1

حضور زنان در مجامع گوناگون ضروری است

  • کد خبر : 174294
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۹:۳۰

آیت الله العظمی حاج سید محمد امین خراسانی، امام جمعه پیشین شهر ری در مورد حضور زنان در عرصه های مختلف جامعه به خبرنگار شمانیوز گفت: قطعا حضور بانوان در برخی عرصه ها نه تنها جایز است بلکه از نظر بنده ضروری و واجب است.

آیه الله العظمی حاج سید محمد امین را به عنوان جوان ترین مرجع تقلید حال حاضر می شناسند. آیهالله امین در حال حاضر به تدریس سه درس خارج درحوزه علمیه قم (دو درس خارج فقه و یک درس خارج اصول) اهتمام دارند. لیست تألیفات معظم له بالغ بر هفتاد جلد می باشد که بیست جلدآن به زبان عربی است.

با توجه به توان علمی آیت الله امین مصاحبه ای اختصاصی با ایشان در مورد مسائل روز کشور انجام شده است که در بخش اول به نظرات ایشان در مورد بانکداری اسلامی پرداختیم و در بخش دوم به موضوع حضور زنان در عرصه های اجتماعی و سیاسی می پردازیم.

آیت الله العظمی حاج سید محمد امین خراسانی، امام جمعه پیشین شهر ری در مورد حضور زنان در عرصه های مختلف جامعه به خبرنگار شمانیوز گفت: قطعا حضور بانوان در برخی عرصه ها نه تنها جایز است بلکه از نظر بنده ضروری و واجب است. مانند حضور در عرصه تعلیم و تربیت.

آیت الله امین گفت: زیبنده نیست که برای مدرسه دختران دبیر مرد داشته باشیم. باید به اندازه کافی اساتید و دبیران زن در رشته های مختلف در کشور وجود داشته باشد. در رشته های پزشکی نیز قطعا کمبودهایی داریم. به طور مثال در حوزه های مخصوص به بانوان باید پرستار و پزشک وجود داشته باشد. تا خانمی مجبور نباشد برای بیماری خود به پزشک مرد مراجعه کند. همچنین در دستگاه قضایی برخی جرایم توسط زنان صورت می گیرد و ضرورت دارد بانوان در این عرصه جهت مشاوره، بازجویی و تحقیق نیز در حد کفایت حضور فعال داشته باشند. در عرصه سیاسی نیز بانوان حقوقی دارند و به کارها وقوف بیشتری دارند و بهتر می توانند مسائل را تبیین کنند و دفاع کنند در قالب تدوین طرح و لایحه. لذا حضور حضور زن در عرصه های مختلف بلااشکال است.

این مدرس حوزه علمیه در ادامه افزود: تنها محدودیتی که برای حضور بانوان وجود دارد در عرصه های تصمیم گیری است که جنبه ولایی دارد. به طور مثال به عنوان یک قاضی که حکم صادر کند و یا به عنوان فرمانده نظامی که زیرمجموعه آن مرد باشند.

آیت الله امین در پایان گفت: در برخی موارد بانوان به علت مسئولیت های اصلی که دارند ضرورتی برای فعالیت آنها در شغل‌های سخت نیست. زیرا بانوان در برخی موارد نیز از لحاظ شرعی نمی‌توانند ورود پیدا کنند. البته بانوان با توجه به طبیعتی که دارند؛ ظریف، عاطفی و احساسی اند و برای کارهای سخت آفریده نشدند. بنابراین فعالیت هایی که نیاز به خشونت و قاطعیت دارد با ساختار خلقت زنان سازگار نیست. احکام شرع نیز بر فطرت انسان منطبق است به همین خاطر برخی مسئولیت ها را برای بانوان مناسب نمی داند. در مواردی که مسئولیتشان توام با ولایت نباشد هیچ اشکالی برای حضور بانوان وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=174294

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]