8

برای انتخاب زیبایی لبخند کامپوزیت دندان درمان مناسبی است ؟

  • کد خبر : 348062
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
شاید در گذشته که هنوز علوم دندانپزشکی پیشرفت چندانی نکرده بود داشتن دندان هایی زیبا و حتی لبخندی زیبا یک آرزو محسوب می شد اما این روزها با توجه به تغییراتی که در دنیای دندانپزشکی رخ داده است به جرات می توان گفت دیگر حتی داشتن دندان جایگزین هم رویا نیست و به راحتی می توانید برای داشتن لبخندی زیبا به دندانپزشک مراجعه نمایید.

حتی با مشاهده فیلم کامپوزیت دندان تصمیم گیری نمایید.

کامپوزیت دندان یا ونیر کامپوزیت اسمی که این روزها شاید بیشتر افراد شنیده اید و برخی درباره آن اطلاعاتی هم دارید. بله درست است کامپوزیت دندان یکی از روش های خدمات زیبایی دندان است که از آن برای پر کردن دندان ها نیز استفاده می شود در حقیقت این ماده به نوعی جایگزین آمالگام شده است همان طور که می دانید یکی از مزیت های مواد کامپوزیتی همرنگ بودن آن با دندان هاست که این مزیت می تواند آن را محبوب تر نماید.

آیا کامپوزیت به دندان آسیب میزند

همان طور که می دانید و در این باره تحقیق کرده اید یکی از دلایل استقبال بیش از حد از کامپوزیت آسیب نرسیدن به دندان ها می باشد. در حقیق استفاده از کامپوزیت به عنوان یک روکش برای دندان ها است که می تواند نامرتب بودن و خرابی های دندان را بپوشاند. بنابراین این اطمینان را به شما می دهیم که با استفاده از کامپوزیت به دندان های شما آسیبی وارد نمی شود البته که رعایت نکات بهداشتی برای جلوگیری از پوسیدگی دندان ها همیشه توصیه می شود اما لازم است تکرار کنیم در روش کامپوزیت ونیر مینای دندان تراشیده نمی شود و شما هر زمان که بخواهید می توانید از دندان های طبیعی خود استفاده کنید.

برخلاف سایر روش های درمانی ونیر کامپوزیت را می توان در یک جلسه انجام داد و برای انجام این کار نیاز به تزریق ماده بی حسی ندارید چرا که هیچ گونه دردی وجود ندارد البته در شرایطی که دندان های شما دچار پوسیدگی باشد و یا دندان ها به دلیل ساییدگی حساس شده باشند نیاز به تزریق بی حسی برای برطرف کردن این مشکلات می باشد.

آیا در انتخاب درمان زیبایی دندان مردد هستید ؟

باید دقت داشته باشید کامپوزیت های بنا به مصرف تغذیه ای شما مانند چای، قهوه و مواد غذایی رنگی ممکن است تغییر رنگ دهند و باید هر چند وقت یکبار برای پالیش زدن کامپوزیت ها به دندانپزشک مراجعه نمایید. همان طور که می دانید مراقبت و نگهداری از کامپوزیت ها مانند دندان های طبیعی می باشد و اگر می خواهید دندان هایی تمیز و مرتب داشته باشید حداقل روزی دو بار مسواک زدن و استفاده از نخ دندان نباید فراموش شود.

همیشه برای انتخاب نیاز به شنیدن مزایا و محاسن داریم بنابراین بد نیست درباره مزایا کامپوزیت هم بدانید. خوشبختانه کامپوزیت های می توانند رنگ، فرم و چرخش دندان ها را اصلاح کنند به این ترتیب که شما می توانید رنگ کامپوزیت را تعیین کنید و براساس رنگ دندان های خودتان برای اصلاح آن ها اقدام نمایید. با استفاده از کامپوزیت دندان می توان به کسانی که از فاصله بین دندانی دارند کمک نمود در این روش دندان های شما تراش نمی خورد و کامپوزیت های روی سطح دندان چسبانده می شود.

همان طور که می دانید کسانی که دندان های شکسته و یا با فاصله دارند می توانند با کامپوزیت دندان از داشتن لبخندی زیبا بهره مند شوند زیرا با این روش می توانند تمامی مشکلات دندان ها را برطرف کنند اما سوال اینجاست که کامپوزیت دندان برای چه سنی مناسب است ؟ استفاده از این روش محدودیت سنی ندارد اما دندانپزشکان معتقدند قبل از سن بلوغ برای این کار اقدام نشود زیرا همان طور که می دانید سن رشد استخوان ها در زنان ۲۰ و در مردان ۱۷ سالگی می باشد بنابراین لازم است رشد استخوان ها و دندان ها کامل شود تا بعد از انجام کامپوزیت مشکلی ایجاد نشود.

یکی از توصیه های ما به شما این است که اگر در سنین پایین مجبور به استفاده از خدمات زیبایی برای دندان ها هستید از لمینت برای داشتن لبخندی زیبا استفاده نکنید زیرا در این روش مینای دندان های شما تراشیده می شود و در سنین پایین این کار اصلا توصیه نمی شود زیرا مینای دندان های شما در سنین پایین کاملا سالم می باشد بنابراین بهتر است از کامپوزیت برای این کار استفاده کنید. اما باید بدانید که کامپوزیت استحکام لمینت دندان را ندارد اما در مقابل مزایای دیگری به همراه دارد.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=348062

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]