1

واکنش به انتشار فیلم دلخراش یک قتل

  • کد خبر : 129226
  • ۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲

چند روزی است فیلمی دلخراش در شبکه های اجتماعی دست به دست میان کاربران می چرخد و همه نگاه ها را به این حادثه جلب کرده است. یک فیلم پنج دقیقه ای دلخراش با عنوان «قتل وحشیانه یک جوان مجروح در یکی از بیمارستان های قم» که مربوط به یک نزاع و درگیری در فروردین ماه امسال است.

چند روزی است فیلمی دلخراش در شبکه های اجتماعی دست به دست میان کاربران می چرخد و همه نگاه ها را به این حادثه جلب کرده است. یک فیلم پنج دقیقه ای دلخراش با عنوان «قتل وحشیانه یک جوان مجروح در یکی از بیمارستان های قم» که مربوط به یک نزاع و درگیری در فروردین ماه امسال است. چند روز پس از وقوع حادثه همه عوامل این درگیری دستگیر شده اند.

اما فیلم این درگیری که توسط دوربین مدار بسته بیمارستان ضبط شده، از چند روز پیش روی شبکه های اجتماعی قرار گرفت. رییس پلیس آگاهی قم نیز به انتشار این فیلم واکنش نشان داده و اعلام کرده که درصدد شناسایی منتشر کنندگان آن هستند.

ماجرا چه بود؟

چند روز پس از وقوع این حادثه رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از دستگیری عوامل اصلی درگیری منجر به قتل در بیمارستان شهید بهشتی قم خبر داده بود. در آن زمان خبرگزاری مهر به نقل از سرهنگ مهدی قدمی در تشریح جزییات این خبر نوشت: «در حدود ساعت ۲۲:۳۰ نهم فروردین ۹۳ یک فقره درگیری در محله شادقلی خان قم به وقوع می پیوندد که در این درگیری سه نفر از طرفین دعوا مصدوم می شوند.

علت وقوع درگیری، اختلافات قبلی بین طرفین بوده است. حدود ساعت ۲۰ دقیقه بامداد دهم فروردین ۹۳ پنج نفر از یک طرف دعوا و دو دقیقه بعد طرف دیگر دعوا که مجروح شده بودند، جهت مداوا به بیمارستان شهید بهشتی مراجعه می کنند و به محض دیدن همدیگر مجددا با یکدیگر درگیر می شوند.

متاسفانه در این درگیری یکی از طرفین دعوا طرف دیگر را با ضربات چاقو از ناحیه گردن و سر مورد اصابت قرار می دهد. مصدوم به اتاق عمل منتقل ولی به علت شدت جراحات وارده و با وجود انجام اقدامات پزشکی در اتاق عمل جان می سپارد.

بلافاصله پس از اطلاع، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی از وقوع این حادثه و پس از بازبینی تصاویر ضبط شده از صحنه درگیری با توجه به بازتاب و تبعات این حادثه در جامعه، شناسایی و دستگیری عوامل اصلی این درگیری به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی و دستگاه قضایی استان قرار گرفت. با انجام تحقیقات گسترده و گسترش اقدامات اطلاعاتی با بسیج تمام توان و با تلاش های شبانه روزی پلیس آگاهی و سایر رده های انتظامی، هویت طرفین دعوا، علت درگیری و سوابق طرفین مشخص و نهایتا عوامل اصلی شناسایی و دستگیر شدند.»

پنج دقیقه، یک قتل

فیلم انتشار یافته نشان می دهد درگیری آنچنان سریع و ناباورانه اتفاق افتاده که هیچ کس توانایی واکنش در مقابل آن را نداشته است. برخی صحنه های این فیلم پنج دقیقه ای به اندازه ای خشن هستند که از توضیح جزییات آن معذور هستیم و تنها به ذکر کلیات آن بسنده می کنیم. در یک دقیقه اول این فیلم همه چیز به صورت عادی طی می شود و در قسمت اورژانس چند تخت چیده شده و مردم در حال رفت و آمد هستند.

در ادامه ناگهان یک فرد مصدوم به بیمارستان آورده می شود و روی تخت قرار می گیرد. پس از این اتفاق ناگهان چندین فرد به قسمت اورژانس حمله ور می شوند و با فرد همراه مصدوم به صورت وحشیانه ای درگیر می شوند. درگیری که منجر به فوت فرد به علت اصابت ضربات چاقو از ناحیه گردن می شود…

در همه این لحظات مردم، پرسنل و انتظامات بیمارستان نظاره گر صحنه ها هستند اما هیچ کاری از دستشان برنمی آید. نکته عجیب تر آن است که افراد درگیرشونده پس از اتمام درگیری با آرامش خاصی در محوطه اورژانس قدم می زنند و به افراد حاضر در بیمارستان الفاظ رکیکی را نسبت می دهند. این افراد سپس بیمارستان را ترک می کنند و پس از آن پزشکان و انتظامات بیمارستان به سمت فرد مصدوم می روند و او را روی تخت می گذارند اما در آخر به علت جراحات وارد شده فوت می کند…

واکنش پلیس به انتشار فیلم

پس از انتشار این فیلم دلخراش سرهنگ مهدی قدمی، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم می گوید: «همانطور که پیش از این نیز اعلام شده بود همه عوامل این درگیری دستگیر و تحول مراجع قضایی شده اند. در چند روز گذشته اما این فیلم که توسط دوربین مداربسته بیمارستان ضبط شده، روی اینترنت قرار گرفته که درصدد شناسایی منتشرکنندگان آن هستیم.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=129226

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]