1

رایزنی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ایران با یک مقام عربستانی در مکه 

  • کد خبر : 398060
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۶:۰۴

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشورمان که جهت شرکت در احلاس نهم وزرای ارشاد واوقاف کشورهای اسلامی در عربستان به سر می‌برد در حاشیه این احلاس در مکه مکرمه با عبداللطیف ال شیخ وزیر امور اسلامی، دعوت و ارشاد پادشاهی عربستان سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش […]

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشورمان که جهت شرکت در احلاس نهم وزرای ارشاد واوقاف کشورهای اسلامی در عربستان به سر می‌برد در حاشیه این احلاس در مکه مکرمه با عبداللطیف ال شیخ وزیر امور اسلامی، دعوت و ارشاد پادشاهی عربستان سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار، رئیس سازمان اوقاف جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به لزوم اقدام جدی کشورهای اسلامی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین بر  نقش برجسته و موثر جمهوری اسلامی ایران و عربستان در این زمینه تاکید کرد.

وی  در ادامه ضمن تشریح قدمت و سابقه وقف در ایران و وجود موقوفه‌هایی با بیش از هزار سال سابقه، به گستره وقف در کشورمان اشاره نمود و رویکرد این سازمان را مبنی بر تشویق واقفان به وقف در زمینه‌های گوناگون، به نمونه‌های موفقی از وقف ساخت بیمارستان‌ها، امور زیرساختی، فناوری‌های نوین، مراکز علمی و تولیدات دانش‌بنیان تشریح کرد.

بر اساس اعلام سفارت ایران در ریاض، در این ملاقات، وزیر امور اسلامی پادشاهی عربستان سعودی، ضمن ابراز خرسندی نسبت به حضور هیات ایرانی در این نشست، به اهمیت همکاری پادشاهی عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران در سطوح دوجانبه و جهان اسلام اشاره کرد

وزیر امور اسلامی عربستان سعودی با تشریح وضعیت موقوفات در عربستان بر تبادل آراء و استفاده از تجربیات یکدیگر در این امر اسلامی تاکید کرد.

هیات جمهوری اسلامی ایران بنا به دعوت طرف سعودی روز شنبه وارد جده شد و از سوی سرکنسول کشورمان و دستیار معاون وزیر امور اسلامی عربستان مورد استقبال قرار گرفت.

انتهای پیام

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=398060

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]