2

تأسیس‌ واحدهای گمرکی اختصاصی برای صاحبان کالاها و شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی

  • کد خبر : 9578
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۷:۱۰

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی مواد و تبصره‌های لایحه امور گمرکی مواد ۳۲ و ۳۳ این لایحه را بررسی و تصویبت کرند. وکلای ملت در ماده ۳۲ تصویب کردند که به منظور نگهداری کالاهای گمرک نشده به جز کالای ممنوع، گمرک می‌تواند با تأسیس‌ واحدهای گمرکی اختصاصی برای صاحبان کالاها و شرکت‌های حمل […]

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی مواد و تبصره‌های لایحه امور گمرکی مواد ۳۲ و ۳۳ این لایحه را بررسی و تصویبت کرند.

وکلای ملت در ماده ۳۲ تصویب کردند که به منظور نگهداری کالاهای گمرک نشده به جز کالای ممنوع، گمرک می‌تواند با تأسیس‌ واحدهای گمرکی اختصاصی برای صاحبان کالاها و شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی با اخذ تضمین موافقت کند و مأموران لازم را جهت اجرای مقررات و تشریفات گمرکی در این اماکن مستقر کند.

مقررات مربوط به چگونگی تشریفات گمرکی و نظارت‌های مربوطه در آئین‌نامه اجرایی این قانون مشخص می‌شود.

خانه ملتی‌ها همچنین در ماده ۳۳ مصوب کردند که کالای متروکه موضوع ماده ۲۴ این قانون و کالای ضبط شده و واگذار‌شده به گمرک توسط سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی به عنوان مسئول فروش کالای متروکه و ضبط شده با رعایت مقررات مربوطه به فروش می‌رسد.

در تبصره نخست ذیل این ماده آمده است: تا زمانی که کالا توسط سازمان یاده شده به فروش نرسیده است، صاحب کالا حق دارد پس از اعلام گمرک به سازمان مذکور، برای انجام تشریفات قطعی گمرکی و ترخیص کالای خود نسبت به تسلیم اظهار‌نامه و یا تغییر عنوان اظهار با رعایت مقررات مربوطه و پرداخت کلیه وجوه متعلقه و سایر هزینه‌های انجام شده اقدام کند.

در تبصره دوم این ماده نیز مقرر شد که کالایی که پس از متروکه شدن به انبارهای سازمان یاد شده، منتقل می‌شود نیز مشمول مقررات تبصره یک این ماده است.

وکلای ملت همچنین در تبصره سوم ذیل ماده ۳۳ نیز مصوبه کردند که اموال در اختیار ولی فقیه که در قوانین و مقررات مربوطه مشخص شده است، پس از صدور حکم مراجع قضایی ذی‌صلاح با رعایت مقررات مربوط به نهاد مأذون از سوی ولی فقیه تحویل می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=9578

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر