5

برای اولین بار یک زن به فرماندهی یکی از ناوهای مهم نیروی دریایی انگلیس منصوب شد+تصاویر

  • کد خبر : 34231
  • ۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۱

نیروی دریایی سلطنتی انگلیس این اقدام را لحظه‌ای تاریخی خوانده و آن را عاملی برای تشویق زنان در جهت حضور بیشتر در نیروهای نظامی دانسته است.

نیروی دریایی سلطنتی انگلیس امروز با اعلام انتصاب ناخدا دوم “سارا وست” به عنوان فرمانده ناو جنگی “اچ‌ام‌اس پوررتلند”، این اقدام را لحظه‌ای تاریخی خوانده و آن را عاملی برای تشویق زنان در جهت حضور بیشتر در نیروهای نظامی دانسته است.
فارس: برای اولین بار، یک زن توانست به سمت فرماندهی یک ناو جنگی در ناوگان سلطنتی نیروی دریایی انگلیس برسد.

به گزارش روزنامه گاردین، برای اولین بار یک زن به فرماندهی یکی از ناوهای مهم نیروی دریایی سلطنتی انگلیس منصوب شد. پیش از مواردی از سکان‌داری کشتی‌های کوچک‌تر توسط یک زن وجود داشته، با این حال این اولین بار است که زنی توانسته در بالاترین مقام یک ناو جنگی قرار گیرد.

نیروی دریایی سلطنتی انگلیس امروز با اعلام انتصاب ناخدا دوم “سارا وست” به عنوان فرمانده ناو جنگی “اچ‌ام‌اس پوررتلند”، این اقدام را لحظه‌ای تاریخی خوانده و آن را عاملی برای تشویق زنان در جهت حضور بیشتر در نیروهای نظامی دانسته است.

وست ۴۰ ساله، مدت‌ها به همراه ناو “ان‌اچ‌اس شفیلد” در خلیج فارس حضور داشته است. وی همچنین در عملیات سال ۲۰۰۳ که بر ضد عراق انجام گرفت، نقش همانگ‌کننده را بر عهده داشته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=34231

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. اگر به تاریخمان رجوع کنیم خواهیم خواند:
    آرتمیس نخستین بانوی دریانورد ایرانی و دلیرترین و شجاع ترین فرمانده ی زمان خشایارشا بود. آرتمیس یا آرتمیز در چم(معنی) راست گفتار بزرگ فرمانده بزرگ نیروی دریایی خشایارشا در جنگ یونانیان بود که با خردمندی و کارآمدی بی همتای وی نیروی دریایی و رزمناوهای تریوم و صدها ناو نبرد ناو ناوچه را رهبری کرد و با فرماندهی درست بایسته خویش ‌سپاه یونان را در هم شکست. او نخستین بانویی است که در سمت فرماندهی نیرومند ترین نیروی دریایی جهان و عضو شورای عالی دفاعی و وزارت جنگ و وزارت دفاع هخامنشیان و همچنین فرماندهی سپاه غربی ایران مستقر در کاریه انجام وظیفه میکرد .او در حدود ۲۴۸۰ سال پیش، فرمان دریاسالاری خویش را از سوی خشایارشاه هخامنشی دریافت کرد و اولین بانویی میباشد که در تاریخ دریانوردی جهان در جایگاه فرماندهی دریایی قرار گرفته است. . این بانوی فرمانده از رایزنان جنگی خشایارشا نیز بود.ارتمیس چهره ای شگفت انگیز در تاریخ ایران باستان است و شاید گزافه نگفته باشیم در تاریخ سر تا سر جهان میباشد.این بانو در سال ۴۸۰ پیش از میلاد مسیح با پنج رزمناو سنگین تریوم و هشت هزار سپاهی پیاده مرکب از هشت هنگ و دو گردان ششصد نفره از نیروهای زبده گارد جاویدان که توسط خشاریارشاه برای محافظت از ملکه ارتمیس اعزام شده بودند در جنگ سالامیس شرکت کرد. آرتمیس که یکی از فرمانروایان سرزمین کاریه (یکی از بخشهای سوریه کنونی) با ۵ فروند کشتی جنگی که خود فرماندهی آنها را در دست داشت، به نیروی دریایی ایران پیوست. در این جنگ که ایرانیان موفق به تصرف آتن شدند، نیروی زمینی ایران را ۸۰۰ هزار پیاده و ۸۰ هزار سوار تشکیل میداد و نیروی دریایی ایران شامل ۱۲۰۰ کشتی جنگی و ۳ هزار کشتی حمل ونقل بود. وی را از سویی یونانی میدانیم و از سویی خشن ترین دشمن یونانیان میدانیم و از سویی دلاور ترین فرمانده ایرانی که ضمن اینکه شکست فاحشی بر یونانیان وارد کرد قوای دریایی فنیقیه را که از نبرد فرار میکردند و در خطوط دفاعی ایران شکاف ایجاد کرده بودند را دنبال نمود و ضمن غرق نمودن ناوگان فنیقی ناوگان یونانی را که در شکاف نفوذ کرده بود و قصد حمله از پشت به ناوگان ایران را داشت شکست بسیار مهلک و سختی داد.با این حال هنوز چهره این بانو پر رمزو راز مانده است.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]