1

۲۳ ماهواره استارلینک به مدار زمین رفتند

  • کد خبر : 397438
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۹:۵۰

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، طی این عملیات یک موشک فالکون۹ همراه ۲۳ ماهواره استارلینک از مقر فضایی کندی ناسا به فضا پرتاب شدند. بوستر نخست فالکون ۹ حدود ۸ دقیقه پس از پرتاب طبق برنامه ریزی به زمین بازگشت و روی پهپاد کشتی این شرکت در اقیانوس آتلانتیک فرود آمد. این […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، طی این عملیات یک موشک فالکون۹ همراه ۲۳ ماهواره استارلینک از مقر فضایی کندی ناسا به فضا پرتاب شدند. بوستر نخست فالکون ۹ حدود ۸ دقیقه پس از پرتاب طبق برنامه ریزی به زمین بازگشت و روی پهپاد کشتی این شرکت در اقیانوس آتلانتیک فرود آمد.

این دوازدهمین پرتاب و فرود بوستر مذکور بود که ۹ مورد از پرتاب های انجام شده تاکنون مربوط به ماموریت های استارلینک بوده است.

بوستر دوم فالکون ۹ همراه۲۳ ماهواره استارلینک به مدار پایین زمین رفت و ۶۴ دقیقه پس از پرتاب آنها را رها کرد. پرتاب ماهواره اسپیس ایکس چهارمین پرتاب در کمتر از یک هفته بوده است.

این درحالی است که در ۱۱ جولای موشک فالکون۹ دچار اختلال و محموله آن نابود شد. اتفاق مذکور پس از آن افتاد که بوستر بالایی فالکون ۹ با نشتی اکسیژن مایع روبرو شد و در نتیجه ابزار پرتاب نتوانست به مدار برنامه ریزی شده برسد. در پی این رویداد ۲۰ ماهواره استارلینک در فضا گم شدند.

اسپیس ایکس اعلام کرد دلیل نشتی ترکی در حسگر فشار سیستم اکسیژن مایع بوستر بالایی بوده وبرای جلوگیری از دوباره رخ دادن چنین اتفاقی اقداماتی اتخاذ کرده است.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=397438

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]