2

کشوری که ارتش آن را آمریکا فرماندهی می‌کند

  • کد خبر : 94716
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۳:۵۶

سالهاست که فرماندهی ارتش کره جنوبی در اختیار فرماندهان آمریکایی است و هزینه این حضور را مردم این کشور با نارضایتی پرداخت می‌کنند.

ندای انقلاب ، کره جنوبی یکی از متحدان منطقه ای آمریکا در شرق آسیا است و میزبان بیش از ۲۸ هزار تفنگدار دریایی ارتش آمریکا است. ارتش آمریکا تحت یک معاهده امنیتی دوجانبه با کره جنوبی بعد از جنگ کره در سال ۱۹۵۳ بیش از ۲۸ هزار نیروی نظامی در خاک کره جنوبی مستقر کرده است.

کره جنوبی هفت سال پیش موضوع انتقال و دراختیار گرفتن فرماندهی ارتش خود را از واشنگتن درخواست کرد و آمریکا نیز آن را پذیرفت. پس از جنگ دو کره تا کنون ارتش کره جنوبی تحت فرمان ارتش آمریکا بوده است. براساس توافق دو کشور قرار شد فرماندهی نظامیان کره جنوبی به مقامات این کشور واگذار شود.

کره جنوبی از سال ۱۹۹۱ بخشی از هزینه نیروهای ارتش آمریکا مستقر در این کشور را براساس امضای توافقنامه SMA پرداخت می‌کند. از سال ۲۰۰۸ تا سال ۲۰۱۳، دولت کره جنوبی حدود ۴۰ درصد هزینه ارتش آمریکا در کره جنوبی را متقبل شده است. این درحالیست که در مذاکرات پیش روی، آمریکا تلاش می‌کند سهم کره جنوبی را به ۵۰ درصد افزایش دهد.

به تازگی کره جنوبی و آمریکا مذاکرات دوجانبه خود را به منظور بازنگری در هزینه‌های استقرار نیروهای نظامی آمریکا در این کشور، با توجه به افزایش تهدید کره شمالی و همچنین مشکلات بودجه‌ای ارتش آمریکا، آغاز کرده اند.

مردم کره جنوبی حضور نظامیان آمریکایی در کشورشان را عامل تحریک و تشدید تهدید های کره شمالی می دانند و از تحمیل هزینه های سنگین به این کشور به این بهانه به شدت ناراضی اند. حضور نظامیان آمریکایی در کره جنوبی علاوه بر تحمیل هزینه های مالی سنگین به این کشور پی آمدهای دیگری نظیر افزایش جرائم اجتماعی ، فساد اخلاقی و تجاوزهای جنسی ، قتل وحوادث مرگبار نظامی نیز برای مردم کره جنوبی دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=94716

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر