2

روایت عراقچی از رایزنی‌های تلفنی دو روز اخیر خود

  • کد خبر : 400980
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۴

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، گفت : تعامل عّزتمندانه،کارکردگرا و فرصت‌محور با اروپا از موضع برابر و بر مبنای احترام متقابل؛ استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای خنثی‌سازی تحریمها؛ و بالاخره کوشش برای رفع شرافتمندانه تحریمها؛ خط مش سیاست خارجی ماست. به گزارش ایسنا، سید عباس عراقچی در اولین  توییت خود در مقام وزیر امور […]

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، گفت : تعامل عّزتمندانه،کارکردگرا و فرصت‌محور با اروپا از موضع برابر و بر مبنای احترام متقابل؛ استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای خنثی‌سازی تحریمها؛ و بالاخره کوشش برای رفع شرافتمندانه تحریمها؛ خط مش سیاست خارجی ماست.

به گزارش ایسنا، سید عباس عراقچی در اولین  توییت خود در مقام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مطلبی در  شبکه اجتماعی ایکس نوشت:«  ‏در ابتدای شروع کار به عنوان وزیر امور خارجه، قدردانی خود را از رئیس‌جمهور محترم که مرا لایق سکان‌داری وزارت امور خارجه دانستند ابراز می کنم ، همچنین از منتخبان ملت که در فضایی آکنده از دغدغه ملی، صادقانه برنامه‌های اینجانب را نقد و بررسی، و در نهایت به بنده اعتماد کردند سپاسگزارم.»

این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران افزود: « دیشب و امروز وزرای خارجه سوریه، لبنان و عراق برای تبریک تماس گرفتند. ادامه سیاست همسایگی؛ همکاری و هم‌افزایی با کشورهای پیرامونی؛ حمایت بی‌دریغ، پیوسته و همه‌جانبه از  محور مقاومت، و مردم مظلوم فلسطین؛ همچنان اساس سیاست خارجی ایران را تشکیل خواهد داد.

 عراقچی تصریح کرد :« امروز وزرای خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه نیز برای تبریک تماس گرفتند ، تعامل عّزتمندانه،کارکردگرا و فرصت‌محور با اروپا از موضع برابر و بر مبنای احترام متقابل؛ استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای خنثی‌سازی تحریمها؛ و بالاخره کوشش برای رفع شرافتمندانه تحریمها؛ خط مش سیاست خارجی ماست.»

انتهای پیام

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=400980

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]