0

نباید اجازه تکرار حوادث سال های گذشته را داد

  • کد خبر : 97404
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴

حداد عادل با اشاره به همکاری مجلس با دولت در راستای حل مشکلات و اجرای حماسه اقتصادی گفت: نهادینه شدن انتقال نرم قدرت از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حداد عادل، صبح سه شنبه در چهاردهمین اجلاس سراسری اساتید بسیجی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور، اظهار کرد: در سالهای قبل از انقلاب اسلامی همواره انتقال قدرت در ایران خونین و خشن بوده و واقعا تاریخ ایران از این حیث اسباب خجالت است اما انقلاب اسلامی در ایران انتقال نرم قدرت را به ما آموخت و اینکه با مردم سالاری دینی و تصمیم گیری مردم در سرنوشت خود می توان افرادی شایسته را در مناصب مختلف انتخاب کرد.

وی ادامه داد: روز به روز اهمیت انقلاب اسلامی آشکارتر می شود و حوادثی که در دنیا رخ می دهد سبب می شود تا بیشتر قدردان این انقلاب عظیم و ارزشی باشیم چرا که آنچه این روزها در مصر می گذرد رویدادهایی تلخ است و باید با عبرت گیری در صراط مستقیم ثابت قدم تر حرکت کرد.

سه رکن ایمان به خدا، رهبری و مردم

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی سه رکن ایمان به خدا، رهبری و مردم را دارد که این ارکان همچنان پابرجاست و مادامی که این ارکان استوار باشد انقلاب با قوت به پیش می رود.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حقیقت این سه رکن انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و برای بقای انقلاب هم باید به این سه رکن توجه کرد

وی با تاکید بر اینکه در انقلاب اسلامی تاکید و توجه ویژه ای به نقش مردم شده است، گفت: پیش از انقلاب اسلامی مردم هیچ نقش و حقی برای پذیرفتن مسئولیت در دل حکومت نداشتند و این امر از نظر دور ماند.

وی افزود: در دورانی که هنوز انقلاب اسلامی به پیروزی نرسیده بود هیئت های حاکم ایران از اعیان، اشراف و حاکمان و فئودال ها بودند و در هر منطقه ای خان و حاکمی با در اختیار داشتن زمین قدرتی داشت.

وی بیان کرد: در گذشته قدرت از دست یک به شخص دیگر انتقال می یافت و جامعه هیچ تحولی پیدا نکرد و مردم نیز در سرنوشت خود موثر واقع نشدند.

تصمیم گیری مردم در سرنوشت خود

حدادعادل تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مردمی که هیچ نقشی در اداره کشور نداشتند راه برایشان باز شد و در این ۳۵ سالی که از انقلاب اسلامی گذشته کسانی که به مسئولیت بالا رسیده اند به خانواده های فئودال متصل نبوده اند و از افراد عادی جامعه بوده اند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی افزود: عامه مردم در سالهای پیش از انقلاب اسلامی امکان شرکت در اداره کشور و تصمیم گیری برای خود را یافتند و این دستاوردی عظیم محسوب می شود.

وی با بیان اینکه باید قدر این انقلاب را دانست، گفت: مسئله ای که از اهمیت بالایی برخوردار بوده این است که ما مسئولان با مراقبت لازم جزء خانواده های هزار فامیل نشویم و مسئولیت و مناصب را میان خود تقسیم نکنیم.

وی تاکید کرد: هر مسئولی در هر جایگاهی نباید گرفتار چرب و شیرین زندگی دنیا شود لذا همه باید مراقب باشند تا از مردم دور نشوند و خود را طبقه حاکم و ممتاز و جدایی از مردم ندانند.

حدادعادل تصریح کرد: هم اکنون در کل کشور زمینه برای رشد مردم فراهم شده و هر جا مومنی سالم و با استعداد یافت شده از وجودش بهره گرفته و راه را برای رشد و توسعه باز کرده ایم.

وی بیان کرد: هنوز هم باید مراقب بود تا به طور ناخواسته دور خود حصار نچینیم و نعمت حضور پر رنگ مردم در عرصه های مختلف را مخدوش نکنیم.

انتقال نرم قدرت نشانگر شکوه و اقتدار ماست

وی یادآور شد: کلید راه مراقبت از خود و گمراه نشدن ایمان به خداست و این امر می تواند ما را از غفلت مانع شود.

وی با اشاره به دستاورد مهم دیگر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: نهادینه شدن انتقال نرم قدرت از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: در سالهای قبل از انقلاب اسلامی همواره انتقال قدرت در ایران خونین و خشن بوده و واقعا تاریخ ایران از این حیث اسباب خجالت است اما انقلاب اسلامی در ایران انتقال نرم قدرت را به ما آموخت و اینکه با مردم سالاری دینی و تصمیم گیری مردم در سرنوشت خود می توان افرادی شایسته را در مناصب مختلف انتخاب کرد.

وی تصریح کرد: حق مردم در تعیین سرنوشت خود و انتقال نرم قدرت نشانگر شکوه و اقتدار ماست و سبب استمرار تجربه ها می شود و با هر تحولی همه ارکان جامعه از همه فرو نمی پاشد.

مخالف دولت نیستیم

وی بیان کرد: این انتقال نرم قدرت را در انتخابات خردادماه جاری و حضور مردم در پای صندوق های رای شاهد بودیم و از نزدیک مشاهده کردیم که این انتخابات بدون اینکه اعتراضی به شمارش آرا صورت بگیرد انجام شد و این دستاورد از همه دستاوردها و داشته های علمی و صنعتی ما مهمتر است.

وی با اشاره به حوادث سال ۸۸ گفت: در آن سال نیز انتقال نرم قدرت صورت پذیرفت اما عده ای با ادعای تهمت تقلب خواستند مردم را در مقابل یکدیگر قرار داده و بهانه دست دشمن دهند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی سپس شرط موفقیت در حماسه اقتصادی را رسیدن به آرامش دانست و افزود: همه باید تلاش کنیم تا کشور دوباره به سالهای پرتنش ۷۸ و ۸۸ بازنگردد و در این راستا اگر نمایندگان مجلس در دادن رای اعتماد به وزرا بحث و نقدی انجام می دهند با انگیزه مخالفت با مجموعه دولت نیست چرا که ما هیچ دلیل و انگیزه ای برای مخالفت با دولت نداریم.

نقد نسبت به وزرا

حدادعادل یادآور شد: به فرموده مقام معظم رهبری تمامی قوا باید با یکدیگر همکاری کنند و ما هم افتخارمان این است که از ولایت فقیه اطاعت می کنیم لذا اگر نقدی نسبت به وزرا صورت می گیرد به این دلیل است که می خواهیم وزرایی صالح و کارآمد در مجموعه دولت قرار بگیرند زیرا احتمال می دهیم در برخی موارد زمینه برای ایجاد تنش و افراط فراهم شود.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: صحبت های برخی از افراد مبنی بر اینکه فلانی رهبری مخالفان دولت را برعهده دارد دروغ است و نباید این موضوع را باور کرد.

وی افزود: عده ای به دنبال تسویه حساب شخصی هستند و می خواهند با این گونه صحبت ها فتنه به راه بیندازند بنابراین باید در حفظ آرامش و اعتدال که لازمه آسایش و گشایش اقتصادی است مددکار دولت باشیم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی خطاب به اساتید بسیجی، گفت: شما اساتید وظیفه خطیری بر عهده دارید و باید پاسدار ارزشهای انقلاب اسلامی و ایجاد وحدت باشید.

حدادعادل بیان کرد: اساتید اگر به وظیفه خود به درستی عمل کنند برخی از افراد جرات ندارند جرقه فتنه را ایجاد کنند و شما با درایت و تقوا نباید اجازه دهید حوادث سالهای گذشته دوباره تکرار شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=97404

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر