به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، روز چهارم سی وچهارمین جشنواره فیلم فجر در کاخ جشنواره با حاشیه هایی همراه بود.
کدام نهاد در ساخت لانتوری مشارکت دارد؟
اجازه بدید روز چهارم جشنواره در برج میلاد را از آخر به اول بررسی و حاشیه نگاری کنیم. «لانتوری» آخرین فیلم اکران شده در برج میلاد بود که بخاطر حاشیه های همیشگی کارگردانش بازهم فضای برج را از حالت عادی بیرون آورده بود. درست بعد از اکران فیلم بود که شایعه شد درمیشیان لانتوری را با کمک یکی از نهادهای مرتبط با موضوع فیلم ساخته و حتی میگفتند ارجاع این مسئله در فیلم وجود دارد و یکی از نهادهای حاکمیتی به درستی و ظرافت نشان داده میشود و در یکی از سکان های پایانی هم اعلام میکند که یکبار عصبانی شدم و کار درستی نکردم، نمیدانم این شایعات در مورد مشارکت مالی در فیلم «لانتوری» درست است اما هر نهادی بوده به نوعی پول خود را دور ریخته چرا که اثر بیشتر یک مستند است. ظاهرا گفته شده نامی از این نهاد برده نشود تا فیلم در قالب اثر اپوزیسیون دیده شود.
آقای دبیر این جمعیت با کدام کارت وارد سالن نمایش شدند
بی نظمی و ازدیاد جمعیت در سالن برج میلاد در ساعت یک بامداد حکایت از یک چیز داشت و اینکه دبیر جشنواره که در ماههای قبل همواره بر حضور اهالی رسانه و سینماگران به طور منطقی و محدود در برج میلاد میداد یا با ما شوخی کرده و یا دروغ گفته، دیشب سالن برج میلاد به حدی شلوغ بود که بلندگوهای سالن اعلام کرد فیلم را در سالنهای جنبی به طور همزمان اکران خواهیم کرد و بسیاری از اهالی رسانه از بی برنامگی جشنواره به ستوه آمده بودند. در مورد بی نظمی هم حقیقتا حرف جدیدی نمانده است، شب قبل که جشنواره نشان داد حتی توانایی اداره شام اهالی رسانه را هم ندارد و دیشب دوباره ساعات اکران فیلمها به هم ریخته بود تا جایی که درگیریهای لفظی بین خبرنگاران و مسئولان سالن بیشتر شده بود.
حراست داخل سالن هم فعال شد
این بار بلندگوی سالن بود که اهالی کاخنشین جشنواره را دعوت به رعایت حجاب و پوشش اسلامی میکرد. بعد از آنکه گشت ارشاد در بیرون از سالن اکران فیلمها از روز دوم مستقر شد، مسئولان داخلی سالن نیز اهتمام بیشتری در کنترل فضای داخلی جشنواره در زمینه پوشش و رفتار مطابق شئونات داشتند که جای تشکر و سپاسگزاری دارد، البته این نکته را نیز باید لحاظ کرد که اکثریت حاضران در برج میلاد پوشش درست و در چهارچوب قانون دارند و عده کمی به طور افراط گونهای سعی در تخریب وجهه اهالی رسانه و هنرمندان دارند، که چرایش را نمیدانیم.
حضور یک نامزد مجلس در سینمای رسانه و دومین دروغ دبیر
حضور محمدرضا عارف در برج میلاد برای دیدن فیلم «نفس» نرگس آبیار بود، گرچه پیش از این دبیر جشنواره گفته بود جشنواره یک رویداد هنری است و اجازه سیاسی شدن آن را نمیدهم، اما ظاهرا نتوانسته بود فضا را مدیریت کند و بالاخره یکی از نامزدهای انتخابات دهم فضای جشنواره را سیاسی کرد تا نشان دهد دبیر جشنواره چقدر قابلیت مدیریت شدن دارد.