گروه خودروسازی سایپا توانسته با صادرات ۱۶۹۷۹ دستگاه از محصولات خود در ده ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با صادرات ۷۶۳۸ دستگاه خودرو به رشد ۱۲۲ درصدی دست یابد.
شرکت سایپا همچنین توانسته با کسب سهم ۸۰ درصدی از صادرات خودرو سواری کشور رتبه اول را در این زمینه برای چهارمین سال متوالی در اختیار بگیرد و میزان درآمد خود از صادرات محصولات را تا پایان دی ماه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به رشد ۱۱۲ درصدی برساند.
این گزارش می افزاید: علی رغم محدودیت های بین المللی و شرایط نامساعد سیاسی-اقتصادی منطقه، شرکت سایپا در راستای استراتژی های خود تلاش مضاعفی را جهت افزایش صادرات آغازکرده است. این تلاش ها در راستای تحقق اهداف چشم انداز ۱۴۰۴، سیاست های اقتصاد مقاومتی، برنامه های دولت محترم جمهوری اسلامی ایران و به منظور افزایش ارزآوری با توجه به کاهش قیمت نفت صورت می گیرد.
گفتنی است محصولات سایپا تا کنون به بازارهای عراق، سوریه، یمن، مصر، لیبی، الجزایر، سنگال، غنا، نیجر، نیجریه، ونزوئلا، آذربایجان، ترکمنستان، اکراین، بلاروس، ارمنستان و افغانستان صادر شده است و این شرکت با تکیه بر توسعه محصول، گسترش بازارهای صادراتی و پتانسیل رقابتی محصولات خود، توانسته به این موفقیت ها دست یابد. البته اضافه شدن خودروی جدید ساینا به سبد محصولات صادراتی سایپا قطعا فرصت های جدیدی برای توسعه بازار و فعالیت های صادراتی در سال ۹۴ برای این شرکت ایجاد خواهد کرد.