1

حرکت آرام مردم برای تحقق تعقل آغاز شده/ این هوشیاری سرمایه است

  • کد خبر : 95414
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۳

رئیس دولت سازندگی گفت: سال اول دولتم با هشت میلیارد دلار درآمد ارزی آغاز شد اما در هشت سال اخیر با حدود ۸۰۰ میلیارد دلار درآمد، فرصت حفظ و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی از دست رفت.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار جمعی از مدیران ارشد حمل‌ و ‌نقل و فعالان اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و کارآفرینان استان لرستان و شهرستان کاشان گفت: آگاهی و امیدی که در دل مردم برای اصلاح امور پیدا شده، سرمایه‌ بزرگی برای رسیدن به اهداف آینده و رفع موانع و مشکلات است.

وی افزود: تحول ایجاد شده در قلوب مردم و آگاهی و هوشیاری که به‌رغم تبلیغات مسموم و القائات سوء در آنان حاصل شد، قابل مطالعه و بررسی بدون افراط و تفریط توسط جامعه‌شناسان است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ابراز تأسف نسبت به موارد عنوان شده از سوی منتخبین حضار در جلسه از جمله «بی‌توجهی به برنامه‌ها و سند چشم‌انداز، قانون‌گریزی و عدم توجه به سرمایه‌های انسانی به ‌ویژه نخبگان و فرهیختگان»، گفت: از تولیدکنندگان، صنعتگران و فعالان سیاسی و اجتماعی انتظار می‌رود با استفاده بهینه از امکانات کشور، کاستی‌های موجود را جبران و اعتماد و آرامش موجود بین مردم را تقویت کنند.

هاشمی رفسنجانی، صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی را نقطه اتکاء اقتصاد کشور دانست و افزود: سال اول در دوران سازندگی با هشت میلیارد دلار درآمد ارزی کشور شروع شد و علاوه بر بازسازی و سازندگی خرابی‌های ناشی از جنگ و دوران ستم‌شاهی، تقاضاهای بسیاری از کشورهای آفریقایی و آسیای میانه برای استفاده از خدمات فنی و مهندسی ایران وجود داشت.

وی اضافه کرد: اما در دوره اجرایی هشت ساله اخیر، کشور با حدود ۸۰۰ میلیارد دلار درآمد ارزی، فرصت‌های بسیاری را برای صدور خدمات مهندسی و حفظ و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی از دست داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، سرمایه کشور را مردم هوشیاری دانست که با حضور گسترده خود، حرکت بزرگی را آرام و بدون پرداخت هزینه‌ای آغاز و خواستار تحقق تعقل، تفکر و اعتدال در جامعه می‌باشند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه در فضای امن و آزاد انسان‌ها راه خود و پیشرفت جامعه را پیدا کرده و در فضای تهدید و برخوردهای امنیتی جامعه دچار لجاجت و خمودگی می‌شود، افزود: ما باید در شب‌های قدر از خداوند متعال و حضرت امیر(ع) بخواهیم عنایتی را که شامل حال ملت ایران کرده، تا رسیدن مردم به اهداف معنوی، ملی و منطقه‌ای ادامه یابد.

وی از شهرهای کاشان و قم به عنوان دو کانون توسعه تشیع و محبّان اهل بیت(ع) در قرن‌های اخیر نام برد و گفت: در جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام‌القرای اسلام، اهل سنت نیز علاقمند به اهل بیت(ع) بوده و هستند و نباید اجازه دهیم تا افراطیونی که سعی در ایجاد تفرقه و جدایی اهل سنت و شیعه دارند موفق شوند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در آستانه برگزاری روز جهانی قدس، نام‌گذاری این روز از سوی امام خمینی(ره) را نشانی از عمق دوراندیشی و هوشمندی بنیانگذار جمهوری اسلامی دانست و گفت: فلسطینی‌ها امروز با مشکلات فراوانی روبرو هستند و با مسائل به وجود آمده در کشورهای اسلامی از جمله سوریه و مصر نیازمند حمایت‌های معنوی بیشتر ملت‌های مسلمان و دولت‌های اسلامی هستند.

هاشمی رفسنجانی روز قدس را روز همبستگی جهان اسلام و مبارزه با جنایات رژیم غاصب صهیونیستی دانست و از اقشار مختلف مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز جمعه دعوت کرد.

در ابتدای این دیدار، علیرضا پورعسگری به نمایندگی از اصناف و اقشار مختلف مردم کاشان، مظفر علیخانی به نمایندگان از ۳۰ تشکّل تولیدی و صادراتی عضو کنفدراسیون صادرات ایران و احمدی‌زاده به نمایندگی از تشکّل‌های کارگری و کارفرمایان بخش حمل‌ و نقل کشور نقطه‌نظرات و مشکلات مربوط به حوزه‌های فعالیت خود را بیان کردند.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=95414

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر