دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص واردات خودرو از شرکتهای روسی بیان داشت: «انجمن واردکنندگان خودرو باتوجه بهتجربیات تخصصی خود میتواند بهخوبی کار واردات این کالاها را انجام دهد و نیازی بهدخالت دولت ندارد.»
وی تاکید نمود که برای تولید هرخودرویی درکشور باید استانداردهای لازم را رعایت کرد و افزود: «اگر بنابر تولید خودرو درکشور است، باید استانداردهای لازم را درآن مدنظر قرار داد و باید استاندارد خودروهایی مانند لادا، گاز و کاماز را دید که از چهنوع است و آیا این نوع خودروها استانداردهای ۸۵گانه را میتوانند پاس کنند یا خیر؟»
دادفر خاطر نشان کرد: «همچنین باید دید سازمان استاندارد میخواهد ازمعیارهای خود درخصوص تعیین استانداردهای ۸۵گانه کوتاه بیاید، یا آنکه این شرایط تنها یک استثنا برای خودروهای روسی است. اگر قصد تغییر استاندارد خودرو را داریم، این اتفاق باید تمام محصولات خودروسازهای دنیا را شامل شود.
درحالحاضر این سوالات مطرح میشود که چرا استانداردها برای برندهای اول تا دهم دنیا کاهش نیافت و اینکه چرا بهواردکنندگان خودمان که بهسمت تولید میرفتند، سختگیری کردیم که درنتیجه باعث ورشکستگی آنها شد و درنهایت بااین شرایط چرا باید ازروسیه خودرو وارد کنیم؟»این مقام توضیح داد: «اگر برای واردات خودرو باکیفیت بهکشور ارز کم داریم و دولت نمیخواهد مسیری برای ادامه فعالیت شرکتهای واردکننده خودرو حتی باسرمایههای خودشان باز کند، باید پرسید چطور میشود برای خودروهای روسی هزینه کرد؟»
وی خبر واردات خودرو ازروسیه را تکذیب کرده و ادامه داد: «بعید است خودرویی از روسیه وارد شود. چرا که واردات خودرو ممنوع است.» دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: «درگذشته با ۶۴۰شرکت خودرویی دردنیا همکاری داشتیم و ازانواع برندهای دنیا نیز خودرو وارد میکردیم. اما متاسفانه اکنون دو سال است جلوی واردات خودرو را گرفتهاند که باعث ورشکستگی مطلق شرکتهای واردکننده و نمایندگان رسمی شده است. این درحالیاست که با درنظر گرفتن زمان بهروزرسانی سایت «ثبتارش» که بهدستور وزیر اسبق وزارت صنعت، معدن و تجارت راهاندازی شد، نزدیک بهدوسال است که خودروهای وارداتی درگمرکات جنوبی کشور محبوس ماندهاند.»