2

توسعه ساختمان مسجدالحرام برای افزایش ظرفیت یک میلیون نفری زائران + تصویر

  • کد خبر : 9855
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۹:۱۴

قرار است امروز جمعه ۲۸ مرداد ماه پروژه گسترش مسجدالحرام افتتاح شود، پروژه ای که این مسجد مقدس را از نظر معماری، تکنیکی و امنیتی نیز توسعه می‌دهد. به گزارش مهر به نقل از سعودی گزت، پروژه توسعه مسجدالحرام به علت اندازه بزرگ و تنوع آن به سه بخش تقسیم شده است. بخش اول بر […]

قرار است امروز جمعه ۲۸ مرداد ماه پروژه گسترش مسجدالحرام افتتاح شود، پروژه ای که این مسجد مقدس را از نظر معماری، تکنیکی و امنیتی نیز توسعه می‌دهد.

به گزارش مهر به نقل از سعودی گزت، پروژه توسعه مسجدالحرام به علت اندازه بزرگ و تنوع آن به سه بخش تقسیم شده است. بخش اول بر توسعه ساختمان مسجدالحرام برای افزایش ظرفیت یک میلیون نفری زائران خواهد بود. بخش دوم گسترش و توسعه محوطه خارجی مسجدالحرام است که دربرگیرنده سرویسهای بهداشتی ، گذرگاه ها یا راهروها، دالانهای زیر زمینی و دیگر مؤلفه هایی برای تسهل ورود و خروج زائران است.

بخش سوم پروژه منطقه خدمات را توسعه می دهد که این امر دربرگیرنده تسهیلات تصفیه هوا، تجهیزات آبی  و الکترونیکی و سایر تسهیلاتی است که در منطقه مسجدالحرام کاربرد دارد.

این پروژه توسعه، در بخشهای شمالی مسجدالحرام اجرایی می شود. این بخشها دربرگیرنده قسمتهایی از مناطق قدیمی متصل به مسجدالحرام است و از خیابان مسجدالحرام در شرق آغاز می شود و در امتداد آن به صورت هلالی شکل به خیابان خالد بن الوالد و از طرف غرب به الشوبیکیه می رسد.

سال گذشته نیز پروژه ساعت مکه در این شهر اجرایی شد. این ساعت که از آن با عنوان بزرگترین ساعت دنیا یاد می شود ۴۰۲ متر طول و ۴۶ متر عرض دارد و هنگام اذان با ۲۱ هزار چراغ سبز و سفید روشن می شود که شعاع نور آن تا ۳۰ کیلومتری قابل رؤیت است.

عربستان همچنین پروژه هایی نیز برای توسعه مسعی دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=9855

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر