1

اولین گلزن تاریخ دربی را می شناسید؟

  • کد خبر : 99008
  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۵:۵۶

پیشکسوت استقلال گفت: «دربی چه با کیفیت چه بی‌کیفیت گل بازی‌های فوتبال ایران بوده و هست لذا برای خیلی‌ها از نان شب واجب‌تر است.»

احمد منشی‌زاده، اولین گلزن دربی تهران است که در دیدار سنتی بین تاج (نام سابق استقلال) و پرسپولیس برای اولین بار در ورزشگاه امجدیه (شیرودی) دروازه سرخپوشان را باز کرد. در آستانه دربی با وی هم کلام شدیم تا دفترچه خاطرات اولین گلزن داربی را با هم ورق بزنیم که ماحصل این گفتگو پیش روی شماست.

* ظاهرا اولین گل داربی را شما به ثمر رساندید؟
– بله، وقتی نام تیم پیکان به پرسپولیس تغییر پیدا کرد تاریخچه داربی سنتی تهران شروع شد و اولین بازی از سری بازی‌هایی برگزار شد که حالا ظاهرا به عدد هفتاد و هفت رسیده است.

* تاریخ و زمان دقیق این گل و چگونگی به ثمر رسیدن آن در خاطرتان هست؟
– باور کنید شاید روزی نام پسرم را فراموش کنم اما کلیه جوانب اولین گل تاریخ داربی را از یاد نمی‌‌برم.

* خب؟
– خب یادم هست در سال ۱۳۴۷ در بازی برگزار شد که هر دو با تساوی بدون گل ختم شد و حاصلی جز تساوی بدون گل نداشت. من هم بعد از این دو بازی مصدوم شدم و حدود شش ماه بیرون گود نشستم تا اینکه برای بازی سوم تب و تاب داربی کل جو فوتبال ایران را در برگرفته بود و حساسیت کار باعث شد علی دانایی‌فرد خدا بیامرز برای بهبودی من که هافبک نفوذی تاج بودم تلاش کند تا بلکه به بازی برسم.

* صحیح و سالم به بازی رسیدید؟
– نه باور کن هنوز کمی مصدومیت داشتم که نمی‌‌گذاشت بازدهی صددرصد داشته باشم اما مصمم بودم برای این بازی هر طور که شده به میدان بروم. پس شب بازی از سرمربی تیم خواستم تحت هر شرایطی من را در ترکیب بگذارد، دانایی‌فرد هم درخواست من را پذیرفت و در آن بازی از ابتدا به من اعتماد کرد تا پس از مدت‌ها راهی میدان شوم. دقیقه هشت بازی سوم یعنی ۲۰ مرداد ۱۳۴۸ داریوش مصطفوی یک پاس شسته و رفته را تحویل من داد و من هم بدون معطلی از فاصله ۲۵ متری دروازه پرسپولیس را باز کردم.

* دروازه‌بان آن زمان پرسپولیس و سرمربی تیمشان چه کسانی بودند؟
– مهدی عسکرخانی دروازه‌بان پرسپولیس بود و آلن راجرز انگلیسی این تیم را هدایت می‌کرد.

* بعد از این گل چه احساسی داشتید؟
– انگار دنیا را به من داده بودند. سر از پا نمی‌شناختم و بدون هدف دور زمین می‌دویدم که داریوش از پشت پیراهنم را گرفت و من را نگه داشت تا بقیه از سر و کولم بالا بروند و اولین گلزنی دربی را جشن بگیریم.

* و درنهایت با چه نتیجه‌ای دیدار پایان یافت؟
– با نتیجه سه بر یک، دو گل بعدی به ترتیب علی جباری در دقیقه ۲۵ و کارو حق‌وردیان در دقیقه ۵۲ به ثمر رساندند.

* علی پروین آن زمان در پرسپولیس بود؟
– نه فکر کنم علی پروین عضو تیم پیکان بود.

* در مورد دربی الان چه نظری دارید؟
– این دربی چه با کیفیت چه بی‌کیفیت گل بازی‌های فوتبال ایران بوده و هست لذا این دیدار هنوز هم نفس‌‌ها را در سینه حبس می‌‌‌کند و برای خیلی‌ها از نان شب واجب‌تر است.

* در حال حاضر چه می‌‌کنید؟
– در کار تولیدات صنعتی بودم که در حال حاضر کارمان خوابیده و فعالیت خاصی ندارم. امیدوارم روزی مشکل صنعت کشور هم حل شود حاصل عمرم هم دو پسر است که اولین به اسم اکبر مهندس کامپیوتر است و دومی اشکان که کلاس اول دبیرستان را گذرانده به کلاس دوم می‌‌رود.

* حرف خاصی ندارید؟
– راستش از فوتبال دلزده شدم و پس از سال‌ها خوشحال شدم کسی هم از ما یاد کرد تا من و امثال من بتوانیم به گذشته پرافتخارمان ببالیم و سرمشق و الگوی خوبی برای جوانان باشیم.

جام

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=99008

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر