نخستین نسل از سوپر مینی سوزوکی سوئیفت در سال ۲۰۰۰ عرضه شده است اما هویت رسمی این مدل با عرضه نسخه سال ۲۰۱۰۰ شکل رسمی بخود گرفت.
سوزوکی برای این خودرو دو پیشرانه ۱ لیتری ۳ سیلندر توربو با ۱۱۰ اسب بخار نیرو و ۱٫۲ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی با ۸۹ اسب بخار نیرو را در نظر گرفته است اما احتمالا نسخه اسپرتی هم با استفاده از پیشرانه ۴ سیلندر ۱٫۴ لیتری بوسترجت توربو که ۱۳۸ اسب بخار نیرو تولید می کند هم عرضه خواهد شد. این پیشرانه ۱٫۴ لیتری هم اکنون در برخی از مدل های سوزوکی ویتارا S بکار گرفته شده است.
چرخ های ۱۵ و ۱۶ اینچی ، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری اتوماتیک ، سیستم تقویت ترمز ، تهویه مطبوع پیشرفته ، سیستم صوتی و تصویری و سرگرمی و نمایشگر پیشرفته ، سیستم دید عقب ، چرم با کیفیت برای فرمان و صندلی ها و جعبه دنده ۵ سرعته دستی و خودکار برای این خودروی سوپر مینی قابل سفارش خواهد.
در صورت نهایی شدن مذاکرات و تولید این خودرو توسط نماینده سوزوکی در ایران ، سوئیفت باید با هیوندای i20 و پژو ۲۰۸ در بازار خودرویی کشور رقابت کند.