1

حزب ایران سرفراز : تقسیم استان مازندران راه حل مشکلات این استان

  • کد خبر : 121220
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۰

حزب ایران سرفراز از تقسیم استان مازندان به دو استان جداگانه که در دولت قبلی هم مطرح شده حمایت میکند چرا که از این طریق بیشتر میتوان بر مشکلات استانی تمرکز و فائق آمد

آقای روزبه مشکین خط دبیر کل حزب ایران سرفرازدر دفتر این حزب در آمل با بیان اینکه استان مازندران نیازمند تغییر است، به مشکلات عدیده (فرهنگی ،اجتماعی و زیست محیطی ) ، آلودگی دریا خزر و نابودی جنگل ها و پدیده شوم ویلا سازی و خشکاندن زمین های کشاورزی و بیکاری جوانان  و گرایش روزافزون  مردم منطقه  به مواد مخدر  اشاره کردند و برای حل آن همکاری مردم و مسئولین و سرمایه گذاری های کلان را هم زمان  در یک جبهه بعنوان راه حل نامبردند .
در جامعه ایرانی ارزش گذاری مجدد همه ارزشها اعم از سیاسی و اقتصادی و فرهنگی حائز اهمیت بوده و مسئولین امر نباید این اصل خیلی مهم را به اسم مصالح نظام نادیده بگیرند چنانچه ارزش گذاری ها به موقع صورت نگیرند جامعه دچار رکود فکری و بلاتکلیفی شده وبه عارضه “دیگر نمیدانیم بکجا و چه باید کرد” دچار میشود که البته این بیماری هم اکنون بطور بسیار گسترده در جامعه ما شیوع پیدا کرده است و برای برون رفت از این موقعیت راه حلی منطقی در دست اجرا نیست.
حزب ایران سرفراز از تقسیم استان مازندان به دو استان جداگانه که در دولت قبلی هم مطرح شده حمایت میکند چرا که از این طریق بیشتر میتوان بر مشکلات استانی تمرکز  و فائق آمد  یعنی تقسیم استان مازندران به دو استان  خزر و مازندران با دو بودجه جداگانه از درآمد های ملی که در پیشرفت این خطه شمالی و فوق استراتژیک کشور کمک زیادی میکند.
اگر به مشکلات فرهنگی این استان سریعا رسیدگی نشود و به حال خود چنین رها شود عواقب و تبعات سنگینی برای مردم استان و در ادامه برای کل کشوردر بر خواهد داشت و این مشکل مرتفع نخواهد شد مگر با تزریق فوری پول و سرمایه گذاری در بخش های استراتژیک، مثل آموزش و پرورش و ترویج فرهنگ مطالعه و روزنامه خوانی وامثالهم و ساخت کانون های فرهنگی ( تئاتر و سینما ) و تشویق مردم  به کسب آگاهی بیشتر چنانچه اگر انتظار زندگی بهتری را دارند.
با ارتقای سطح فرهنگی بطور گسترده در میان مردم است که میتوان بر پدیده  بی تفاوتی نسبت به سرزمین خود چیره شد و پدیده شوم کسب درآمد به هر قیمتی  را ریشه کن کرد و تشویق نسل جوان به کشاورزی و از فروش زمین های کشاورزی جلوگیری کرد.
سرمایه گذاری دربخش جاده سازی متناسب با استاندارد های جهانی به حفظ  بیشترمحیط زیست ( جنگل  و دریا ) کمک کرده و متعاقبا چشم مردم منطقه را نسبت به  چشم انداز های جهانی و استاندارد های آن می گشاید و از  بی تفاوتی مردم  به طبیعت میکاهد و آنجاست که بقول یکی از بزرگان ( آنچه طبیعت ناقص گذاشته است هنرکامل میکند).
هر چه به ایام انتخابات مجلس نزدیک تر میشویم این احساس که در ترکیب نمایندگان این دوره مجلس باید تغییرات اساسی و اصولی روی دهد نباید از ذهن  مسئولین دلسوز نظام دور بماند،  چرا که یک مجلس با صلاحیت بالای علمی و کارشناسی میتواند گام های مهم و بزرگی را در حل مشکلات عدیده  کشور بردارد، در برهه ای که مدیریت بحران و مدیران تجربی و انقلابی نتوانسته کاری از پیش ببرد و کشور با مشکلات عدیده سیاسی و اجتماعی و اقتصادی روبروست راه حلی جز تغییرات گسترده پیش روی ملت ایران باقی نمانده است .
 البته با توفیقات حاصل شده در انتخابات ریاست جمهوری دوره قبلی و حضور یکپارچه مردم بر سر صندوق های رای یکبار دیگر این مهم که رای مردم میتواند روند تحولات را در کشور تعیین کند به منصه ظهور رسانده شد، به تعبیری مردم حرف آخر را اول زدند ، دولت برآمده از دل انتخابات تمام تلاش خود را برای بهبود اوضاع بعمل آورده و دستآوردهای زیادی را هم علیرغم سنگ اندازی برخی ها داشته است .
البته وضعیت حقیقی کشور علی الخصوص در بعد اقتصادی و سیاسی  و کاست های ناشی از تحریم ها و بعضا سوءمدیریت  گسترده بسیار وسیع بوده ونمیتوان حدود آن را بسادگی تعیین کرد ، لاجرم برای حل آن به زمان بیشتری وقت نیاز است.
 از هم اکنون با مذاکرات صورت گرفته با گروه ۱+۵ و توافق هسته ای بدست آمده تغییرات ایجاد شده و بهبودی اوضاع اقتصادی را علی رغم  همه مشکلات پیش روخواهیم داشت و این ادعا که همه مشکلات با توافق هسته ای حل خواهد شد زهی خیال باطل است و حل یکشبه مشکلات  امکان ندارد. مهار تورم و بازگشت برخی از سرمایه های دلاری به کشورو تسهیل در واردات کالا و صادرات نفتی و پتروشیمی ها را میتوان از جمله دستآورد های فعلی دولت یازدهم نام برد .
 مردم خود  آگاه اند و میدانند  نباید انتظار معجزه داشته باشند دولت آقای روحانی آنچه توانسته انجام داده تا از رنج و آلام مردم بکاهد  چرا که روند تغییرات سیاسی و اجتماعی واقتصادی روندی از پیش تعیین شده نیست و از کاستی هایی نیز برخوردار است و دولت میبایستی بر سر هر مسئله ای اتفاق نظرلازم را با سایرین بوجود بیاورد برای خاطر همین است که انتخابات این دوره مجلس از اهمیت بالای برخوردار شده است.
در بحث مذاکرات هسته ای دولت باید به همین راه رفته  ادامه دهد تا از سطح تحریم ها آهسته آهسته  با روند اعتماد سازی متقابل با غرب و امریکا بکاهد چرا که برای ما راه دومی وجود ندارد وضعیت کسب و کار بشکلی شده که چنانچه اگر بزودی در این حوزه اتفاق خاصی نیفتد امنیت ملی ما بخطر خواهد افتاد فقرروزافزون طبقه متوسط خطر بلقوه ای است که جامعه ما رااز درون تهدید میکند و باید برای  آن اهمیت ویژه ای قائل شد.
البته سوء مدیریت و حیف و میل سرمایه های ملی بعد از تحریم ها به شدت به گرفتاری های اقتصادی و اجتماعی کشور افزوده است تا جایی که حتی غربی ها هم اذعان دارند چنانچه  اگر درمدیریت اقتصادی کشور درست عمل شده بود امروز ایران از زیر تیغ تحریم ها جان سالم بدر میبرد.
  با۸۰۰ میلیارد دلارعواید فروش نفت و گاز و مشتقات آن می شد به کار های خیلی بزرگ اقتصادی و صنعتی و زیر بنایی پرداخت و بازاری منحصر به فرد در داخل کشور که چرخشی نیز باشد برای رفع کاستی های ملی بوجود آورد منتها عدم توجه به آینده دور و سرمستی از پولهای باد آورده و مفت نفتی ونادیده گرفتن منافع ملی و سیاسی کاری و جناح بازی همه سرمایه های ما را به باد فنا داد تا جایی که با کوچکترین وزش هایی دچار بحران شده واوضاع آشفته میشود.
آری اگر درست عمل کرده بودیم شاید امروز میشد در مذاکرات دست بالا را داشت به هر حال نبش قبر حاصلی ندارد و آنچه باید می شده ، نشده است، افسوس خوردن مشکلی را حل نمیکند، باید به آینده نگاه و احساسی دیگر داشته باشیم.
آری باید تعصبات گروهی و ایدئولوژیک رادر انتخاب مدیران لایق کنار بگذاریم تا آرمانی همسو به سمت هدف مشترک اعتلای کشورو حفظ منافع ملی و امنیت داشته باشیم و در این راستا دولت و مجلس و رضایت مقام معظم رهبری حساسیت کار را به سطح دیگری ارتقاء بخشیده، بقولی همه چیز میتواند برای یک حرکت جهنده وآرمانی و نجات بخش مهیا باشد در واقع فرصت طلایی برای توسعه همه جانبه کشور در زمان و مکان مهیاست افراطی گری و  پا فشاری روی برخی از مسائل تعصبی انرژی لازم برای کارهای بزرگ را برای ادامه و رسیدن به افق های دور را از ما میگیرد.
آری کشور ما از عدم تولید روبه رشد و مصرف پولهای نفتی در سیستم اقتصادی رنج میبرد تکنولوژی های فرسوده و عدم سرمایه گذاری های خارجی تحلیل برنده اقتصاد میباشند باید با تمام قوا از تمام ظرفیتها استفاده آگاهانه مدیریتی نمود امروز مردم جهان با تکنولوژی زندگی خود را تنظیم میکنند و ارتباط مستقیم رفاه و آسایش را با تکنولوژی مدرن را نمیتواند کتمان کرد یکی دیگر از فاکتور های پیشرفت استفاده و به کار گیری نیروی کار زنان حتی در بخش های مختلف اجتماعی میباشد، زنان ۵۲ درصد جامعه ما را تشکیل میدهند از کشور های ویتنام و چین میتوان الگو برداری کرد بکار گیری صحیح این نیرو عظیم در اقتصاد کشور میتواند تحول ایجاد کند.
انتخابات مجلس دوره آتی در پیش است از همین امروز به فکر چاره باشیم از رای دادن به نااهلان، مردم را آگاه کنیم.  البته نااهل تعریف دارد نباید مستمسک سلیقه های سیاسی قرار گیرد از مقام معظم رهبری به عنوان شخص اول کشور تقاضا داریم از صدا و سیما بخواهند تا بی واسطه ایفای نقش کنند تا انشاء الله برای آرمان گرا ها و مستقل ها  و حقیقت طلبان عشق و آزادی راه باز گردد .
لذا حزب ایران سرفراز در این دوره از انتخابات مجلس علی رغم همه مشکلات موجود با تمام توان، قوی تر از گذشته در صحنه حضوری فعال خواهد داشت تا انتخابات شایسته و پر شوری داشته باشیم.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=121220

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]