1

پیام رئیس قوه قضائیه به مجلس

  • کد خبر : 96554
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۷

رییس قوه قضاییه در پیامی به مجلس شورای اسلامی، گفت که پیشنهاد مصطفی پورمحمدی برای وزارت دادگستری سهمیه نبوده بلکه طریق کار است که در قانون اساسی پیش‌بینی شده است.

 علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در پایان جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس اظهار کرد: رییس قوه قضاییه پیغامی به مجلس دادند.

یکی از آقایان نماینده گفتند رییس قوه قضاییه سهمیه‌ای در کابینه داشتند، آقای ناطق سهمیه‌ای داشتند و دیگری هم سهمیه‌ای داشتند، رییس قوه قضاییه گفتند این حرف ناصوابی است زیرا طبق قانون اساسی، وزیر دادگستری باید با پیشنهاد رییس قوه قضاییه و در هماهنگی با رییس‌جمهور مشخص شود بنابراین این طریق کار است که در قانون اساسی پیش‌بینی شده و نه سهمیه.

رییس مجلس ادامه داد: نکته دومی که رییس قوه قضاییه گفته‌اند بر اساس اظهارات یکی از نمایندگان بود که گفتند اولین تصمیم معاون اول رییس‌جمهور خلاف قانون بوده است، ایشان گفتند پیغام بدهم که رییس دیوان عدالت گفته تصمیم معاون اول ملغی است زیرا خلاف قانون است اما مطابق قانون اساسی و طبق اعلام رییس قوه قضاییه، هیات عمومی دیوان باید نظر دهد تا مصوبه‌ای لغو شود لذا نظر رییس دیوان عدالت اداری نظر شخصی بوده و این به معنای رد مصوبه معاون اول و بخشنامه ایشان تلقی نمی‌شود.

لاریجانی در ادامه یادآور شد: در جلسه نخست بررسی رای اعتماد هیات وزیران، هم رییس‌جمهور مطالب کلی را گفتند و هم نمایندگان مخالف و موافق صحبت کردند، اما برخی مطالب نباید گفته می‌شد و توهین بود، من عمدا آزاد گذاشتم که آقایان حرف‌هایشان را بزنند اما باید رعایت کرد و نباید نسبت به افراد توهین صورت گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین از نمایندگان خواست تا مطالب‌شان را در نقد و بررسی وزرا و برنامه آنها با دقت و لحاظ همه جهات مطرح کنند و از طرح مطالبی که توهین به نمایندگان یا دیگران است پرهیز شود.

وی جلسه علنی صبح امروز مجلس را تعطیل و تا ساعت ۱۴ اعلام تنفس کرد.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=96554

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر