وی افزود: در این بازه زمانی تعداد ۳ هزار و ۷۲۴ تیم گشت مشترک در سراسر کشور تشکیل شدند و با حضور در محلهای احتمالی وقوع تخلف از جمله قنادیها، آجیل و خشکبار، سوپرمارکتها، مهمانپذیرها، رستورانها و … به بررسی تخلفات پرداختند و عموماً با گزارش تخلف از سوی بازرسان، پرونده تخلف تشکیل شده و در محل مورد رسیدگی قرار گرفته است.
رایگانی تصریح کرد: بیشترین پروندههای متشکله در حوزه کالا و خدمات (صنفی، غیرصنفی و دولتی) اعم از گرانفروشی، کمفروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور بوده است و استانهای تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، مازندران، گیلان، لرستان،کرمانشاه و خوزستان بیشترین پروندههای تشکیلشده را داشتند.
سخنگوی طرح نظارت نوروزی سازمان تعزیرات در مورد میزان همکاری سایر دستگاههای نظارتی در این ایام اظهار داشت: مجموعاً ۱۲ هزار و ۹۲۴ مورد بازرسی در ۲۱ روز نخست طرح صورت گرفته و همکاری بسیار خوبی را از سوی سایر دستگاههای نظارتی از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، سازمان دامپزشکی، دانشگاههای علوم پزشکی و نیروی انتظامی شاهد هستیم که صمیمانه از این همکاریها برای جلب رضایت خاطر و آسایش هموطنان عزیز در تعطیلات نوروزی بسیار سپاسگزارم.
وی در پایان با اشاره به اینکه رویکرد این سازمان پیشگیری از تخلفات است و سازمان تعزیرات یک سازمان پروندهمحور نیست، تصریح کرد: در ۲۱ روز نخست اجرای طرح نظارتی سازمان با همراهی سایر دستگاههای نظارتی سعیمان بر این بوده که تخلفات قابل اصلاح را که سلامت مردم را بهخطر نمیاندازد اصلاح نماییم و در همین راستا تعداد ۴ هزار و ۸۵۹ مورد تخلف به واحدهای صنفی در سراسر کشور داده شده است.
گفتنی است، طرح نظارت نورزی سازمان تعزیرات حکومتی از ۱۵ اسفندماه سال ۹۶ آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری ادامه خواهد داشت و هموطنان میتوانند شکایات خود را از طریق سامانه اینترنتی www.t135.ir و یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ سازمان تعزیرات و یا شماره تماس ۱۲۴ بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت ثبت کنند.