3

حسین عبده تبریزی به عنوان مشاور وزیر راه و شهرسازی منصوب شد

  • کد خبر : 98932
  • ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۶:۲۳

وزیر راه و شهرسازی در حکمی حسین عبده تبریزی را به عنوان مشاور خود در امور مدیریت و تامین مالی منصوب کرد.

خبرگزاری فارس: عبده تبریزی مشاور وزیر راه و شهرسازی شد

عباس آخوندی در حکم خود خطاب به حسین عبده تبریزی تصریح کرد: با توجه به دانش و تجارب ممتد و ارجمند جنابعالی در حوزه مدیریت مالی در استانداردهای بین‌المللی به موجب این حکم به عنوان مشاور وزیر در امور مدیریت و تامین مالی منصوب می‌شوید.

در ادامه این حکم آمده است: تغییر در رابطه دولت-بازار و افزایش سهم سرمایه‌گذاری و کنشگری اقتصادی در حوزه حمل ونقل و مسکن و شهرسازی به نفع بخش خصوصی، سیاست اصولی اعلام شده از سوی این وزارتخانه است. افزون بر این، محدودیتهای مالی دولت در امر سرمایه‌گذاری در امور زیربنایی توجه بیشتر به بهبود محیط کسب و کار و سهولت و تشویق سرمایه گذاری بخش خصوصی را ناگزیر می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی در پایان حکم خود به حسین عبده تبریزی تاکید کرده است: با توجه به مطالب فوق از جنابعالی درخواست دارم تا در زمینه مدیریت منابع و متنوع سازی ابزارهای تامین مالی در حوزه ی ماموریت‌های این وزارتخانه به طور عام و مدیریت تامین مالی طرح‌ها و پروژه‌های مهم در دست اقدام این وزارتخانه به طور خاص به اینجانب مشاوره دهید.

حسین عبده تبریزی پیش از این رئیس هیأت مدیرۀ لیزینگ بانک اقتصاد نوین (۱۳۸۹-۱۳۸۵)، رئیس هیأت مدیرۀ کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران (۱۳۸۹-۱۳۸۶(، مدیر عامل شرکت تأمین سرمایۀ نوین (۱۳۸۹-۱۳۸)، مدیر عامل شرکت تأمین سرمایۀ اقتصاد نوین (۱۳۸۷-۱۳۸۵( ، دبیر کل مؤسسه توسعه صنعت سرمایه‌گذاری ایران (۱۳۸۷-۱۳۸) بوده است.

همچنین در سوابق وی تجربه دبیر کلی بورس اوراق بهادار تهران (۱۳۸۴-۱۳۸)، مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی (۱۳۸۴-۱۳۸۰)، رئیس هیأت مدیرۀ بانک اقتصاد نوین (۱۳۸۲-۱۳۸۰(، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان ایران (۱۳۸۰-۱۳۷۶(، رئیس هیأت مدیرۀ شرکت خدمات پژوهش و مشاوره مالی تابان خرد (امروز-۱۳۸۵( و رئیس هیأت مدیرۀ شرکت بین‌الملل سرمایه گذاری و خدمات مالی خردپایه (۱۳۸۴ – امروز) نیز وجود دارد.

حسین عبده تبریزی در سال ۱۳۳۰ در تهران متولد شد. در سال ۱۳۵۲، کارشناسی بازرگانی از مدرسۀ عالی بازرگانی و کارشناسی زبان انگلیسی از دانشگاه علامۀ طباطبایی دریافت نمود. در سال ۱۳۵۳، تحصیلات خود را رشتۀ مدیریت بازرگانی در مرکز مطالعات مدیریت ایران در سطح کارشناسی ارشد ادامه داد و تحصیلات عالی خود را در در سطح دکترای رشتۀ امور مالی و بانکداری در مدرسۀ عالی بازرگانی منچستر در سال ۱۳۵۵ به پایان رساند.

سابقۀ تدریس دکتر عبده به دهۀ ۵۰ باز می‌گردد. از آن زمان تا کنون وی در بسیاری از مؤسسات آموزش عالی، سازمان‌ها‌ و مراکز تحقیقاتی کشور تدریس کرده است. دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علامۀ طباطبایی و دانشگاه امام صادق (ع) تنها برخی از مؤسساتی است که دکتر عبده در آن‌ها به تدریس دانش مالی پرداخته است. وی هم‌چنین عضو هیأت علمی تمام‌وقت مؤسسۀ عالی پژوهش در برنامه‌ریزی و توسعه، دانشگاه امام صادق (ع) و دانشگاه علامۀ طباطبایی بوده است. وی عضو هیأت تحریریۀ نشریه‌های متعدد و از جمله صاحب‌امتیاز روزنامۀ سرمایه بوده است.

حوزه‌های تحقیقاتی اخیر وی شامل بررسی بحران مالی ۲۰۰۸، بررسی حباب در بورس اوراق بهادار تهران، نظارت بر بازارهای سرمایه، نظریۀ ساختار سرمایه، تأمین مالی بخش مسکن و مالی رفتاری در بورس اوراق بهادار تهران است.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=98932

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر