داده است. در این کشور ۵۶ میلیونی، ۴ میلیون نفر در فقر به سر می‌برند.

نکته قابل تامل در خصوص میزان و وضعیت فقر در انگلیس اینکه تقریبا از هر سه فقیر یک نفر کودک است. در بسیاری از مناطق انگلیس، ۴۰ تا ۵۰ درصد کودکان در فقر به سر می‌برند. خانواده‌های کودکان فقیر انگلیسی اغلب یا بیکارند و به دنبال دریافت حقوق بیکاری هستند یا درآمد سالانه آنها کمتر از ۶۰ درصد میانگین درآمد به مبلغ ۲۵ هزار یورو یعنی ۱۵ هزار یورو در سال است.

بحران اقتصادی و کاهش توان مالی خانواده‌ها در مقایسه با افزایش تورم در انگلیس به همراه افزایش هزینه‌ها و افزایش بیکاری سبب تشدید فقر در انگلیس شده است. درآمد پایین در چنین خانواده‌هایی موجب می‌شود آن‌ها برای تامین اقلام اساسی و نیازهای اولیه‌ای چون خوراک، پوشاک و هزینه‌های تحصیلی کودکانشان دچار مشکل شوند.

تصاویر : پر هزینه‌ترین کودک انگلیس به دنیا آمد

موسسه مطالعات مالی انگلیس اعلام کرد با اجرایی شدن برنامه کاهش اعتبارات مالیاتی و مزایای دولتی به منظور کاهش مخارج، طی ۳ سال آینده ۳۰۰ هزار کودک انگلیسی زیر خط فقر قرار می‌گیرند. فقر در میان کودکان انگلیسی ازسال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ حدود ۶ درصد یا بیشتر افزایش خواهد یافت و تا سال ۲۰۲۰ یک چهارم کودکان انگلیسی درفقر زندگی خواهند کرد.

این آمارها بیانگر میزان فقر در جامعه امروز انگلیس است؛ میلیون‌ها کودک، بزرگسال و بازنشسته روزانه تاثیرات فقر را تجربه می‌کنند. جامعه انگلیس نسبت به ۵۰ سال پیش با نابرابری اجتماعی بیشتری روبرو است و تعداد افراد شاغلی که در فقر به سر می‌برند در بالاترین حد خود قرار دارد. اگر برای حل این مشکل جدی در انگلیس اقدام نشود، در سال‌های آینده این مشکل بسیار گسترده‌تر خواهد شد.

تصاویر : پر هزینه‌ترین کودک انگلیس به دنیا آمد

هشدار سازمان”یونیسف” مبنی بر افزایش کودکان فقیر در انگلیس

بر اساس گزارش روزنامه گاردین در پی تصمیمات “جورج آزبورن” وزیر دارایی انگلیس، برای کاهش مزایای دولتی و اعتبارات مالیاتی، سطح فقر کودکان با افزایشی ناگهانی روبرو خواهد شد .دولت انگلیس مدتی است که به دلیل آمار بالای تعداد کودکان فقیر و آسیب‌هایی که سیاست‌های ریاضتی به کودکان زده، چه از جانب احزاب داخلی و چه از جانب سازمان‌های بین‌المللی مورد انتقاد قرار گرفته است.
روزنامه ایندیپندنت در مقاله‌ای اینگونه عنوان می‌کند که وزرای انگلیس برای اولین بار اعتراف کرد‌ه‌اند ۱۰۰ هزار کودک دیگر در نتیجه برنامه‌های دولت به جرگه فقرا خواهند پیوست و به دلیل برنامه‌های مربوط به ایجاد محدودیت در مزایای رفاهی و اجتماعی دچار تنگدستی خواهند شد.

تصاویر : پر هزینه‌ترین کودک انگلیس به دنیا آمد

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: کودکان نباید هزینه شکست اقتصادی دولت انگلیس را بپردازند. دولت می‌خواهد از مشکلات رهایی یابد ولی این حقیقت را نادیده می‌گیرد که با این کار خود نیمی از کودکان گرفتار فقر می‌شوند. والدین آن‌ها به سختی کار می‌کنند و این در حالی‌ است که دولت زندگی را هر روز بیش از پیش برای آن‌ها دشوار می‌کند.

میزان فقر کودکان و نوجوانان انگلیسی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بسیار بیشتر است و این در حالی است که “سازمان یونیسف” هم درمورد به خطر افتادن سلامت کودکان انگلیسی به دلیل فقر و سیاست‌های ریاضتی به مقامات این کشور هشدار داده است.

حزب کارگر انگلیس با انتقاد از دولت این کشور، عنوان کرد که دولت مردم را در فقر فروبرده است.

تصاویر : پر هزینه‌ترین کودک انگلیس به دنیا آمد

حال با وجود این فقر فراگیر در میان کودکان انگلیسی، نوزادی درانگلیس متولد شده است که تولدش میلیون‌ها دلار هزینه برداشته و آنها ‌از این هزینه‌های هنگفت بعنوان سود و کمک به اقتصاد یاد می‌کنند. اما چه کمکی(!؟) آیا بهتر نیست خاندان سلطنتی انگلیس اندکی از این هزینه‌ها و دیگر هزینه‌هایی را که سالیان متمادی صرف خوشگذرانی‌های خود کرده است، صرف اصلاح اقتصادی جامعه بکند تا شاهد رشد فزاینده آمار کودکان فقیر در این کشور نباشد؟

تصاویر : پر هزینه‌ترین کودک انگلیس به دنیا آمد
ازدواج پر هزینه ویلیام و کیت میدلتون

در حالی که مردم انگلیس سالانه حدود ۴۰ میلیون پوند هزینه‌های خانواده سلطنتی را تامین می‌کنند، ازدواج سلطنتی ویلیام و کیت میدلتون حدود ۱۰ میلیارد دلار برای کشور انگلیس هزینه به دنبال داشت .این مراسم پر هزینه در حالی شرایط اقتصادی انگلیس را تحت تاثیر قرار داد که لندن با کسری بودجه هنگفتی دست و پنجه نرم می‌کرد.

 

کارشناسان معتقدند مراسم ازدواج ویلیام، یادآور مراسم ازدواج ملکه با فیلیپ در سال ۱۹۴۷ میلادی است که هم­زمان با بحران سهمیه بندی غذا و ویرانی‌های پس از جنگ جهانی دوم برگزار شد.

تصاویر : پر هزینه‌ترین کودک انگلیس به دنیا آمد

تولد نوزاد پر هزینه

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی “سان”، “کیت میدلتون” در بیمارستان “سنت مری” در “پادیگتون” واقع در مرکز لندن در انتظار بدنیا آمدن نوزاد سلطنتی خود بود، در حالی که اتاقی مخصوص با تمام امکانات رفاهی از قبیل ماهواره، تلویزیون، رادیو، اینترنت و دیگر تجهیزات برای کیت آماده شده بود و هزینه یک شب اقامت در این بیمارستان۶٫۲۶۵ پوند تخمین زده می‌شد. علاوه بر این یک اتاق دیگر نیز با همین امکانات برای ویلیام رزرو شده است.

بر اساس این گزارش، رسانه‌ها پیش از به دنیا آمدن این کودک پر هزینه، در مقابل در بیمارستان منتظر بدنیا آمدن این نوزاد بودند و قرار است جشن تولد این نوزاد ۳٫۸ کیلویی مانند جشن ازدواج پدر و مادرش با صرف هزینه‌های زیادی برگزار شود. بر اساس برآوردها حدود ۲۴۳ میلیون پوند هزینه این جشن است که از این مبلغ ۹۴ میلیون دلار صرف خرید مشروب، ۲۵ میلیون پوند غذا، ۷۶ میلیون پوند صرف کتاب، مجله و ۲۶ میلیون پوند صرف خرید اسباب بازی خواهد شد.
تصاویر : پر هزینه‌ترین کودک انگلیس به دنیا آمد

قصرباکینگهام نیز از تولد این نوزاد بهره زیادی خواهد برد، به طوریکه “رویال کالکشن تراست” طیف وسیعی از لباس‌های کودک با مضمون سلطنتی ازجمله لباس، عروسک و کفش‌های چرم که در حال حاضر به صورت آنلاین در دسترس است را طراحی کرده و سود حاصل از فروش این لوازم وارد خزانه کاخ سلطنتی می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=94675

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر