4

جنایت یک مرد جوان بخاطر طلب ۲۰۰ هزار تومانی + تصویر

  • کد خبر : 28636
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۳

متهم به دستور آقای شهریاری و برای انجام تحقیقات تکمیلی، با قرار بازداشت موقت، در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

مرد جوانی که به دنبال ناتوانی در اخذ طلب ۲۰۰ هزار تومانی‌اش از زنی معتاد به شیشه، او را به قتل رسانده بود، دستگیر شد.

مأموران کلانتری ۱۱۱ هفت چنار از طریق اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در ساعت ۲۱ سوم اسفند سالجاری در جریان کشف جسد زنی ۳۷ ساله در طبقه دوم خانه‌ای قدیمی در خیابان قزوین قرار گرفتند که پس از حضور مأموران کلانتری در محل و تأیید خبر کشف جسد و با توجه به وجود آثار کبودی متعدد بر روی جسد، موضوع به قاضی کشیک ویژه قتل و پلیس آگاهی اعلام شد.

در ادامه با حضور شهریاری، بازپرس شعبه اول ویژه قتل دادسرای جنایی و عوامل بررسی صحنه جرم اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ و با توجه به وجود آثار ناشی از ارتکاب جنایت، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت که با آغاز تحقیقات کارآگاهان، صاحب خانه به هویت «کبری- ن» ۵۱ ساله در اظهارات خود به کارآگاهان مدعی شده بود که در ساعت ۱۰ صبح روز پیش از حادثه مقتول که خود را به هویت «شکوفه – م» معرفی کرده و تا قبل از آن به هیچ عنوان او را ندیده و نمی‌شناخته سراسیمه به درب منزل وی مراجعه و گفته مورد ضرب و شتم قرار گرفته و از صاحب خانه خواسته تا به او قدری آب قند بدهد اما زمانیکه وی برای تهیه آب قند به داخل خانه رفته متوجه شد که او بیهوش شده و بعدا فهمیده که او مرده است.

به گزارش ایسنا، اظهارات زن صاحب خانه در شرایطی عنوان شده بود که شواهد موجود در محل کشف جسد و همچنین نظریه تیم پزشکی اورژانس ، اطلاعات دیگری را در اختیار کارآگاهان قرار می‌داد که با بررسی‌های انجام شده توسط تیم بررسی صحنه جرم اداره دهم و عوامل تشخیص هویت پلیس آگاهی از محل کشف جسد در طبقه دوم ساختمان و وجود آثار درگیری در محل ، نشان از آن داشت که درگیری منجر به جنایت در همین محل به وقوع پیوسته است.

از سوی دیگر نظریه تیم پزشکی قانونی نیز نشان داد که حداکثر ۶ ساعت از زمان مرگ می‌گذرد که تمامی اطلاعات به دست آمده نشان از تلاش صاحب‌خانه برای ایجاد انحراف در مسیر تحقیقات را نشان می‌داد.

با اطلاعات جدید به‌دست آمده از محل کشف جسد و در ادامه تحقیقات از صاحب خانه ، وی در اظهارات بعدی خود مدعی شد «شکوفه» به همراه پسرش «سعید» به خانه‌اش آمده بود و پسرش به خاطر پولی که از او طلب داشت ، با او دائما درگیر شده بود.

کارآگاهان اداره دهم پس از شناسایی هویت مقتول و ارتباط وی با «سعید»، در ادامه تحقیقات متوجه شدند که شکوفه اعتیاد شدیدی به موادمخدر از نوع شیشه دارد و به انگیزه تهیه و مصرف موادمخدر با سعید در ارتباط بوده و از سه روز پیش ، به همراه سعید و برای مصرف شیشه به این خانه آمده است.

با بدست آمدن اطلاعات جدید در خصوص ارتباط مقتول با «سعید- ف» ۲۶ ساله و متوای شدن وی از محل جنایت، دستگیری سعید در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت و کارآگاهان تنها پس از گذشت چند ساعت مخیگاه سعید در خیابان قزوین ـ خیابان نوروزی را شناسایی کردند و پس از هماهنگی با مقام قضایی، متهم در ساعت ۲۳:۳۰ سوم اسفند توسط کارآگاهان اداره دهم و با همکاری عوامل کلانتری ۱۱۱ هفت چنار در داخل مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد و بلافاصله نیز به ارتکاب قتل «شکوفه- م» اعتراف کرد .

متهم پس از دستگیری و انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی دربازجویی‌های خود مدعی شده که از خیلی وقت پیش مقتول را می‌شناخته و سه شب پیش از وقوع قتل وی را برای مصرف شیشه به خانه آورده و طی این مدت دائما با یکدیگر جر و بحث داشتند که همین امر باعث می‌شد تا وی عصبانی شود و با کمربند و چوب او را بزند، تا اینکه در روز حادثه ، شکوفه را برای بیرون کردن از خانه به عقب هل داده که ناگهان از ناحیه پشت سر با دیوار برخورد کرده و پس از چند ثانیه بر روی زمین افتاده و دیگر هیچ تکانی نخورده است .

متهم در خصوص انگیزه درگیری با مقتول نیز با بیان اینکه از مقتول حدودا ۲۰۰ هزار تومان پول طلب داشته، مدعی شده هر بار که پولش را از وی طلب می‌کرده، مقتول دائما امروز و فردا می‌کرده و او را سرکار می‌گذاشته و وقتی که از پول خبری نشده با او درگیر شده و او را با چوب، کمربند و… مورد ضرب و شتم قرار داده.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم به ارتکاب جنایت، متهم به دستور آقای شهریاری و برای انجام تحقیقات تکمیلی، با قرار بازداشت موقت، در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=28636

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]