4

افتتاح ناقص زیرگذر استاد معین باعث اعتراضات محلی شد + تصاویر

  • کد خبر : 309696
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳

   صبح روز ۱۴ بهمن با حضور حناچی شهردار تهران و محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران و جمعی از اعضای شورا و مدیران شهری زیرگذر استاد معین به بهره برداری رسید، این در حالیست که قرار بود امروز ساعت ۱۰ صبح افتتاح صورت گیرد، اما با تجمع و اعتراض شماری از اهالی منطقه، مراسم […]

  

صبح روز ۱۴ بهمن با حضور حناچی شهردار تهران و محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران و جمعی از اعضای شورا و مدیران شهری زیرگذر استاد معین به بهره برداری رسید، این در حالیست که قرار بود امروز ساعت ۱۰ صبح افتتاح صورت گیرد، اما با تجمع و اعتراض شماری از اهالی منطقه، مراسم افتتاح با وقفه روبرو شد.

این زیر گذر از شمال به جنوب از سمت طرشت به استاد معین به صورت یکطرفه به بهره برداری رسیده که این موضوع سبب اعتراض جمعی از اهالی منطقه و درخواست بازگشایی این زیرگذر به صورت دو طرفه را دارند.

 

یکی از معترضین خطاب به حناچی گفت: پنج سال است که خاک این پروژه را خورده ایم و حالا باید تنها دود آن را بخوریم و از آن نتوانیم استفاده کنیم.

شهردار تهران در پاسخ به وی گفت:‌ اگر این زیرگذر دوطرفه باشد به شریان اصلی تبدیل می شود و برای خود شما ساکنان مشکل آفرین می شود.

شهروندان در این منطقه به محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران اعتراض داشتند، محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران نیز در این باره گفت: “برای نخستین بار بود که چنین سبکی از اعتراض را برای پروژه‌ها می‌بینم!”

وی افزود: اشکالی هم ندارد اما به‌نظرم اعتراض‌ها می‌تواند مسالمت‌آمیزتر باشد؛ من پروژه را کاملاً دقیق دنبال می‌کردم و در خاطر دارم که حدود دو سال قبل، مردم منطقه کلاً مخالف احداث این زیرگذر بودند؛ از طرف شورایاری منطقه‌، هیچ درخواستی بابت زیرگذر استادمعین به شورای شهر تهران نرسیده است.

مطالعات اجرایی این پروژه از مردادماه سال ۹۳ آغاز و کلنگ آن توسط قالیباف شهردار وقت در سال ۹۵ به زمین زده و به دلیل مشکلات مالی پروژه متوقف مانده بود که با دستور حناچی شهردار تهران پس از ۳ سال وقفه این پروژه از ابتدای امسال مجدد فعال و امروز افتتاح شد.

مراسم افتتاح این پروژه امروز با حواشی و اعتراضات اهالی منطقه استادمعین تهران روبه‌رو بود و اهالی نسبت به افتتاح این پروژه معترض بودند؛ برخی از اهالی منطقه اعلام کردند: سال‌ها در حین اجرای این پروژه با مشکلات بسیاری روبه‌رو بوده‌ایم و قرار بود از شمال به جنوب این زیرگذر استفاده شود که مطلع شدیم در افتتاح امروز صرفاً دسترسی شمال به جنوب آن نهایی شده است!

اما شهردار تهران امروز در پاسخ به اعتراضات شهروندان این منطقه گفت: ما در خصوص پروژه استادمعین، نقشی در طراحی آن نداشتیم که اگر داشتیم شاید جور دیگری آن را طراحی می‌کردیم تا امروز عده‌ای از شهروندان ناراضی نباشند چرا که استارت این پروژه از دوره گذشته کلید خورده بود.

در نهایت پس از افتتاح پروژه، افراد معترض برای برگزاری جلسه و نشست به ساختمان شهرداری منطقه ٩ هدایت شدند و شهردار تهران نیز در این جلسه حضور یافت تا با آنها گفت‌وگو کند.

عکاس : حسین نعمتی

خبرنگار : نجف محمودی

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=309696

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر