2

درمان ارتودنسی فقط برای زیبایی نیست

  • کد خبر : 9791
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۶

ارتودنسی فقط برای زیبایی نیست درمان ارتودنسی فقط برای زیبایی نیست و با درمان ارتودنسی روابط فکی و دندان ها بهبود پیدا می کند. دکتر عبدالرضا جمیلیان متخصص ارتودنسی و عضو ارتودنتیستهای آمریکا و اروپا در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: هنگامیکه روابط فکی صحیح نباشد بر غذا خوردن، جویدن و صحبت کردن […]

ارتودنسی فقط برای زیبایی نیست
درمان ارتودنسی فقط برای زیبایی نیست و با درمان ارتودنسی روابط فکی و دندان ها بهبود پیدا می کند.

دکتر عبدالرضا جمیلیان متخصص ارتودنسی و عضو ارتودنتیستهای آمریکا و اروپا در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: هنگامیکه روابط فکی صحیح نباشد بر غذا خوردن، جویدن و صحبت کردن تاثیر مفنی خواهد گذاشت.

وی افزود: در بسیار از موقع افراد نمی توانند غذا را کامل بجوند یا خیلی از افراد نمی توانند حروف را درست بیان کنند زیرا دو فک در موقعیت صحیح خود قرار نگرفته اند به طور مثال ممکن است حرف “س” را “ش” تلفظ کنند یا تلفظ حرف “ر” برای آنها دشوار است.

جمیلیان عنوان کرد: همچنین چهره افراد و استخوان بندی صورت نیز تحت تاثیر روابط فکی قرار می گیرد به عنوان نمونه افرادی که فک پایین آنها جلوتر از فک بالا قرار گرفته نه تنها مشکلاتی از قبیل جویدن و صحبت کردن دارند بلکه استخوان بندی صورت آنها به نوعی تغییر می کند که گونه های این افراد فرو رفته و گود به نظر می رسد و فک بالا به عقب متمایل می شود بنابراین چهره کلی این افراد عبوس و خشمگین به نظر می رسد.

جمیلیان گفت: بسیاری از افراد مشکل از نظر روابط فکی ندارند اما دندان های آنها درست قرار نگرفته و دندان های نامرتب روی غذا خوردن و صحبت کردن تاثیر مفنی می گذارد همچنین سبب گیر کردن غذا و تمیز نشدن بسیاری از سطوح دندان هنگام مسواک زدن می شود که این امر خود مشکلات پوسیدگی دندانها و بیماری های لثه ای را به دنبال دارد.

وی خاطر نشانکرد: اگرچه می توان برای بیماران در هر سنی ارتودنسی انجام داد اما هرچه سن بیمار کمتر باشد درمان ارتودنسی موفقیت آمیز تر خواهد بود

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=9791

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر