1

راهبرد دولت اوباما، ادامه دیپلماسی در برابر ایران توأمان با تحریم است

  • کد خبر : 21687
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۷

وزیر دفاع آمریکا بر سیاست “چماق و هویج” واشنگتن در قبال ایران تأکید کرد و راهبرد دولت اوباما را ادامه دیپلماسی در برابر ایران توأمان با تحریم عنوان کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران، لئون پانتا گفت طرفدار راهبرد دولت اوباما مبنی بر ادامه دیپلماسی در برابر ایران و اعمال تحریم‌ها بر ضد این کشور است تا این کشور از برنامه هسته‌ای خود دست بردارد.

پانتا تصریح کرد گزینه احتمالی نظامی صرفاً باید به عنوان آخرین گزینه مطرح باشد.

وزیر دفاع آمریکا بار دیگر افزود که حمله هوایی بر ضد ایران تنها برنامه هسته‌ای این کشور یک یا دو سال به تعویق خواهد انداخت و ممکن است پیامدهای ناگواری در منطقه داشته باشد.

وزیر دفاع آمریکا پیشتر نیز درباره پیامدهای حمله به ایران هشدار داده بود.

ولی پانتا که رئیس پیشین سیا نیز بوده است، روز جمعه اشاره کرد که تاسیسات زیر زمینی هسته ای ایران ممکن است در حمله هوایی، هدف قرار نگیرند.

وی همچنین به این نکته اشاره کرد که چنین حمله ای ممکن است اقتصاد آمریکا و اروپا را تحت تاثیر قرار دهد ، نیروهای آمریکایی را به خطر اندازد و چرخه غیر قابل کنترلی از خشونت را در منطقه ایجاد کند.

پانتا افزود : در نهایت ، پیامد چنین حمله ای، از دست رفتن جان بسیاری از افراد است ؛ لذا ما باید دقت کنیم و به پیامدهای چنین حمله ای بیاندیشیم.

پانتا همچنین تاکید کرد که واشنگتن همچنان به حمایت نظامی خود از اسرائیل ادامه می‌دهد و سامانه‌های پیچیده دفاع ضدموشکی و هواپیماهای جدید شکاری اف سی و پنج را در اختیار این رژیم قرار می‌دهد.

لئون پانتا همچنین این موضوع را حیاتی دانست که اسرائیل روابط مناسبی با کشورهایی نظیر مصر،‌ترکیه و اردن برقرار کند،‌کشورهایی که به زعم وی منافع خود را در ثبات در منطقه می‌جویند.

وزیر دفاع آمریکا گفت: اسرائیل باید تلاش کند تا با فلسطینی‌ها به صلح دست یابد.

وی در پایان سخنرانی و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اسرائیل باید حرکتی ملموس انجام دهد تا دستیابی به راه‌حلی مسالمت آمیز با فلسطینی‌ها تسهیل شود، گفت:” صرفاً آنها را به میز مذاکره ببرید،‌همین! مشکل فعلاً این است که نمی‌توان آنها را سر میز مذاکره آورد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=21687

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]