عمل پزشکی یک حرفه بی نظیر است که به یک نرم افزار مدیریت عملی یکپارچه نیاز دارد تا نیازهای خاص شما را برآورده سازد. اغلب اوقات ، شیوه های پزشکی – به ویژه روش های کوچک – سیستم های یک منظوره مانند نرم افزار مطب را انتخاب می کنند که به اندازه کافی برای برآورده کردن تمام نیازهای آنها قوی نیستند. بنابراین آنها مجبورند چندین سیستم را پیاده سازی کنند که در پایان با اضافه کردن کارهای بیشتر بدون نتیجه به پایان می رسند. این اتفاق بیشتر از آنچه فکر می کنید اتفاق می افتد و نشانه ای از نرم افزار مدیریت عملی است که با سایر نرم افزارهای پزشکی ادغام نشده است.
هدف برای هر عمل پزشکی باید پیدا کردن یک نرم افزار متمرکز مدیریت عملی باشد. یک سکوی متمرکز که همه چیز را به صورت خودکار نگه می دارد و زمان بیشتری را برای کارهای مهم تر می گذارد. به عنوان مثال ، می توانید بیشتر روی مراقبت از بیماران تمرکز کنید. سیستم های نرم افزار مطب طیف وسیعی از گزینه های ادغام را برای اطمینان از عملکرد شما ارائه می دهند. اگر به دنبال ادغام مدیریت عملی هستید ، در اینجا چندین ویژگی اصلی وجود دارد که باید به به آن توجه کنید :
- مدیریت صورت حساب
اگرچه اولویت اول شما در استفاده از نرم افزار مطب باید بیماران شما باشد، اما در واقع عمل شما هنوز یک تجارت است. برای اجرای موفقیت آمیز باید همیشه در صورتحساب بالایی داشته باشید. در حالی که برخی از سیستم های ماژول های صدور صورت حساب پزشکی را به اندازه کافی برای پاسخگویی به نیازهای صورتحساب شما قوی نیستند. بسیاری از دفاتری که از نرم افزار های پزشکی استفاده می کنند به صورت جداگانه صورت حساب پزشکی صادر می کنند. بنابراین اگر هدف شما بیشتر روی این قضیه متمرکز است لازم است که اطمینان حاصل کنید که نرم افزار مطب شما می تواند با بستر صدور صورتحساب پزشکی شما ادغام شود. نرم افزار مطب روند صدور صورتحساب را خودکار کرده و آن ها را بعد از قرار ملاقات ها و پیگیری پرداخت ها ارسال می کند. همچنین این قابلیت برای بیماران نیز بسیار عالی است به طوری که به آنها اجازه می دهند صورتحساب را بصورت آنلاین مشاهده و پرداخت کنند.
- یکپارچه سازی سوابق الکترونیک
صحبت از اطلاعات بهداشتی، یکپارچه سازی سوابق الکترونیکی سلامت بیمار است. نرم افزار مطب یکی از ابزارهای مفید در مراکز پزشکی است که یک بانک اطلاعاتی برای داده های بیماران ارائه می دهد. این داده ها شامل یادداشت های نمودار، تاریخچه بیمار، اطلاعات آلرژی ، نتایج آزمایش و تشخیص های قبلی است. پزشکان می توانند از طریق این داده ها می توانند یک مرور کلی درباره تاریخچه بیمار به منظور تسریع در تشخیص و تجویز نسخه به دست بیاورند. بسیاری از پزشکان همچنین به منظور تشخیص و مراقبت از یک بیمار خاص می توانند با از این طریق با دیگر پزشکان در ارتباط بوده و مشورت کنند. همچنین سایت های دیگر فعال نرم افزار مطب اینجا گذاشته شده است و میتوانید از مطالب این سایت های نیز استفاده کنید.
- رضایت بیمار
علاوه بر کمک به خودکارسازی فرایندهایی مانند صورتحساب و یکپارجه سازی سوابق بیمار به صورت الکترونیک، رضایت بیمارنیز از اهمیت زیادی برخوردار است. به عنوان مثال ، به جای انتظار یک هفته یا بیشتر برای دریافت نتایج تست از طریق پست یا مراجعه حضوری، بیماران می توانند پیام و نوتیف های خودکار از سوی آزمایشگاه را دریافت کرده و وارد سیستم شوند و به محض آماده شدن، نتایج را مشاهده و بررسی نمایند. این می تواند اضطراب بیمار را در هنگام انتظار برای اطلاعات مهم آزمایش کاهش دهد و همچنین مشارکت بیمار را در مراقبت از خود افزایش دهد. این یک استراتژی بازاریابی عالی برای نگهداری بیماران است که در برخی از نرم افزارهای مطب وجود دارد. بنابراین فقط اطمینان حاصل کنید که برای دستگاه های تلفن همراه بهینه سازی و اجرا شده باشد تا تجربه کاربر را افزایش دهد.
- پورتال بیمار
انتظار می رود که نرم افزارهای پزشکی به طور فزاینده ای پورتال بیمار را ارائه دهند. از آنجا که ما به طور قابل پیشرفتی در حال استفاده از اینترنت و دنیای درون آن هستیم بنابراین مراجعین و بیماران در هر حرفه ای و نه تنها پزشکی انتظار دارند که اطلاعات آنها در هر زمان و هر مکان در دسترس باشد. پرتال بیمار اجازه می دهد تا بیماران شما وارد سیستم شوند و تاریخچه بیماری، نحوه تشخیص، نسخه ها، صورتحساب و سایر اطلاعات مهم خود را مشاهده کنند.
بنابراین اگر می خواهید به صورت آنلاین با بیمار در ارتباط بوده و علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه بتوانید با بیمار تعامل بیشتری داشته باشد باید نرم افزار مطب شما موارد فوق گفته شده را دارا باشد. این ویژگی ها باعث می شود تا بیماران بیشتری را جلب و روند کاری خود را سرعت ببخشید و در عین حال باعث رضایت بیشتر بیمار در ارتباط و تشخیص شوید.