1

در حقیقت آمریکا و زورگویان از جبهه قدرتمند بیداری اسلامی می‌هراسند

  • کد خبر : 98365
  • ۰۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۸:۵۷

علی لاریجانی در جمع خبرنگاران با تشریح حوادث سوریه گفت: آمریکائی‌ها برای حملات خود ادعای وجود اسنادی علیه سوریه دارند در حالی که همه جریانات موجود و حمله احتمالی آمریکا به سوریه اقدامی از پیش تعیین شده بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: فرهنگ ملی کشورمان باید به سمت تولید و تحقق اراده‌ها در جهت رفع مشکلات اقتصادی حرکت کند.

رئیس مجلس افزود: در حقیقت آمریکا و زورگویان از جبهه قدرتمند بیداری اسلامی و مقاومت به وجود آمده که پایه‌های استکبار را متزلزل می کند می‌هراسند.

وی با بیان سنگ اندازی‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی نیز تصریح کرد: اگر می‌خواهیم به عزت و اقتدار دست یابیم باید در حل مسائل اقتصادی به توانمندی برسیم؛ زیرا دشمن با سنگ اندازی‌های خود به دنبال بهانه‌جوئی است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی مذاکره نیز مشکلی را حل نمی‌کند و تنها استقلال ایران از جهات مختلف به خصوص اقتصادی می‌تواند پاسخی به موزی‌گری‌های دشمن باشد.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت ایران در عرصه‌های تولید و صادرات گفت: تا زمانی که گندم وارد می‌کنیم و در محصولات استراتژیک به استقلال تولید نرسیده‌ایم نمی‌توانیم به کشوری قدرتمند تبدیل شویم و ادعای استقلال نمائیم از این رو باید بسترهای سرمایه‌گذاری در تولید فراهم شود و موانع موجود از میان برود تا به تولید و صادرات دست یابیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه افزایش قیمت ارز مشکلات اقتصادی فراوانی را برای ارزش پول کشورمان ایجاد کرد اما می‌توانیم از این فرصت برای توسعه صادرات استفاده کنیم.

وی باز شدن گره‌های اقتصادی را وابسته به همگرائی ملی دانست و عنوان کرد: یکی از مشکلات مهم اقتصادی کشور متورم شدن دستگاه دولتی است و بخش عظیمی از بودجه کشور صرف هزینه‌های جاری می‌شود در حالی که باید برای بخش‌های عمرانی نیز سرمایه گذاری کنیم.

رئیس مجلس افزود: در بودجه امسال ۱۰۷ هزار میلیارد ریال بودجه جاری و تنها ۷ هزار میلیارد برای عمرانی در نظر گرفته است؛ این در حالی است که باید دولت‌ها کوچک و چابک باشند و بسترهایی برای عمران و تولید در کشور فراهم باشد تا به اقتصاد شکوفا دست یابیم.

وی ترغیب جوانها به سمت تولید را یکی از راهکارهای مهم اقتصادی برشمرد و گفت: اگر رهبر انقلاب سال‌های متمادی تاکید بر توسعه تولید و توجه به اقتصاد داشتند دلیل آن اقتدار و قدرتی است که در سایه توسعه اقتصادی در صحنه بین الملل به دست می‌آید؛ به خصوص اینکه با مشکل اشتغال در جامعه روبرو هستیم و باید برای آن با حضور سرمایه گذاران چاره اندیشی شود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها نیز در این میان وظیفه مهمی بر عهده دارند و باید با مطرح کردن مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان مسئولان را به پیگیری دغدغه‌ها و مسائل یاری دهند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت به رسمیت شناختن جریان‌های سیاسی اظهار کرد: اگر جریان‌های سیاسی یکدیگر را به رسمیت بشناسند کشور کمتر دچار مشکل خواهد شد؛ همان طوری که در جهان اسلام گروه‌های افراطی و تکفیری دیگران را به رسمیت نمی‌شناسند و به بلایی بزرگ تبدیل شده اند.

به گزارش ایسنا: رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان نیز عنوان کرد: به نظر می‌رسد دولت جدید ظرفیت‌های خوبی را در زمینه رفع مشکلات دارا می باشد که امیدواریم این امر تحقق یابد و تمرکز اصلی بر روی تولید ملی و رونق اقتصادی باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=98365

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر