3

اگر اشتباه کرده باشم عذر می‌خواهم

  • کد خبر : 98634
  • ۱۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۹:۲۳

به هر حال ما در ۳۰ سال گذشته انتخابات را به موقع برگزار کردیم. متاسفانه ما با صلوات سکوت کردیم! مگر دوستان نمی‌گویند که وزارت ورزش و جوانان مقصر است، خب چرا وقتی من در آن روز در مجمع اعتراض کردم کسی حرفی نزد؟ آن وقت روز گذشته این حرف‌ها را زدند!

محمود خسروی وفا، با بیان اینکه از صحبت‌هایش در نشست قبلی برداشت‌های نادرستی شده است تأکید کرد که از این پس سکوت می‌کند و فقط درباره ورزش صحبت می‌کند!

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نایب رییس دوم کمیته ملی المپیک در نشست خبری امروز خود اظهار کرد: قدمی برادر ارزشمند و توانایی است که برای ورزش مفید است. بیش از یک ماه قبل درباره مصوبه هیات اجرایی صحبت کرده‌ام و از مهندسی انتخابات گفتم که تعبیر بدی از آن شد. نظر من مربوط به یک مهندس خاص نبود. اگر می‌شود اسم دیگری برای آن انتخاب کنید. اگر رأس مهندسی انتخابات باعث توهین، ‌رنج و ناراحتی شده مطمئن باشید که منظور من به فرد خاصی نبوده است. من اطلاع دقیقی ندارم. اگر اظهار نظرم درست نبوده، عذرخواهی می‌کنم.

وی اضافه کرد: من قبلا گفته بودم که تاخیر در برگزاری مجمع مهندسی شده بوده است. دوستان به این صحبت اعتراض کردند. من منظورم توهین به کسی نبود. به نظرم با یک نرم‌افزار هوشمند سرعت اصلاح اساسنامه را کم و زیاد کردند و آن وقت تقصیرات را به گردن وزارت ورزش و جوانان انداختند. دیروز هم که بعد از اظهارات قدمی فهمیدم که همه اشکالات از وزارت ورزش و جوانان وقت بوده که جای تاسف دارد.

**اگر اشتباه کرده باشم عذر می‌خواهم

خسروی وفا ادامه داد: من همه اطلاعات را به صورت مکتوب به رسانه‌ها دادم. مصاحبه امروز هم بر اساس مستندات است. اگر اشتباه کرده باشم عذر می‌خواهم. شورای نگهبان می‌گوید اساسنامه کمیته ملی المپیک را کسی نمی‌تواند تغییر دهد، اما ما می گویم که تغییر می‌دهیم. عملا همه اتفاقات اخیر به یکی، دو نفر بر می‌گردد من اساسنامه کمیته ملی المپیک را می‌خواستم و به دوستان در هیات اجرایی گفتم که چشمم ضعیف است و نمی‌توانم از طریق پاورپوینت آن را ببینم. اما متاسفانه به من اجازه ندادند که نسخه کاغذی داشته باشم. با ورود رییس کمیته‌ ما توانستیم نمونه‌ای از اساسنامه را بگیریم! همزمانی با تغییرات فدراسیون‌ها و اصلاح اساسنامه آنها باعث شد که مجامع جهانی حساس شوند. بخشی از علت برگزار نشدن انتخابات کمیته‌ سیاسی بود. به هر حال ما در ۳۰ سال گذشته انتخابات را به موقع برگزار کردیم. متاسفانه ما با صلوات سکوت کردیم! مگر دوستان نمی‌گویند که وزارت ورزش و جوانان مقصر است، خب چرا وقتی من در آن روز در مجمع اعتراض کردم کسی حرفی نزد؟ آن وقت روز گذشته این حرف‌ها را زدند!

عضو اجرایی هیات کمیته ملی المپیک در واکنش به خبرنگاری که گفت قدمی گفته مشکلات اساسنامه از زمان تغییرات فدراسیون‌ها به وجود آمد، خاطر نشان کرد: شما دستور جلسات هیات اجرایی را از افشارزاده بگیرید. اظهارات قدمی مرجع نیست. اظهارات افشارزاده به عنوان دبیر کل کمیته ملی المپیک مرجع است. ما به قدمی ماموریت دادیم این مصاحبه را انجام دهد چون رییس کارگروه اساسنامه بود. قدمی مگر مرجع است که بگوید شرایط چطور است. باید مستندات مکتوب باشد. چرا اطلاعات اصلاح اساسنامه را روی سایت نمی‌گذارند، دو کیلو کاغذ می‌گذراند روی میز اما به رسانه‌ها نمی‌دهند! اگر مسائل قانونی باشد و به طور شفاف روی سایت قرار گیرد مشکلات حل می‌شود.

**بهداشت رستوران آکادمی فاجعه است!

رییس فدراسیون جانبازان و معلولان بر روی واگذاری رستوران آکادمی المپیک بدون برگزاری مزایده، تاکید کرد: این رستوران به یک شرکت بدون مزایده واگذار شده است. فدراسیون جانبازان و معلولان در مزایده جدید ۲۰ میلیون بالاتر پیشنهاد کرده است، اما هنوز آن را به ما نمی‌دهند. بهداشت رستوران آکادمی فاجعه است. اگر به سردخانه و پشت پرده این رستوران سری بزنید، می بینید که مسائل اولیه بهداشت هم رعایت نشده است . متاسفم که ورزشکاران جوان آنجا هستند و از آن امکانات بهره می برند. همین می‌شود که ما بعد از سوریه در بازی‌های نانجنیگ بیستم می شویم!

خسروی وفا با بیان این که خیلی قبل‌تر می‌شد وزارت ورزش و جوانان را مقصر جلوه داد نه زمانی که وزیر رفته، تاکید کرد: من خیلی تعجب می‌کنم که چرا دیروز نشست خبری برگزار شد . خیلی قبل‌تر باید می‌گفتیم که مقصر وزارت ورزش و جوانان است نه هم اکنون که وزیر رفته. این که اساسنامه کمیته ملی المپیک تا سال ۹۱ بایگانی شده و حتی هیات اجرایی به آن دسترسی نداشته است، می‌توانیم اسمش را مهندسی بگذاریم. دموکراسی و یا هر چیز دیگری. به طور طبیعی پس از سه سال مسکوت ماندن به نظر است که طرحی پشت این قضیه است. مثلا مصوبه هیات اجرایی این بود که بیستم تیر ماه مجمع کمیته ملی المپیک برگزار شود. اما به یکباره دعوتنامه ای برای ما آمد که مجمع کمیته‌ هشت روز دیگر برگزار می‌شود!

 

نایب رییس دوم کمیته ملی المپیک ، یادآور شد: ما در این سه سال فرصت داشتیم تا اساسنامه را بررسی کنیم، ‌اما چه شد که بعد از شش ماه مشکل حل شد. چرا نایب رییس کمیته ملی المپیک باید اعلام کند که مصلحت نیست از اساسنامه رونمایی شود و باید در بایگانی باقی بماند؟! آن وقت با پا در میانی رییس نسخه ای از اساسنامه در اختیار هیات اجرایی قرار گیرد، من باز هم عذرخواهی می‌کنم،‌ مهندسی نه، اما سوالات زیادی درباره چگونگی اصلاح اساسنامه دارم. مثلا این که چرا در مجمع ریاست بر عهده فرد دیگری بود و اعتراضی نشد؟! چرا وقتی من اعتراض کردم کسی دفاع نکرد؟ اساسنامه در حال حاضر تایید شده و باید از آن دفاع کرد.

**اجلاس کپنهاگ هیچ ارزش حقوقی نداشت

خسروی وفا، با بیان این که من به تازگی متوجه شدم اجلاس کپنهاگ هیچ ارزش حقوقی نداشته است، تصریح کرد: چرا ما اجلاس کپنهاگ را چماق کردیم و بر سر وزارت ورزش و جوانان زدیم. وزیر در مجمع گفت که از نمایندگان کشورهای خارجی پرسیده است که مگر دولت شما در عزل و نصب‌ها دخالت نمی‌کند؟ آنها هم گفته اند که دولت‌های ما هم ورود می‌کنند. چون از شما به مجامع جهانی شکایت شده است ما ورود کردیم. مگر وزارت ورزش و جوانان از خودش شکایت می‌کند؟ افراد دیگری این کار را کرده‌اند. باید مدارک اساسنامه کمیته ملی المپیک روی سایت کمیته‌ قرار می گرفت و شفاف سازی می‌شد، این تضادها برای چیست،‌ من اصلا اطلاعی از اصلاح اساسنامه نداشتم تا این که ما در جریان این اصلاح اساسنامه قرار گرفتیم.

عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، اضافه کرد: وزیر در جلسه هیات اجرایی گفت که یک نفر از اعضای این هیات اطلاعات را به مجامع جهانی می‌دهد ، ما پرسیدیم که آن فرد چه کسی است؟ و او گفت که به طور خصوصی در گوش رییس کمیته ملی المپیک نام فرد مربوطه را می گوید، اما هنوز نمی دانیم که آن شخص چه کسی است. چند بار مصاحبه ‌کرده‌ایم و گفتیم که اخلاقاً درست نیست که انتخابات کمیته ملی المپیک به تاخیر بیفتد. آن وقت دیروز می آییم و می گویم که به خاطر وزارت ورزش و جوانان انتخابات برگزار نشده است. چطور مشکلات اساسنامه فدراسیون‌ها و روسای برکنار شده یک ساله حل نشد، اما به یکباره ظرف یک ماه حل می‌شود !

**در حق عباسی بی‌انصافی شد

نایب رییس کمیته ملی المپیک در واکنش به اظهار نظر قدمی مبنی بر این که خسروی وفا در جلسات سکوت کرده، تاکید کرد: اگر قدمی این حرف را زده درست نیست. من قبلا سکوت نکرده‌ام ، اما می‌خواهم از امروز به بعد سکوت کنم. سال ۸۸ اساسنامه بدون مصوبه هیات اجرایی مورد تایید کارگروه قرار گرفت، در سال ۸۹ سجادی گفت که چرا می‌خواهید اساسنامه کمیته ملی المپیک را اصلاح کنید، همه گفتند به خاطر اجلاس کپنهاگ . در صورتی که این طور نبود! برای چه بند به بند اساسنامه از جمله شرایط پست دبیرکلی و خزانه داری تغییر کرد؟ روح وزارت ورزش و جوانان از این ماجراها خبر نداشت. وزارت مظلوم واقع شد. مظلوم‌تر هم وقتی بود که عباسی از حوزه ورزش دور شد و این حرف‌ها را زدند. در حقش بی انصافی شد.

**شما محرمید و ما نامحرم؟!

وی در واکنش به خبرنگاری که گفت قدمی گفته که اساسنامه نیازی به اصلاح نداشته، خاطر نشان کرد: قدمی دیروز این حرف را زده. من سه ماه پیش گفتم. اکنون کار از کار گذشته. طبق قانون اساسنامه هر نهاد عمومی و غیر دولتی باید به تایید برسد. سال ۵۸ اساسنامه‌ای برای کمیته ملی المپیک نوشته شده است که باید به آن افتخار کرد. شورای انقلاب مسائل دیپلماسی را دیده است. این اساسنامه سال‌ها اعتبار داشته است. در سال‌های ۶۳- ۶۲ به تایید مجلس شورای اسلامی رسیده است و بعد از آن هم شورای نگهبان. در سال ۸۸ یک کارگروه تصمیم می‌گیرد که یک اساسنامه جدید بنویسد. سال ۸۹ از طریق پاورپوینت به ما ارائه می‌شود. ما می گویم چرا نسخه کاغذی آن را نمی دهید؟ می‌گویند که به دست رسانه‌ها می‌افتد. ما گفتیم که شما مگر قیم کمیته‌ نیستید! چطور شما محرمید و ما نامحرم؟! آن زمان فدراسیون‌ها هیچ نقشی نداشتند. همه مصوبات و دعوت‌نامه ها در اختیار افشارزاده است. اصلا دستور جلسات چیزهایی که قدمی گفته نبوده است. دقیقا در شرایطی که اختلاف به وجود آمده این حرف‌ها زده می‌شود. حیف است که همه چیز را بر گردن وزارت ورزش و جوانان بیاندازند. بند “۶۳” اساسنامه قبلی گفته که تحت هیچ شرایطی اساسنامه قابل تغییر نیست، مگر این که هیات اجرایی اصلاحات را به مجمع پیشنهاد و با تصویب مجمع به دولت برود و دولت آن را برای تایید آن را به مجلس شورای اسلامی بدهد. تغییر اساسنامه چنین قدرتی می‌خواهد ، اگر قدمی می‌گوید که نمی‌خواهد حتما قدرت لایزال دارد! اکنون پشتوانه مجلس را داشته باشیم. ما باید تمام مراحل قانونی بین‌المللی را هم طی کنیم.

**چند بار تهدید شدم و چند ماه نخوابیدم!

نایب رییس دوم کمیته ملی المپیک درباره واگذاری ساختمان “گاندی” خاطر نشان کرد: بر مبنای گفته های وزیر که این ساختمان به یک شرکت صوری واگذار شده ما بررسی کردیم و دیدیم که این اظهار نظر درست نیست. به خاطر تحقیقاتم چند بار تهدید شدم و چند ماه نخوابیدم و زیر فشارهای زیادی بودم. برخی ها از من پرسیدند که چرا از ابتدا موضوع فروش ساختمان المپیک را رسانه‌ای نکرده‌ام؟ جواب این است که ما اصلا خبر نداشتیم. هاشمی هم مصاحبه کرده و گفته که بررسی‌های لازم صورت گرفته است و چند نفر باید توبیخ شوند.

عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با بیان این که نتیجه‌ بررسی‌ها نشان می‌دهد که ساختمان کمیته ملی المپیک با تفاوت یکی، دو میلیاردی نسبت به نرخ روز فروخته شده است، اظهار کرد: تازه کار بررسی پرونده‌ آغاز شده و تفاوت یکی، دو میلیاردی وجود دارد ما منتظر پاسخ استعلام هستیم. موسسه اقتصادی قائمین اقتصاد این ساختمان را از ما خریداری کرده است که ما بعداً متوجه شدیم که این موسسه تعاونی است و تعاونی نمی‌تواند خریدار ملک باشد. در زمان سند زدن هم شرکتی به نام “الماس دیس” به نمایندگی از این موسسه حاضر شد. گزارش ها صاف و ساده نبود. این گزارش‌ها هم به ما و هم به سازمان بازرسی کل کشور درست ارائه نشد. در این پرونده‌ آدم‌های زیادی دست داشتند.

 

**شرکتی که ساختمان کمیته را خریداری کرده صوری نبوده

وی در پاسخ به این پرسش که پس شما می دانید که چه کسانی گزارش نادرست می‌دادند؟ تاکید کرد: آدم های مختلفی بودند. آن زمانی که موفقیتی به دست می آمد همه به نام خودشان ثبت می‌کردند ، اما حالا که مشکل پیش آمده کسی آن را بر گردن نمی گیرد. اسم نمی برم. اما قطعا شرکتی که ساختمان کمیته ملی المپیک را خریداری کرده است صوری نبوده است. گزارشات موجود است و به سادگی می‌توان فهمید که کار چه کسی بوده است. باز هم به خاطر سوالاتم عذرخواهی می‌کنم.

رییس فدراسیون جانبازان و معلولان با بیان این که عده‌ای حامیان ورزش هستند که خدا ما را از دستشان نجات دهد، خاطر نشان کرد: هر کجا که نگاه می‌کنیم اثری از آنها است. هنوز بحث ساختمان اولی تمام نشده موضوع ساختمان دوم مطرح شده که دقیقا مانند مورد اول است. همزمان با ساختمان اول ، آپارتمانی در مشهد با دو سوم قیمت کارشناسی فروخته شده است، که برای این کار مجوز وجود داشته که مانند اول اشکالاتی هست.

وی در واکنش به خبرنگاری که پرسید چه کسی گفته این ساختمان ها را بفروشید؟ گفت: در هیات مدیره من ، کرباسیان، ‌افشارزاده و یکی، دو نفر دیگر مجوز فروش ساختمان را دادیم. برنامه هم این بود که پولش را سرمایه‌گذاری کنیم تا سود دهی کند، اما ایده درست نبود. اکنون پول ساختمان‌ها در بانک است و سود روز مزد می‌دهد ، سرمایه‌گذاری که ما می‌خواستیم کجا این کجا؟

نایب رییس کمیته ملی المپیک، با اشاره به ورود سازمان بازرسی کل کشور در موضوع فروش ساختمان کمیته ملی المپیک ، اظهار کرد: بازرسی کل کشور پرونده‌ را بررسی کرده . بعدا ما متوجه شدیم که گزارشات همان طور که به هیات اجرایی درست داده نشد، به بازرسی کل کشور هم درست داده نشده است! یکی از حامیان ورزش که با یکی از اعضای هیات اجرایی رابطه خوبی دارد، مدرک فوق لیسانس به کمیته ملی المپیک ارائه کرده است در صورتی که یک ماه قبل متوجه شدیم که دارای دیپلم است. ما به او گفتیم که پول‌هایی که در طی سه سال قبل دریافت کرده را باید پس دهد، چون برای بیت المال است. اما با خواسته من مخالفت شد. اگر قرار است به خاطر حرف‌هایم به من حمله سنگین شود که نمی‌شود. من روز اول گفتم که اگر نسبت فروش ساختمان صحت نداشت، ما موظفیم از اعتبار هیات اجرایی دفاع کنیم. اما بعد از ورود کردن دیدم که کوتاهی صورت گرفته است. در طول دو ، سه ماه گذشته فشارهای زیادی را تحمل کردم. اما از این به بعد می‌خواهم سکوت کنم و دیگر صحبتی نکنم. اگر دوستی سوال دارد از من نپرسد و از سایر دوستان کمیته ملی المپیک بپرسد. با این چالش‌هایی که وجود دارد وضع حساب‌های کمیته ملی المپیک، منابع ارزی، ارز‌های بلوکه شده،‌وضع مالی شرکت‌ها و قراردادها باید در یک مسیر تحقیق و تفحص قرار بگیرد. من از این به بعد به دنبال مسائل ورزشی می‌روم ، چون هزینه زیادی پرداخت کرده‌ام بیش از این توان جسمی و روحی ندارم.

وی در پایان در واکنش به خبرنگاری که پرسید به چه چیزهایی تهدید شدید؟ تصریح کرد: من رسما در هیات اجرایی گفتم که به خاطر بررسی فروش ساختمان کمیته ملی المپیک تهدید شدم. تعارف هم نداریم. طبق قانون ساختمان های نیمه دولتی برای واگذاری از طریق مزایده ابهام قانونی دارد. در قانون دیده نشده که چطور باید به مزایده گذاشته شود. ما از دارایی استعلام گرفتیم. گفتند با حفظ سلسله مراتب قانونی و تصویب مجمع فروش ساختمان درست است. ما یک و نیم تا دو میلیارد ساختمان را زیر قیمت فروختیم تا ثابت کنیم تورم در فروش ساختمان تاثیری ندارد! وقتی می‌خواهیم قالی دسته دوم خانه‌مان را بفروشیم قیمتش را بالا می‌بریم، اما در اینجا قیمت‌ها کم شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=98634

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر